Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-03-10, 20:53   #1
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Men den handler jo om dem, selv om den handler om mange andre også.

Det handler ikke om dem personlig når man diskuterer generelt.

Gammel 27-03-10, 21:04   #2
kie
weird

kie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Det handler ikke om dem personlig når man diskuterer generelt.

Men generelle holdninger i samfunnet rammer jo gjerne folk på individnivå.

Om jeg hadde vært mørk i huden så ville jo selvsagt generelle rasistiske og diskriminerende holdninger i samfunnet rammet meg. Selv om "det ikke er personlig" og "vi snakker generelt og ikke om deg" osv.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 21:14   #3
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Og det er vel nettopp derfor dine utspill mot enkelte grupper og individer av samfunnet kan oppfattes som nedverdigende og empatiløse. Det er faktisk mennesker som blir direkte berørt av dine generell uttalelser, mennesker som frekventerer FP, så selv om du føler at de ikke burde ta seg nær av det fordi du aldri ville gjor det, gjør folk altså det likevel. Det betyr ikke at du ikke burde sagt det, jeg sier det bare som en pekepinn på hvor sårheten kan komme fra.

Jeg skjønner at noen kan bli såret av generelle uttalelser, det har jeg allerede sagt, men jeg tror at et diskusjonsforum der man alltid skal være redd for at noen blir såret, hadde vært ganske kjedelig.

Til det andre dere diskuterte (litt lei av personangrepsaken nå ):Jeg tror jeg hadde kjent igjen Smilefjes, (fordi hun ofte skriver ganske lange setninger og innlegg) Skilpadda (fordi hun veldig ofte stiller spørsmål i sine innlegg; "mener du at...eller sier du at..." aC fordi hun skriver en god del engelsk og ting som "håkkei" som ikke så veldig mange andre skriver. Veldig korte svar, som NEI og JA, er ganske typisk for Sitron av og til. Dere andre hadde jeg neppe kjent igjen. Jo, kanskje Pelen, fordi hun av og til skriver litt svorsk.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 21:23   #4
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Edit: Jeg ville selvsagt aldri nedverdige meg til å være med på en tullete konkurranse om hvem som har skrevet anonyme innlegg.

Selvsagt ikke, Toffen. Du ville blitt gjenkjent tvert på alle skrivefeilene.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
personangrep

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:55.