|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#301 |
|
kross
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)
Jeg skulle inderlig ønske at N21 og N05 anmeldte Øygard for stalking (personforfølgelse) - hvis sakene ikke er foreldet, da.
|
|
#303 |
|
Fortynnet
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Ja, hva er det med folk. En kan virkelig lure. Om det så stemte at jenta ikke "var helt god" på en eller annen måte, at hun var litt ustabil, hadde dårlig selvtillit, få venner og hadde det vanskelig hjemme, så er det jo virkelig ekstra god grunn for en sånn selvoppnevnt "fosterfar" og omsorgsperson som "har tatt på seg å bygge henne opp" til å holde klare grenser og ikke ha sex med, griseprate på Skype og sende forelskede meldinger der han snakker om hvordan han ser på henne "som kvinne" til en tretten-fjortenåring. Djises, jeg har ikke ord. |
|
|
|
|
#304 |
|
koko
|
Det opplevde jeg også en dag. Kort referert sa jeg "men hun er et BARN, og barn er ikke skyldige i slike saker. Hvor mange 13-åringer kjenner vel ikke du, eller har du kjent. Tenk på xxx for eksempel, tenk om det var henne." Omtrent slik, og så ble det mumlet et "øh, uhm, jeg leser ikke så mye om den saken, blabla"-svadasvar tilbake.
|
|
#305 |
|
Tøff
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Jeg har ett standardsvar til alle som kommenterer jenta på en ufordelaktig måte; om hun lå spiller naken med baken i været og mjauet hadde det ikke gjort Øygard mindre skyldig. Saken dreier seg om hva _han_ har gjort. |
|
|
|
|
#306 |
|
Panzerekstremfeminist
|
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#307 |
|
Erfaren nok
|
Ja, og det er det jeg mener med innlegg tidligere her også.
|
|
#308 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, hvorfor? Er det fordi det handlet ikke om sex, det var mer enn det? Hvordan kan det være et poeng han ønsker å få frem når han fortsatt er gift med denne samme kona han bedro over mange år? Ofrer han glatt forholdet til kona for å unngå å stå fram som en sexfiksert gris? Han er et skikkelig smykke, han her.
|
|
#309 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Sånn med tanke på skyldspørsmålet er det tross alt bedre om opinionen i folkedypet er at de hadde sex, men hun la like mye opp til det som ham, enn at de tror de ikke hadde sex. Hun kunne jo ha tigget seg blå, han er like skyldig ut fra lovverket så lenge hun er under 14 år. At det forteller noen ganske kjipe greier om samfunnet vi lever i, er en annen sak.
|
|
#310 |
|
heimføing
|
Det var omtrent svaret mitt også. Om hun så hadde pult femti gutter før så har det ingenting med saken å gjøre, det er uansett like galt det Ø har gjort. Og at det dreier seg intet om hvem hun er nå, men hva som skjedde da hun var tretten. Han som sa det fikk nok av motbør fra oss andre rundt lunsjbordet, fra menn som selv er fedre til trettenåringer og menn som har vært det. |
|
|
|
|
#311 |
|
Passiv
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Ingvar Ambjørnsen: |
|
|
#312 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Jeg er så glad for at alle jeg kjenner (som ytrer noe høyt) holder med jenta. Mulig jeg hadde mistet all respekt for vedkommende som ytret noe annet.
|
|
#313 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)VG trykker mer detaljerte utdrag fra Skype. |
|
|
|
|
#314 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Jeg er virkelig himmelfallen over at han tror at noen tror på mente det ikke sånn/ skjønte ikke at det kunne misforstås/jeg er dn snille onkelen-taktikken hans. Hvor dum ønsker han å fremstå som og hvor dumme tror han egentlig folk er?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#315 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Jeg blir så sint. Ekle mannen!
|
|
#316 |
|
Hjuleglede
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)"Øygard: Elsker deg. Nuss og klem og ut og inn og alt sammen. Øygard: Vil gifte meg med deg jeg nå." Nei for all del, dette er jo overhodet ikke seksualisert på noe slags vis. |
|
|
|
|
#317 |
|
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Jeg er veldig fascinert over hvor ofte han kan si "Jeg husker ikke / aner ikke / det var noe med den situasjonen jeg ikke husker", mens det at jenta ikke husker detaljer fra samleier som har skjedd for fire (?) år siden skal svekke hennes troverdighet.
|
|
|
#318 |
|
Hjuleglede
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Lurer på om han er oppegående nok til å skjønne at det var særdeles lite smart å anke den første dommen? |
|
|
|
|
#319 |
|
Personlig pessimist
|
Han fremstår i mindre og mindre grad som oppegående i det hele tatt. Hvordan, hvordan blir noe sånt ordfører?
|
|
|
#320 |
|
|
Eh? Ja? Hæææ?
|
![]() |
|
|