|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hvilket kjønn ønsker/ønsket du helst? | |||
Før første barnet ønsket jeg jente |
![]() ![]() ![]() ![]() |
99 | 61,88% |
Før første barnet ønsket jeg gutt |
48 | 30,00% |
Før andre barnet ønsket jeg jente |
69 | 43,13% |
Før andre barnet ønsket jeg gutt |
40 | 25,00% |
Før tredje eller flere barn ønsket jeg jente |
33 | 20,63% |
Før tredje eller flere barn ønsket jeg gutt |
13 | 8,13% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 160. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Ringskrømt
|
Jeg ser ikke helt for meg sammenhengen og at det skulle komme opp i det hele tatt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Mtp hvor upopulære jenter er mange steder i verden plager det meg ikke nevneverdig at mange ønsker seg jenter i Norge. Men klart, kommentarer lik de katta og Fjonka har fått, gjør meg innmari sint! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Fortynnet
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Ringskrømt
|
Jeg sier ikke at det er mer pk i Norge, og jeg sier HVERTFALL ikke at et av kjønna er bedre enn det andre, jeg sier at det at jenter blir behandlet dårlig og har mindre rettigheter mange andre steder gjør at jeg ikke synes det er en uting at jenter er poupulære i Norge. Jeg hadde derimot syntes det var en uting hvis forholda i Norge fremdeles var som Poly skisserte i sitt innlegg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
This is normal!
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Jeg mener det må være greit å kunne snakke om kjønnsstereotypier i denne tråden altså. Hvis ikke burde det stått innledningsvis at dette er bare en spørreundersøkelse, ikke en diskusjon.
![]() |
![]() |
#7 |
awesom
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Å ønske seg et bestemt kjønn basert på hvor nært forhold mn får til dem senere i livet er litt fjernt for meg. Jeg tenker at dersom jeg investerer godt i barna mine, skaper en sunn og god relasjon med dem, og når den tid kommer, mine svigerbarn så tror jeg ikke det har noe som helst å si.
![]() |
#8 |
Borte
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?*****************
Vesla (02) og Lillesøster (09) Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og Freedom's just another word for nothing left to lose Sist redigert av Røverdatter : 10-03-14 kl 15:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Jeg kunne ikke se for meg at jeg skulle ha gutt før jeg fikk barn. Nå som det etter hvert kom en gutt likevel er det selvsagt den naturligste ting av verden å være guttemamma. Eldstejenta her har nok formet sin personlighet svært uavhengig av min oppfatning av hvordan det er å ha jenter. Jeg skjønte tidlig at det ikke var noe poeng i å gi henne det fine dukkehuset som jeg selv ønsket meg, men aldri fikk, for å si det slik. Så min forestilling om hvordan det var å være gutte- vs jentemamma stemte rimelig dårlig, og jeg hadde neppe behandlet dem noe annerledes om jeg hadde hatt andre forestillinger i hodet før jeg fikk dem.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 10-03-14 kl 20:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Borte
|
Nei, så fort de er født så spiller det aller størst rolle hvem de er i seg selv, og veldig liten rolle hvem man har sett for seg at de skal være. Det er jo det som er så fantastisk og givende.
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Jeg synes tvert i mot at det virker som om det kan ha vært en greie for en del i tråden. I alle fall har ønskene vært basert på forestillinger om hvordan gutter og jenter ER. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Ringskrømt
|
Jeg redigerte teksten min litt, men for meg er det ingen forskjell. Jeg hadde ikke noe tungtveiende bak "ønsket" mitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Jeg ER jo jente selv så at jeg da ønsker meg en jentebaby er kanskje ikke så rart? Og jeg tror jeg hadde savnet det å ikke ha "mitt eget kjønn" i huset, hvis jeg var mor til bare gutter. Men det betyr ikke at gutter er mindre verdt eller at jeg elsker jentene mine mer enn guttene mine. Jeg tror det handler om forestillinger, rett og slett, og det som oppleves som kjent og "trygt". |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Semiaktiv
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Ja, jeg synes ikke det er så rart at man har en slags forestilling om at man vil kommunisere bedre med, og forstå bedre en av samme kjønn som seg selv. Særlig hvis man ikke var vant med å omgås det andre kjønn så mye gjennom oppveksten. For det er vel mye det det handler om, hva man tror man kommer til å få nærest forhold til. Ikke "tror" som i fornuftig forstand, for med fornuften vet vel alle at man får et nært forhold til barna uansett, og at det kommer mer an på personlighet enn på kjønn. Men mer som en irrasjonell følelse, før man har opplevd noe annet.
![]() |
#15 |
|
Jeg synes egentlig dette er veldig rart. Betyr kjønn så mye for kommunikasjon? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Semiaktiv
Tja ... er det ikke slik at de fleste jenter leker med andre jenter og de fleste gutter leker med andre gutter? Ser slik ut på skolen her i alle fall, og så vidt jeg husker fra oppveksten var det stort sett slik da også. Jentene hang sammen i jentegjenger, guttene hang sammen i kameratflokker. Var det ikke slik der du vokste opp? Var alle blandet hele tiden, gutter og jenter hang like mye sammen? Er det slik hos dine barn når de kommer opp i skolealder? Hvorfor har vi egentlig "venninnekvelder", "jenteturer", "gutteturer", arrangerer "jentebursdag", "guttebursdag" etc? Hvorfor etterlyser nå helsevesenet flere mannlige helsesøstre i skolen, fordi gutter savner en av samme kjønn de kan betro seg til? Selvsagt er det mange som har bestevenner av motsatt kjønn, jeg vet jo det. Men sånn for de fleste, så er det vel mest utbredt at jenter/kvinner har bestevenninner, og gutter/menn har bestekompiser? Og hvis det ikke handler om hvem man kommuniserer best med, hva handler det da om?
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 10-03-14 kl 14:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
This is normal!
|
Sosialisering? Påvirkning fra barna er små?
![]() |
![]() |
#18 |
This is normal!
|
Men det er jo akkurat sånne tanker som jeg ikke helt skjønner. Kjent og trygt på hvilken måte? Sånn bortsett fra det rent kroppslige.
![]() |
![]() |
#20 |
Borte
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Men har dere aldri følelser dere egentlig ikke anerkjenner og som dere vet er tullete?
![]() |
|
|