Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Denne bloggen... Hva tenker du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-12, 21:33   #301
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

---

Sist redigert av Magica : 12-12-12 kl 08:14.
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 21:48   #302
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner jeg blir provosert over de holdningene som kommer fram når det gjelder utleiere på den Facebookveggen. Hvor slemme og hjerterå de er, og at det ikke er lov å kaste noen på gaten. De som leier ut hus og leiligheter har jo all mulig rett til å forvente å få inn avtalt husleie, og har tatt den inntekten med i budsjettet. Sannelig glad jeg ikke kjøpte hus med utleiedel når jeg leser sånt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 21:54   #303
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg blir dårlig av mange av de facebook-kommentarene, sånn som denne:

Viktig at vi får fram hvor mye "elendighet" det egentlig er i Norge....Ja, vi har det bra ift. mange andre, men det skulle ikke være nødvendig å ha sånne tilstander i verdens beste land å bo i...... og bry deg ikke om negative meldinger..de som ikke veit, de dømmer og legger opp sine meninger....

Gammel 27-11-12, 21:58   #304
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg kjenner jeg blir provosert over de holdningene som kommer fram når det gjelder utleiere på den Facebookveggen. Hvor slemme og hjerterå de er, og at det ikke er lov å kaste noen på gaten. De som leier ut hus og leiligheter har jo all mulig rett til å forvente å få inn avtalt husleie, og har tatt den inntekten med i budsjettet. Sannelig glad jeg ikke kjøpte hus med utleiedel når jeg leser sånt.

Jeg skjønner huseierene her veldig godt.
Ja det er kjipt og trist å måtte gå til det skrittet og hive en barnefamilie ut, men man må jo tenke på seg selv også. Huseierne kan jo være 100% avhnegig av at leieinntektene kommer.

Stussa på det han skrev om at han ikke fikk bostøtte fordi leiligheten var for dyr. Det er jo ikke grunnlag for å få avslap på bostøtte, så tror vel nok en gang han pynter på sannheten.

Gammel 27-11-12, 21:58   #305
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, men så er det jo en del regler rundt dette også. Det skal en del til å få kastet ut noen, og det er én av de tingene som gjør denne bloggen veldig usannsynlig. Om det er kun november-leien de mangler, skurrer det, for det går aldri så fort å få kastet ut noen. Og som det sier på FB-siden; om de står i fare for å kastes ut, skal sosialkontoret hjelpe med husleien.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 22:04   #306
-Nj-
-Holy macaroni-

-Nj- sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Men det er vel også derfor det er vanskelig for voksne med barn/eneforsørgere å få leilighet som ikke har jobb, men går f.eks på attføring/aap osv. fordi huseiere vet at de ikke kan kaste ut dem om de har barn. Husleierne har flere rettigheter så fort de har barn. (eller er det bare aleneforsørgere?)

Sist redigert av -Nj- : 27-11-12 kl 22:10.
-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 22:08   #307
Input

Input sin avatar

Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, alle med barn.

Gammel 27-11-12, 22:09   #308
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Jeg skjønner huseierene her veldig godt.
Ja det er kjipt og trist å måtte gå til det skrittet og hive en barnefamilie ut, men man må jo tenke på seg selv også. Huseierne kan jo være 100% avhnegig av at leieinntektene kommer.

Stussa på det han skrev om at han ikke fikk bostøtte fordi leiligheten var for dyr. Det er jo ikke grunnlag for å få avslap på bostøtte, så tror vel nok en gang han pynter på sannheten.

Det skurrer også for min del, fordi selv om sosialkontoret ikke vil at man skal bo dyrt, er jo bostøtte fra ett helt annet sted, og helt andre budsjetter, og der er det ett tak, men man får jo bostøtte om det man betaler ligger over taket også.

Altså, la oss si at taket er 7000 kroner, men man betaler 9000, da får man bostøtte regnet ut fra 7000, sant...

Gammel 27-11-12, 22:12   #309
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så hvis du har barn er det bare å leie en leilighet og aldri betale, fordi de ikke kan kaste ut folk med barn? Det kan jo ikke stemme.

Gammel 27-11-12, 22:14   #310
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er vel ikke helt så enkelt som folk tror. Sosialkontoret strekker seg mye lenger for å redde situasjonen der det er barn, om Namsmannen har begjært utkastelse, fordi barn ikke skal måtte flytte. Kanskje er pensjonatet eller campingen de havner på, langt fra skole osv, utrygt pga annet klientell som bor der, tja, mange ting.

