|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#361 |
|
Ekvilist
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg er forresten nysgjerrig på hva Krogvold skal bruke tiden i vitneboksen på. Forklare hvordan han skal komme seg til Pluto?
|
|
#362 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeOg jenta kan også være flere ting. At hun er offer betyr ikke at hun er uskyldsren, aldri lyver, ikke har hatt problematisk adferd, eller noe. Det er ikke relevant!! Hun var et barn, og voksne menn skal ikke sitte og be barn ta av seg bh-en på Skype, og fortelle om ereksjonen sin etterpå! Fuck, altså.
|
|
#363 |
|
Bedreviter
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake
Nemlig! |
|
|
|
|
#364 |
|
Ekvilist
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeAbsolutt! Og statistisk sett, så vil jeg nok tro at barn som lyver, eller som har belastninger av ulike slag er mer utsatt for overgrep. Ordføreren sier det jo selv her, at når disse seksuelle grisesamtalene fant sted, så var jenta inne i en vanskelig periode.
|
|
#365 |
|
Ekvilist
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeEr det i det hele tatt noe poeng at sjefen i Color Line forklarer seg, når ordføreren nå innrømmer at det ikke var noen avtale, og at det derfor heller ble kansellert noen avtale? Jeg kan lite om hvordan rettsaker fungerer, men man kjører kanskje lista med vitner uansett?
|
|
#367 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDet er ikke ført bevis for samleier, lurer på sånn rettslig om han kan slippe unna "griset" sitt.
|
|
#368 |
|
Bedreviter
|
Nå tror jeg ikke egentlig den loven kan komme til anvendelse her, men i følge den såkalte "grooming-loven", så kan man faktisk bli dømt for å ha planlagt og lagt opp til overgrep mot mindreårige. Det vil si at dersom du med vitende og vilje, legger opp til en situasjon som trolig ville ende i et overgrep, så kan du sømmes for å ha planlagt overgrepet. |
|
|
|
|
#369 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeHan er visstnok tiltalt for flere typer overgrep, deriblant samleie. SÅ vidt jeg kan se må det ikke bevises at de har hatt samleie for at han bli funnet skyldig, men hvis det bevises at de har hatt samleie, er strafferammen høyere. Men jeg er ikke jurist - kanskje noen litt mer lærde enn meg kan utdype?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#370 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg tror ikke jeg har hatt mange dokumenterbare samleier i mitt liv. Sånn bortsett fra de det ble barn av. |
|
|
|
|
#371 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeHan trodde nok hele veien dette var ord mot ord. At politiet hverken kunne dokumentere alle tekstmeldingene eller hva som var sagt på skype.
|
|
#372 |
|
Ekvilist
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeAv det jeg har fått meg i dag, bl.a fra Giæver her, og klipp fra fornærmedes advokat, så er ikke dette en del av tiltalen - men opplysninger som bygger oppunder troverdighetsspørsmålet.
|
|
#373 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jeg synes også det. Jeg mener man kan dømmes for å få unge til å gjøre seksuelle handlinger som å kle av seg, ta på seg selv og sånn også?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#374 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Ja det kan man, men straff for sånt er dessverre latterlig lav. |
|
|
|
|
#375 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeHelt fantastisk, han spør om hun er blaut på Skype og han forklarer det med at han lurte på om hun måtte på toalettet. Sånn helt ut i det blå.
|
|
#377 |
|
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
At det var? Herregud...
|
|
#378 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg er veldig spent på hva fruen sier på mandag. Hvordan i all verden kan hun være med på å bortforklare de greiene der?
|
|
|
|
#379 |
|
|
Hva vil det si? Er de i slekt? For da er det kanskje ikke så merkelig at foreldrene ikke reagerte, eller?
|
![]() |
|
|