|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#301 |
|
Introvert optimist
|
Sv: SAS - risikosport, eller løser det seg?
Hvis du sjekker SAS på FB har de en forklaring på det der.
|
|
|
#302 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Takk, men jeg fant ikke noe som direkte omhandlet det?
|
|
|
|
#303 |
|
#IsItOctoberYet?!
Sv: SAS - risikosport, eller løser det seg?Jeg fant dette:
Det betyr vel at vi selv kan kansellere den uten fare for at jeg gjør noe jeg ikke burde? Kundeservice er kun for de som ikke kan administrere og kansellere sin egen booking på nettsiden. Siden vi har booket assistanse på flyplassen så står det at vi må kontakte kundeservice, men ja, jeg får nesten se. Jeg håper jeg slipper.
|
|
|
|
#304 |
|
Yes, we can!!
|
De kan ha rutine på å avvise første gangen. Vi måtte klage og så ta det til Transportklagenemnda med Norwegian etter forsinket fly. Man HAR rett på standard kompensasjon (250 eller 400 euro per pers). Sjekk Forbrukerrådet.
|
|
|
#305 |
|
Søt og rar
|
Sv: SAS - risikosport, eller løser det seg?Jeg får tilbake pengene jeg betalte for Norwegian-erstatningsløsningen min. TUI ringte meg i dag, så det var kjapt håndtert.
|
|
|
#306 |
|
#IsItOctoberYet?!
Sv: SAS - risikosport, eller løser det seg?Det er nå 9 dg siden vi skulle reist, og 7 dg siden jeg sendte kravet til SAS. Noen som har fått tilbakebetalt, og i så fall hvor lang tid tok det?
|
|
|
|
#307 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sendte refusjonskrav 05.07. Fikk mail 11.07 om at refusjonskravet var ferdigbehandlet. Pengene var på konto 13.07.
|
|
|
|
#308 |
|
med mange baller i lufta
|
Sv: SAS - risikosport, eller løser det seg?Vi kom hjem fra Sardinia en dag senere en planlagt. Ordnet reise selv med BA til London og videre til Værnes med Norwegian. Totalt 20 000 + overnatting, er spent p hvor mye av de vi får igjen. Det var det billigste vi fant, det meste kom på 30-40 000 med flere mellomlandinger og overnatting.
|
|
|
#309 |
|
Klar
|
Sv: SAS - risikosport, eller løser det seg?Altså, nå MÅ de skjerpe seg! |
|
|
|
|
|
#310 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: SAS - risikosport, eller løser det seg?For storebror, som skulle reise Kirkenes-Oslo og så Oslo-Milano i dag, er jeg usikker på når Kirkenes-flighten hans ble kansellert (der har han bookingen på selv, og vi var i felt), men flyet til Milano ble varslet kansellert 1705 i går. Vi fant ut at forsvaret sender ham ned med Herkulesfly, men da er første mulighet for å reise ned hit lørdag morgen, så den booket vi. Dermed mister han siste natt med storfamiliegjengen, men får forhåpentligvis, hvis Norwegian fortsetter å levere, en uke med kjernefamilien i Venezia.
|
|
|
#311 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: SAS - risikosport, eller løser det seg?Herlighet, nå er han booket om igjen, flere ganger. Nå via Amsterdam, i morgen. Men tror det er for sent å avbestille Norwegian. Så da må jeg vet bare kansellere sas?
|
|
|
#312 |
|
Introvert optimist
|
Sv: SAS - risikosport, eller løser det seg?Lufthansa kansellerte to av Storesøsters fire flighter og gjorde ingen forsøk på ombooking før jeg ringte. Ombookingene ble da henholdsvis en og to dager seinere enn opprinnelig reise og det ble helt umulig. Så da var det bare å slke om full refusjon og ut på ny jakt.
|
|
|
#314 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Jeg håper virkelig de har brukt dagen ordentlig på å formulere et nytt forslag som gjør at de kan få avsluttet denne streiken snart. Hva koster ikke dette samfunnet nå? |
|
|
|
|
|
#315 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: SAS - risikosport, eller løser det seg?Jeg tror ikke SAS overlever dette. Med tanke på omdømme.
|
|
|
#316 |
|
Rockesøster
|
Sv: SAS - risikosport, eller løser det seg?Jeg kan ikke tro noe annet attte løses i løpet av helgen, men fåglorna vet.
|
|
|
#317 |
|
Klar
|
Sv: SAS - risikosport, eller løser det seg?Ja, jeg blir like forundret hver gang jeg leser uttalelser fra SAS som handler om hvor mye de taper i penger for hver dag det streikes. Tenk om de hadde vært like opptatt av alle menneskene de ødelegger for? |
|
|
|
|
|
#318 |
|
#IsItOctoberYet?!
Tenker du på kundene eller pilotene? Jeg synes de hele veien har fokusert på kundene og hvor synd det er på de, som om de (SAS ledelsen), ikke egentlig har noe ansvar, men at det er pilotene som har det ansvaret her
|
|
|
|
#319 |
|
heimføing
|
Det går ut over pasienter i alle fall, som ikke kommer seg til og fra sykehus pga alle andre transportmidler er fullbooket pga sas ikke går. |
|
|
|
|
|
#320 |
|
Rockesøster
|
Det er mange slike historier, men de går liksom ikke på liv og helse løs. I Nordland greier vi stort sett å løse reisene med Widerøe, buss og tog, men det er nok verre stilt i TromsFinnmark med mye lengre avstander og ikke tog.
|
![]() |
|
|