Men at det skal være noen fribillett, nei det er det ikke.

Gammel 27-11-12, 22:14   #311
Input

Input sin avatar

Standard

Så hvis du har barn er det bare å leie en leilighet og aldri betale, fordi de ikke kan kaste ut folk med barn? Det kan jo ikke stemme.

Nei, men det er mye vanskeligere. Kjøper man bolig med utleiedel, anbefales det å kunne klare seg uten husleia i minst et halvt år, det kan ta veldig lang tid å få kastet ut noen om man skal gjøre det skikkelig/etter reglene.

Gammel 27-11-12, 22:21   #312
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Det skurrer også for min del, fordi selv om sosialkontoret ikke vil at man skal bo dyrt, er jo bostøtte fra ett helt annet sted, og helt andre budsjetter, og der er det ett tak, men man får jo bostøtte om det man betaler ligger over taket også.

Altså, la oss si at taket er 7000 kroner, men man betaler 9000, da får man bostøtte regnet ut fra 7000, sant...

Gammel 28-11-12, 14:23   #313
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo rart at han ikke har skrevet noe som helst mer i bloggen de siste dagene. Da tenker jeg sånn at nå har han vel fått det han vil ha da eller noe. Han fikk vel litt mere oppmerksomhet enn det han trodde tipper jeg.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-12, 14:33   #314
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Det er jo rart at han ikke har skrevet noe som helst mer i bloggen de siste dagene. Da tenker jeg sånn at nå har han vel fått det han vil ha da eller noe. Han fikk vel litt mere oppmerksomhet enn det han trodde tipper jeg.

Han trenger ikke bloggen, fordi han nå har fått så mye blest på FB, og nå er jo kontonr i sirkulasjon også, så da trenger han ikke bruke tid på å blogge lengre heller.

Gammel 28-11-12, 14:35   #315
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Han har vel ikke mer som kan gå istykker da, alt røk jo den første uka han blogget.

Vel han har jo tvn og dvd spilleren da.
Det funker hvertfall.

Gammel 28-11-12, 14:39   #316
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Han trenger ikke bloggen, fordi han nå har fått så mye blest på FB, og nå er jo kontonr i sirkulasjon også, så da trenger han ikke bruke tid på å blogge lengre heller.

Klart det er sånn, nå har han fått fokus på FB-siden, ingen grunn til å blogge mer. :kynisk:

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-12, 16:54   #317
nita123
Nybegynner

Medlem siden: Nov 2012
nita123 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Har lest alle innleggene til denne karen,og jeg må si jeg får en dårlig følelse.Han legger ut om hvor dårlig råd de har,om bilen som ryker,kostnadene på den,pc som er dårlig,sko som det er hull i osv.
Han forteller om at han sa opp jobben istedet for og gå på arbeidsavklaringspenger,han sier han skal opereres snart men vet ikke når.lurer på om han kan si hva hans diagnose er?Leser mellom linjene at kona jobber,nevner henne veldig lite.Alt skurrer.....Men det som opprører meg er at han sier det ikke blir noen jul i år,de "avlyser" jula..Hvordan kan man gjøre det mot sine barn???man kan gjøre noe ut av lite..og de må da ha familie,som gir barna julegaver,venner som vet hvordan situasjonen er??Jeg tenker at hvis han har så dårlig råd at de ikke har råd til annet en en grandiosa til middag,hvordan kan han da sitte med pc og mobil og være på nett,han har skrevet en del innlegg med mobilen sin,hadde jeg hatt så dårlig råd som han sier så hadde jeg ikke hatt råd til det.nei for meg så lukter dette ikke bra....jeg tviler ikke på at folk i norge i dag sitter og snur på krona(gjør det selv noen ganger)men innleggene hans er jeg tvilende til

nita123 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 11:05   #318
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Standard

Hvor lenge har han nå visst at han måtte ut av leiligheten de nå bor i til 1.desember? Det begynner vel og bli noen uker.

Og først igår la han ut annonse på ønskes leid?? Jaja...

Gammel 29-11-12, 11:09   #319
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

De røyker ikke INNE.

Gammel 29-11-12, 11:12   #320
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Standard

De røyker ikke INNE.

Hvis de ikke har penger til mat er det jo meget merkelig og røyke, hvis de gjør det vel og merke.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:19.