Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-03-10, 20:29   #321
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Jeg tviler på om jeg hadde klart å ha et pinligforum her uten å leke litt.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 20:31   #322
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Steike, jeg tror ikke en pøkk på at noen kan synseføle seg fram til at jeg har skrevet et innlegg i hvert fall.

Pft! Jeg kan synesføle meg fram til hva det skal være.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 20:32   #323
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Se hva jeg har laget:

http://www.foreldreportalen.no/forum...72#post2163572

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 20:34   #324
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

... men dersom man er så sårbar bør man styre unna slike diskusjoner der man risikerer å bli støtt...

Må man? Eller kan man diskutere okke som? Jeg tror personlig at man fint kan diskutere en sak selv om man reagerer på diverse utspill, så hvem som har "skylda" av den som lesser utav seg eller den som tar seg nær, skal jeg ikke gå innpå akkurat nå.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 20:35   #325
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Steike, jeg tror ikke en pøkk på at noen kan synseføle seg fram til at jeg har skrevet et innlegg i hvert fall.

Ditt innlegg låser vi selvsagt inn i en mørk safe, også får to personer med minst tre doktorgrader hver kaste terning om koden på safen og hvilken side som skal vendes mot Mekka, også får innlegget ligge der til forfatteren er avslørt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 20:49   #326
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Må man? Eller kan man diskutere okke som? Jeg tror personlig at man fint kan diskutere en sak selv om man reagerer på diverse utspill, så hvem som har "skylda" av den som lesser utav seg eller den som tar seg nær, skal jeg ikke gå innpå akkurat nå.

Noen evner å diskutere selv om de er i den diskuterte gruppen (eller båsen om du vil), mens andre henger seg opp i sin egen historie uten å se at saken kanskje ikke handlet om dem, men var på et mer generelt nivå. I vanskelige saker er det viktig både å se enkeltindividene, men om man bare ser dem og glemmer det store bildet kommer man ingen vei mot løsning (men selvsagt kan diskusjonen i seg selv være poenget og ikke løsningen eller konklusjonen). Da skjønner jeg ikke hvorfor dem som føler seg støtt fortsetter å henge i en diskusjon der de fortsetter å føle seg støtt.

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 20:51   #327
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Noen evner å diskutere selv om de er i den diskuterte gruppen (eller båsen om du vil), mens andre henger seg opp i sin egen historie uten å se at saken kanskje ikke handlet om dem, men var på et mer generelt nivå.

Men den handler jo om dem, selv om den handler om mange andre også.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 20:53   #328
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Men den handler jo om dem, selv om den handler om mange andre også.

Det handler ikke om dem personlig når man diskuterer generelt.

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 21:00   #329
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Det er en vanskelig balansegang. Noen ganger, hvis jeg diskuterer noe som angår den gruppen jeg også er en del av, så kan jeg allikevel bli provosert av noe andre sier uten at jeg dermed har tatt det personlig.

F.eks. dersom vi diskuterer sykelønn og jeg er sykmeldt selv. Jeg kan være dette og allikevel trenger ikke min reaksjon på utsagn i debatten handle om at jeg føler meg angrepet og går i forsvar osv. Da kan jeg fort bli rimelig sur over å ikke bli tatt på alvor for meninger jeg har uavhengig av min egen situasjon der og da.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 21:04   #330
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Det handler ikke om dem personlig når man diskuterer generelt.

Men generelle holdninger i samfunnet rammer jo gjerne folk på individnivå.

Om jeg hadde vært mørk i huden så ville jo selvsagt generelle rasistiske og diskriminerende holdninger i samfunnet rammet meg. Selv om "det ikke er personlig" og "vi snakker generelt og ikke om deg" osv.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 21:09   #331
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.897
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Edit: Jeg ville selvsagt aldri nedverdige meg til å være med på en tullete konkurranse om hvem som har skrevet anonyme innlegg.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 21:14   #332
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Og det er vel nettopp derfor dine utspill mot enkelte grupper og individer av samfunnet kan oppfattes som nedverdigende og empatiløse. Det er faktisk mennesker som blir direkte berørt av dine generell uttalelser, mennesker som frekventerer FP, så selv om du føler at de ikke burde ta seg nær av det fordi du aldri ville gjor det, gjør folk altså det likevel. Det betyr ikke at du ikke burde sagt det, jeg sier det bare som en pekepinn på hvor sårheten kan komme fra.

Jeg skjønner at noen kan bli såret av generelle uttalelser, det har jeg allerede sagt, men jeg tror at et diskusjonsforum der man alltid skal være redd for at noen blir såret, hadde vært ganske kjedelig.

