|
|
#301 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?---
2001 - 2003 - 2014 Sist redigert av Magica : 12-12-12 kl 08:14. |
|
|
|
|
|
#302 |
|
Fortynnet
|
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Jeg kjenner jeg blir provosert over de holdningene som kommer fram når det gjelder utleiere på den Facebookveggen. Hvor slemme og hjerterå de er, og at det ikke er lov å kaste noen på gaten. De som leier ut hus og leiligheter har jo all mulig rett til å forvente å få inn avtalt husleie, og har tatt den inntekten med i budsjettet. Sannelig glad jeg ikke kjøpte hus med utleiedel når jeg leser sånt. |
|
|
|
|
|
#303 |
|
søt
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Jeg blir dårlig av mange av de facebook-kommentarene, sånn som denne:
|
|
|
#304 |
|
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?
|
|
|
#305 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Ja, men så er det jo en del regler rundt dette også. Det skal en del til å få kastet ut noen, og det er én av de tingene som gjør denne bloggen veldig usannsynlig. Om det er kun november-leien de mangler, skurrer det, for det går aldri så fort å få kastet ut noen. Og som det sier på FB-siden; om de står i fare for å kastes ut, skal sosialkontoret hjelpe med husleien.
|
|
|
|
#306 |
|
-Holy macaroni-
Medlem siden: Sep 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Men det er vel også derfor det er vanskelig for voksne med barn/eneforsørgere å få leilighet som ikke har jobb, men går f.eks på attføring/aap osv. fordi huseiere vet at de ikke kan kaste ut dem om de har barn. Husleierne har flere rettigheter så fort de har barn. (eller er det bare aleneforsørgere?)
2000 og okt. 2010 Sist redigert av -Nj- : 27-11-12 kl 22:10. |
|
|
|
|
|
#307 |
|
|
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Nei, alle med barn.
|
|
|
|
#308 |
|
Skrekkøgle
|
Det skurrer også for min del, fordi selv om sosialkontoret ikke vil at man skal bo dyrt, er jo bostøtte fra ett helt annet sted, og helt andre budsjetter, og der er det ett tak, men man får jo bostøtte om det man betaler ligger over taket også.
|
|
|
#310 |
|
Skrekkøgle
|
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Det er vel ikke helt så enkelt som folk tror. Sosialkontoret strekker seg mye lenger for å redde situasjonen der det er barn, om Namsmannen har begjært utkastelse, fordi barn ikke skal måtte flytte. Kanskje er pensjonatet eller campingen de havner på, langt fra skole osv, utrygt pga annet klientell som bor der, tja, mange ting.
|
|
|
#311 |
|
|
Nei, men det er mye vanskeligere. Kjøper man bolig med utleiedel, anbefales det å kunne klare seg uten husleia i minst et halvt år, det kan ta veldig lang tid å få kastet ut noen om man skal gjøre det skikkelig/etter reglene.
|
|
|
|
#312 |
|
Nøttelitens medhjelper
|
|
|
#313 |
|
Står på egne ben
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Det er jo rart at han ikke har skrevet noe som helst mer i bloggen de siste dagene. Da tenker jeg sånn at nå har han vel fått det han vil ha da eller noe. Han fikk vel litt mere oppmerksomhet enn det han trodde tipper jeg. |
|
|
|
|
|
#314 |
|
Nøttelitens medhjelper
Han trenger ikke bloggen, fordi han nå har fått så mye blest på FB, og nå er jo kontonr i sirkulasjon også, så da trenger han ikke bruke tid på å blogge lengre heller.
|
|
|
#315 |
|
Nøttelitens medhjelper
|
|
|
#316 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Klart det er sånn, nå har han fått fokus på FB-siden, ingen grunn til å blogge mer. :kynisk:
|
|
|
#317 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Nov 2012
![]() |
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Har lest alle innleggene til denne karen,og jeg må si jeg får en dårlig følelse.Han legger ut om hvor dårlig råd de har,om bilen som ryker,kostnadene på den,pc som er dårlig,sko som det er hull i osv. |
|
|
|
|
|
#318 |
|
Nøttelitens medhjelper
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Hvor lenge har han nå visst at han måtte ut av leiligheten de nå bor i til 1.desember? Det begynner vel og bli noen uker.
|
|
|
#320 |
|
Nøttelitens medhjelper
|
![]() |
|