Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-12, 15:25   #361
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Jeg er forresten nysgjerrig på hva Krogvold skal bruke tiden i vitneboksen på. Forklare hvordan han skal komme seg til Pluto?

Uavhengig av hva dommen blir her, så skulle jeg ønske folk lærte noe av bastant forhåndsdømming. Mitt inntrykk er at folk tror at sympatiske og greie folk ikke kan være overgripere. Man skal selvsagt ikke gå rundt å mistenke folk for alt mulig, men populære folk kan faktisk være overgripere. Det er ikke så svart-hvitt som mange åpenbart ser for seg. En fantastisk dyktig lærer, kan også være en overgriper. Når vedkommede er dømt, så forsvinner ikke det at vedkommede var dyktig som lærer, og sympatisk overfor barnas foreldre, og overfor kollegaer. Man kan være flere ting.

Gammel 12-10-12, 15:34   #362
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og jenta kan også være flere ting. At hun er offer betyr ikke at hun er uskyldsren, aldri lyver, ikke har hatt problematisk adferd, eller noe. Det er ikke relevant!! Hun var et barn, og voksne menn skal ikke sitte og be barn ta av seg bh-en på Skype, og fortelle om ereksjonen sin etterpå! Fuck, altså.

Gammel 12-10-12, 15:39   #363
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og jenta kan også være flere ting. At hun er offer betyr ikke at hun er uskyldsren, aldri lyver, ikke har hatt problematisk adferd, eller noe. Det er ikke relevant!! Hun var et barn, og voksne menn skal ikke sitte og be barn ta av seg bh-en på Skype, og fortelle om ereksjonen sin etterpå! Fuck, altså.

Nemlig!

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 12-10-12, 15:39   #364
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Absolutt! Og statistisk sett, så vil jeg nok tro at barn som lyver, eller som har belastninger av ulike slag er mer utsatt for overgrep. Ordføreren sier det jo selv her, at når disse seksuelle grisesamtalene fant sted, så var jenta inne i en vanskelig periode.

Apropos løgn, så er det jo flere som sliter litt med den slags. Ordføreren sa jo først at de ikke delte seng. Oj! De gjorde visst det allikevel. Lett å glemme. Han har også sagt at han har hatt en avtale på Color Line, som ble kansellert. Ups, det dreide seg visst ikke om noen avtale i det hele tatt. Det dreide seg om at han håpet at sjefen var på båten, sånn at de kunne få tatt seg en prat sånn når han først var der.

Gammel 12-10-12, 15:42   #365
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Er det i det hele tatt noe poeng at sjefen i Color Line forklarer seg, når ordføreren nå innrømmer at det ikke var noen avtale, og at det derfor heller ble kansellert noen avtale? Jeg kan lite om hvordan rettsaker fungerer, men man kjører kanskje lista med vitner uansett?

Gammel 12-10-12, 15:47   #366
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg er kvalm, uansett om hun lyver eller ikke så har jo denne fyren gått altfor langt i det han har sagt/skrevet til henne.
Ekle gamle grisen.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 12-10-12, 16:13   #367
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Det er ikke ført bevis for samleier, lurer på sånn rettslig om han kan slippe unna "griset" sitt.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv  
Gammel 12-10-12, 16:24   #368
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Det er ikke ført bevis for samleier, lurer på sånn rettslig om han kan slippe unna "griset" sitt.

Nå tror jeg ikke egentlig den loven kan komme til anvendelse her, men i følge den såkalte "grooming-loven", så kan man faktisk bli dømt for å ha planlagt og lagt opp til overgrep mot mindreårige. Det vil si at dersom du med vitende og vilje, legger opp til en situasjon som trolig ville ende i et overgrep, så kan du sømmes for å ha planlagt overgrepet.

Men ellers er det vel også lover mot å overtale mindreårige barn å kle av seg på nett, så det er mulig de i alle fall klarer å få noe på ham?

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 12-10-12, 16:33   #369
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han er visstnok tiltalt for flere typer overgrep, deriblant samleie. SÅ vidt jeg kan se må det ikke bevises at de har hatt samleie for at han bli funnet skyldig, men hvis det bevises at de har hatt samleie, er strafferammen høyere. Men jeg er ikke jurist - kanskje noen litt mer lærde enn meg kan utdype?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 12-10-12, 16:40   #370
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror ikke jeg har hatt mange dokumenterbare samleier i mitt liv. Sånn bortsett fra de det ble barn av.

Maz er ikke aktiv  
Gammel 12-10-12, 16:43   #371
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han trodde nok hele veien dette var ord mot ord. At politiet hverken kunne dokumentere alle tekstmeldingene eller hva som var sagt på skype.

Så han går ut og forsvarer seg med store ord, og gjør det han kan for å sverte henne. For en ubegripelig ekkel fyr. Slemme slemme mannen. Og den stakkars jenta som har måttet leve i en verden av fordømmelse.

Nei fy fan altså. Uansett hvordan utfallet måtte bli, håper jeg han får svi lenge og vel. Sosialt og yrkemessig må han da være død.

Gammel 12-10-12, 16:43   #372
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Av det jeg har fått meg i dag, bl.a fra Giæver her, og klipp fra fornærmedes advokat, så er ikke dette en del av tiltalen - men opplysninger som bygger oppunder troverdighetsspørsmålet.

Jeg synes det er helt horribelt om ikke noe av det som har kommet fram rammes av straffeloven.

Gammel 12-10-12, 16:48   #373
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Av det jeg har fått meg i dag, bl.a fra Giæver her, og klipp fra fornærmedes advokat, så er ikke dette en del av tiltalen - men opplysninger som bygger oppunder troverdighetsspørsmålet.

Jeg synes det er helt horribelt om ikke noe av det som har kommet fram rammes av straffeloven.

Jeg synes også det. Jeg mener man kan dømmes for å få unge til å gjøre seksuelle handlinger som å kle av seg, ta på seg selv og sånn også?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 12-10-12, 17:00   #374
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg synes også det. Jeg mener man kan dømmes for å få unge til å gjøre seksuelle handlinger som å kle av seg, ta på seg selv og sånn også?

Ja det kan man, men straff for sånt er dessverre latterlig lav.

Guava er ikke aktiv  
Gammel 12-10-12, 17:01   #375
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Helt fantastisk, han spør om hun er blaut på Skype og han forklarer det med at han lurte på om hun måtte på toalettet. Sånn helt ut i det blå.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv  
Gammel 12-10-12, 17:09   #376
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

For en gjøk!

Gammel 12-10-12, 17:11   #377
Mirmell

Mirmell sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Helt fantastisk, han spør om hun er blaut på Skype og han forklarer det med at han lurte på om hun måtte på toalettet. Sånn helt ut i det blå.

At det var? Herregud...

Gammel 12-10-12, 17:13   #378
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Jeg er veldig spent på hva fruen sier på mandag. Hvordan i all verden kan hun være med på å bortforklare de greiene der?

Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 12-10-12, 17:15   #379
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av VG

Hun er i ekteparet Øygards familiekrets.

Hva vil det si? Er de i slekt? For da er det kanskje ikke så merkelig at foreldrene ikke reagerte, eller?

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 12-10-12, 17:21   #380
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fetteren til Øygard er gift med moren hennes. Jeg kan ikke si at det er et familieforhold som tilsier en så voldsom kontaktform.

Filifjonka er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:50.