|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJa, du skal slippe hvis du syns det er ukomfortabelt. Jeg har bare hørt hinting om denne "historikken", og det hadde vært greit å få det "parkert".
|
|
#2 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake"Skal slippe".
|
|
#3 |
|
Ekvilist
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg er egentlig enig med deg, Polyanna, om at det kanskje er like greit å slippe katten ut av sekken. Iallefall nå som så mange katter allerede er ute til jentas fordel. Jeg kommer ikke til å reagere om andre legger inn en lenke, men det sitter langt inne å gjøre det selv. Det er sikkert teit siden det uansett er offentlig, og sikkert kommer til å omtales senere også.
|
|
#4 |
|
Fortynnet
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg tenker at de der episodene med lærerne, hvordan det nå enn var, meget godt ha en sammenheng at hun faktisk allerede hadde vært offer for overgrep fra en voksen mann fra hun var 13. Og det er hjerteskjærende at det skal bli brukt mot henne. |
|
|
|
|
#5 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDet er bare å google Øygard saken og lærere, så får du opp artikler.
|
|
#6 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake
Ikke uvanlig det nei, men jeg regner med det også vil bli tatt opp til hennes fordel? Det er vel en psykolog som også skal si sitt. Jaja, neinei. |
|
|
|
|
#7 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDet blir jo bare verre og verre. Og å oppfordre en 13-14-åring til å kle av seg på skype er da ulovlig det også? Grensen for hva som er ulovlig i forhold til mindreårige går ikke ved gjennomført samleie, så vidt jeg vet?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#8 |
|
Ekvilist
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg er forresten nysgjerrig på hva Krogvold skal bruke tiden i vitneboksen på. Forklare hvordan han skal komme seg til Pluto?
|
|
#9 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeOg jenta kan også være flere ting. At hun er offer betyr ikke at hun er uskyldsren, aldri lyver, ikke har hatt problematisk adferd, eller noe. Det er ikke relevant!! Hun var et barn, og voksne menn skal ikke sitte og be barn ta av seg bh-en på Skype, og fortelle om ereksjonen sin etterpå! Fuck, altså.
|
|
#10 |
|
Bedreviter
|
Nemlig! |
|
|
|
|
#11 |
|
Ekvilist
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeAbsolutt! Og statistisk sett, så vil jeg nok tro at barn som lyver, eller som har belastninger av ulike slag er mer utsatt for overgrep. Ordføreren sier det jo selv her, at når disse seksuelle grisesamtalene fant sted, så var jenta inne i en vanskelig periode.
|
|
#12 |
|
Ekvilist
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeEr det i det hele tatt noe poeng at sjefen i Color Line forklarer seg, når ordføreren nå innrømmer at det ikke var noen avtale, og at det derfor heller ble kansellert noen avtale? Jeg kan lite om hvordan rettsaker fungerer, men man kjører kanskje lista med vitner uansett?
|
|
#14 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDet er ikke ført bevis for samleier, lurer på sånn rettslig om han kan slippe unna "griset" sitt.
|
|
#15 |
|
Bedreviter
|
Nå tror jeg ikke egentlig den loven kan komme til anvendelse her, men i følge den såkalte "grooming-loven", så kan man faktisk bli dømt for å ha planlagt og lagt opp til overgrep mot mindreårige. Det vil si at dersom du med vitende og vilje, legger opp til en situasjon som trolig ville ende i et overgrep, så kan du sømmes for å ha planlagt overgrepet. |
|
|
|
|
#16 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeHan er visstnok tiltalt for flere typer overgrep, deriblant samleie. SÅ vidt jeg kan se må det ikke bevises at de har hatt samleie for at han bli funnet skyldig, men hvis det bevises at de har hatt samleie, er strafferammen høyere. Men jeg er ikke jurist - kanskje noen litt mer lærde enn meg kan utdype?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#17 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg tror ikke jeg har hatt mange dokumenterbare samleier i mitt liv. Sånn bortsett fra de det ble barn av. |
|
|
|
|
#18 |
|
Yes, we can!!
|
Godt sagt.
|
|
#19 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeHan trodde nok hele veien dette var ord mot ord. At politiet hverken kunne dokumentere alle tekstmeldingene eller hva som var sagt på skype.
|
|
#20 |
|
Ekvilist
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeAv det jeg har fått meg i dag, bl.a fra Giæver her, og klipp fra fornærmedes advokat, så er ikke dette en del av tiltalen - men opplysninger som bygger oppunder troverdighetsspørsmålet.
![]() |
|
|