|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel
Jeg vet ikke om jeg synes noe synd på Finnes som blir kasta under bussen her. Han fortjener kanskje ikke så mye lojalitet når han med åpne øyne har gjort ting som kan rasere karrieren til kona. Men jeg vet heller ikke om dette er den beste strategien for Erna. Det å være så ettertrykkelignådeløs med egen nåværende partner og tegne ham i et såpass drittalt bilde kan fort komme til å slå tilbake på Erna selv. Ufortjent eller ikke, det mangler noe på verdighet og «be the better woman» som kan endre folks oppfattelse av henne og gjøre henne mindre attraktiv som statsminister.
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Jeg ser hva du sier, og feministen i meg er delvis enig. Ser også at i regjering/utenfor er annerledes. Men tror saken hadde hatt en annen utvikling i pressen om hun gikk av. Helt uavhengig av kjønn syns jeg ikke det er særlig sympatisk å kaste partner offentlig under bussen, spesielt med felles barn.
|
|
|
#3 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelJeg tror Erna ryker nå, ass. Og at Henrik Asheim skal passe seg så han ikke får flekker på skjorta på veien. Jeg mener også at det er grenser for hvor lurt hun kan påberope seg å være. Det har kommet jevnlige drypp som burde ført til at hun gjorde den grundige sjekken hun har ansvar for å gjøre. Som statsminister er det grenser for hvor mye det er lov å lukke øya ekteskap eller ei.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Dette er nøyaktig det jeg har forsøkt å si nå, men med mange flere, og dårligere valgt, ord enn deg.
Helt enig.
|
|
|
|
#5 |
|
flisespikker
|
Jeg ville vært ett hundre prosent enig hvis det hadde vært snakk om klassisk utroskap. Når det gjelder [potensiell] innsidehandel og korrupsjon, som hun dermed også potensielt har tjent penger på? Not so much.
|
|
|
#6 |
|
Permakulturell
|
|
|
|
#7 |
|
|
Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelHadde jeg vært Høyre og ønsket Solberg som kandidat ville jeg vært forsiktig med å ende med å pushe «hun er lurt» så hardt at hun kan finne på å fremstå naiv. Det kler henne ikke som politiker og bidrar ikke til valgbarhet. Hett tips til kommunikasjonsavdelingen der altså. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelIkke sant, Maverick? Jeg synes det er så desperat taktikk at det brått tipper henne over på en side hun ikke er tjente med.
|
|
|
#9 |
|
Shake it out!
|
Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelPoeng. Det er jo denne «hun er lurt» som er kraftig medvirkende til at jeg mener hun bør gå. Altså, jeg tror jo hun er lurt. Men tenker jo at så lurt burde man ikke få lov til å bli. Både hun og Huitfeldt hadde ektefeller med historie med aksjespekulering. Da har man selvfølgelig ansvar for å følge opp og ikke ha blind tillit.
|
|
|
#10 |
|
ctrl+z
|
Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelJeg antar at du mener Finnes når du henviser med initiialer i mange ulike former, men det er litt forstyrrende.
|
|
|
#11 |
|
Shake it out!
|
Takk for at du leser velvillig.
|
|
|
#12 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Absolutt. Alle mine tre barn heter ulike varianter av Yngste-Eldste-Mellomste-mener-jeg. Ikke la meg starte med kollegaene mine. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelHørte akkurat på Giæver og gjengen og de hadde klippet sammen hvordan AH og ES har snakket om respektive saker. Det var ganske interessant. AH var ganske tydelig på at hun hadde plikt til å ta rede på hva mannen drev med på aksjemarkedet, mens ES kun snakket om hva SF hadde gjort og ikke noe om hennes ansvar.
|
|
|
#16 |
|
flisespikker
|
Jeg synes det er veldig klare gradsforskjeller. Men de to sakene er liksom i hver sin ende av en veldig uheldig gråsone, og jeg synes det er dumt at Huitfeldt ikke trakk seg, fordi det beveget hva som aksepteres et skritt lengre ut mot åpenbart uakseptable forhold. Det hadde vært bedre å trekke en klarere grense da.
|
|
|
#17 |
|
Rockesøster
|
Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelJeg innrømmer at jeg føler meg som en ignorant idiot som har trodd at Sindre var en veskebærende lyslugg som «ofret» seg til konens karriere.
|
|
|
#18 |
|
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelTrenger Norge en naiv og lettlurt statsminister ved neste valg? |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Jeg synes ikke det å stole på ektemannen din, som tilsynelatende holder seg innenfor regler, er synonymt med naivt og lettlurt.
|
|
|
#20 |
|
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|