Til det andre dere diskuterte (litt lei av personangrepsaken nå ):Jeg tror jeg hadde kjent igjen Smilefjes, (fordi hun ofte skriver ganske lange setninger og innlegg) Skilpadda (fordi hun veldig ofte stiller spørsmål i sine innlegg; "mener du at...eller sier du at..." aC fordi hun skriver en god del engelsk og ting som "håkkei" som ikke så veldig mange andre skriver. Veldig korte svar, som NEI og JA, er ganske typisk for Sitron av og til. Dere andre hadde jeg neppe kjent igjen. Jo, kanskje Pelen, fordi hun av og til skriver litt svorsk.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 21:23   #333
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Edit: Jeg ville selvsagt aldri nedverdige meg til å være med på en tullete konkurranse om hvem som har skrevet anonyme innlegg.

Selvsagt ikke, Toffen. Du ville blitt gjenkjent tvert på alle skrivefeilene.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 22:23   #334
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.491
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det finnes en hel del brukere her inne som knapt kunne skrevet et avsnitt som anonym før jeg kjente dem igjen. For meg er skrivestil minst like avslørende som håndskrift, og en del av brukerne her inne har jeg lest tekster av i over syv år. Skilpadda og Polyanna for eksempel, kunne neppe ha skrevet så mye som en handleliste uten at jeg hadde fersket hvem forfatteren var. Og Kanne kjente jeg en gang igjen fra et teksten på et julekort.

Jeg avslørte Polyanna da hun var undercover på SM da hun var gravid med nummer to og nummer tre og ringte opp og gratulerte begge gangene. Jeg forstår egentlig ikke hvorfor hun forsøkte å holde det hemmelig for meg den siste gangen, hun burde visst bedre. Men med Teofelia var det litt verre, der bare merket jeg meg en utrolig oppegående person med et helt sinnsykt tåpelig nick, og klarte ikke å forstå hvordan en så oppegående person kunne lage seg et så idiotisk nick. Så enkelte ganger er det lett å avsløre en person, andre ganger not so much.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 22:35   #335
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Men med Teofelia var det litt verre, der bare merket jeg meg en utrolig oppegående person med et helt sinnsykt tåpelig nick, og klarte ikke å forstå hvordan en så oppegående person kunne lage seg et så idiotisk nick.



Jeg brukte for øvrig bare tre minutter på å avsløre Polyanna de siste to gangene på SM, så noen er virkelig lettere enn andre å gjennomskue, ja.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 22:57   #336
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.



Jeg brukte for øvrig bare tre minutter på å avsløre Polyanna de siste to gangene på SM, så noen er virkelig lettere enn andre å gjennomskue, ja.

Huff ja, det er nesten det verste med anonyme forum at folk faktisk tror de er anonyme der. Mens i virkeligheten diskuteres og gjettes det hvem som har skrevet det og det er sjelden vanskelig å avsløre hvis det er noen som har skrevet litt før.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 23:02   #337
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Huff ja, det er nesten det verste med anonyme forum at folk faktisk tror de er anonyme der. Mens i virkeligheten diskuteres og gjettes det hvem som har skrevet det og det er sjelden vanskelig å avsløre hvis det er noen som har skrevet litt før.

Det skal så utrolig lite til også. En gang kjente jeg igjen en venninne i det hun registrerte seg, før hun hadde rukket å skrive noe, fordi hun bruke et nick som jeg umiddelbart tolket som henne. (Nei, det var ikke relatert til navnet hennes, men til noe som var gjenkjennbart for folk som kjente henne.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 23:08   #338
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det skal så utrolig lite til også. En gang kjente jeg igjen en venninne i det hun registrerte seg, før hun hadde rukket å skrive noe, fordi hun bruke et nick som jeg umiddelbart tolket som henne. (Nei, det var ikke relatert til navnet hennes, men til noe som var gjenkjennbart for folk som kjente henne.)

Og har man moderert et forum eller tre får man nærmest en sjette sans etterhvert også. Det er ikke fellende bevis, men det er utrolig hvor ofte sånne fornemmelser stemmer med virkeligheten. Jeg har mange ganger syntes synd på mennesker som tror de er anonyme, men som ender med å dele i overkant mye om seg selv.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 23:10   #339
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.192
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det skal så utrolig lite til også. En gang kjente jeg igjen en venninne i det hun registrerte seg, før hun hadde rukket å skrive noe, fordi hun bruke et nick som jeg umiddelbart tolket som henne. (Nei, det var ikke relatert til navnet hennes, men til noe som var gjenkjennbart for folk som kjente henne.)

Jeg fant deg på den måten på BiM i sin tid.

Og jeg kjente igjen broren min på hans første innlegg på FP, selv om det bare var et sitat fra en forfatter - kombinasjonen av nick (som ikke hadde noe med navnet hans å gjøre), sitatet han kom med og muligens også avataren gjorde at jeg umiddelbart tenkte på ham.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 23:12   #340
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Flinke dere er! Jeg kjenner knapt nok igjen meg selv, tror jeg har skrevet innlegg jeg ikke finner igjen og kjenner igjen min egen skrivestil hos folk uten mitt nick!

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
personangrep


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no