Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Takhøyde i forum

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-08, 11:15   #1
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takhøyde i forum

Og jeg innser at jeg er faretruende nær å knuse glasshuset mitt med all steinen som blir kastet. Kjefte på at andre fjaser og så fjase selv, er det mulig?

Gammel 16-04-08, 11:15   #2
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Og jeg innser at jeg er faretruende nær å knuse glasshuset mitt med all steinen som blir kastet. Kjefte på at andre fjaser og så fjase selv, er det mulig?

Det er fullt mulig. Det er fjasingens forbannelse.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 11:37   #3
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror det er ganske så få som liker å lese om" klage på røde prikker" tråd eller innlegg.
Om man føler seg urettferdig behandlet eller at kommentaren på prikken er så grov så må man vel kanskje ta det med den det gjelder eller forumledelsen. Og helst velge å sende den til en modde som ikke fjaser det vekk så klart!

Gammel 16-04-08, 11:38   #4
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Og helst velge en modde som ikke fjaser det vekk så klart!

Det ser jammen ut til å være lettere sagt enn gjort.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 11:39   #5
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Det ser jammen ut til å være lettere sagt enn gjort.

Vi pleier ikke å fjase det bort hvis noen ber om hjelp, altså. Jeg sier det bare så ingen skal tro at man må regne med å bli latterliggjort hvis man innrapporterer eller tar kontakt med en modde.

Gammel 16-04-08, 11:42   #6
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Når jeg skriver "Jeg tror at..." så er jeg vel neppe helt sikker? Det ligger jo i formuleringen. Hvis jeg var sikker så ville jeg skrevet "Jeg er sikker på at...".

ok da

Gammel 16-04-08, 11:43   #7
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Vi pleier ikke å fjase det bort hvis noen ber om hjelp, altså. Jeg sier det bare så ingen skal tro at man må regne med å bli latterliggjort hvis man innrapporterer eller tar kontakt med en modde.

Signerer Skilpadda helhjertet.

Og må få legge til at dersom en synes at en diskusjon tar vel av i fjasing og tull, og man helst vil ha den tilbake på sporet, men ikke tør å være den kjipe, så er det også lov å spørre en av oss moderatorer om vi kan hjelpe. Det er mulig vi ikke klarer å holde oss på den fjasefriesmalevei, men vi skal prøve.

Gammel 16-04-08, 11:51   #8
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes også det er helt greit om folk sier i en tråd at man skal slutte å fjase, men jeg mener det fordrer at man har noe å komme med selv også altså. Jeg synes ikke at man kan klage over at tråden blir kjedelig om man selv ikke bidrar med at den skal være bra.

Gammel 16-04-08, 12:36   #9
Maiken38
Optimist

Maiken38 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Nordmøre
Maiken38 er litt kulMaiken38 er litt kul
Standard

Jeg tror det er ganske så få som liker å lese om" klage på røde prikker" tråd eller innlegg.
Om man føler seg urettferdig behandlet eller at kommentaren på prikken er så grov så må man vel kanskje ta det med den det gjelder eller forumledelsen. Og helst velge å sende den til en modde som ikke fjaser det vekk så klart!

Som ”ny her” så leste jeg at prikkene var innført for di man ikke ønsket ”Passive” medlemmer som bare satt og leste div innlegg (Eller noe i den retning).

Det som skjedde var at "lille" ferske meg ble en smule ivrig Ok! Tente på pluggene og tabba meg rett ut. Trodde da at den som ga meg rød prikk var passiv (noe jeg nå skjønner er lov til å være). Men saken er den at vedkommende overhode ikke var passiv, det var faktisk hun som hadde skrevet innlegger. Jepp! Atter en kjempe tabbe. Og den røde prikken var definitiv velfortjent, for den kommentaren jeg kom med på hennes innlegg var overhode ikke bra. Da jeg innså min gedigne tabbe prøvde jeg å rette opp dette. Med å legge inn en innrømmelse/beklagelse på tråden og en personlig melding til vedkommende. Og får til svar fra vedkommende at hun ikke svarer på PM. Ok! er det et tabu å skrive PM eller er det enda noe jeg må lære meg. Naiv som jeg er så trodde jeg personlige meldinger er en del av FP.

Er ydmyk tar all lærdom til meg med stor takk.
Men på mint ”dumme” Innlegg var det dessverre ingen mulighet heller til å slippe til med en forklaring.

Jeg har tatt lærdom av den konstruktive kritikken. Ikke av Mobbingen eller ironien som det pent kaller det. Og jeg kan heller ikke tenke meg at dere er her for prikkene i seg selv. Jeg er her for forumet og har skjønt at prikkene er til for en god grunn.

Selv om jeg er ”ny her ” så har jeg alt rukket og lest mang en bra innlegg som ender opp i fjas.
Atter en gang dette var kun min mening

Gammel 17-04-08, 11:07   #10
Maiken38
Optimist

Maiken38 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Nordmøre
Maiken38 er litt kulMaiken38 er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maiken38, her.

.Og får til svar fra vedkommende at hun ikke svarer på PM. Ok! er det et tabu å skrive PM eller er det enda noe jeg må lære meg. Naiv som jeg er så trodde jeg personlige meldinger er en del av FP.

Er ydmyk tar all lærdom til meg med stor takk.

Er det tabu med private meldinger?????

Gammel 17-04-08, 11:10   #11
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, absolutt ikke, men noen syns at PM som kommer etter at de har sendt rød prikk er bortimot det verste noen kan gjøre. Hakket verre enn bestialske massedrap, mener jeg å ha oppfattet.

Gammel 17-04-08, 11:12   #12
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er en del som ikke svarer på PM-er i forbindelse med tråder hvor man har diskutert mot hverandre ja. Man kan godt sende prikk, men mange synes hevnprikking er teit, selv om det er litt omdiskutert. Ellers holde seg i tråden, er stort sett kotymen.

Kanskje dette skulle vært med i Livens postulater? Etter punktene om rødprikking?

Jeg synes du har vært flink til å ta til deg beskjeder jeg, og det gir et positivt inntrykk hos meg ihvertfall, at man endrer seg når man får tilbakemelding. Ikke alle klarer det, og de pleier å forsvinne, men de som klarer det, trives ofte godt her etterpå.

Gammel 16-04-08, 11:44   #13
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi tar alle innrapporteringer og PM-er alvorlig, ja. Selvfølgelig er ikke alt bare fjas med oss, og det håper jeg jo at vi har vist i noen av de tusenvis av innleggene våre også.

Men det er et faktum at vi noen ganger og med hell bruker fjasing bevisst i trådene for å dempe/spre/løse opp i fastlåste og opphetede konflikter. Virker gjør det også.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 11:57   #14
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Standard

Jeg er visst ikke helt ferdig med å snakke om fjasing, for jeg har mer på hjertet.

Mange av dem som oppfattes som fjasete er også brukere jeg er uendelig glad er på FP, for de har vist seg å ha vett nok til å bidra til mye mer enn bare fjasing. Det er damer og menn med intelligens, gode meninger, flott evne til å diskutere uten å bli altfor usaklig og ikke minst humor. Det er langt fra alltid at jeg er enig med alle disse personene, men jeg vet at jeg får lov til å si min mening uten at de hogger hodet av meg, men i stedet går løs på argumentasjonen min. Jeg har flere ganger måtte revurdere mine egne meninger, fordi det har kommet motargumenter som faktisk har noe i seg. Andre ganger står jeg like steilt på hva jeg mener, uansett hva andre prøver å overbevise meg om.

Gammel 16-04-08, 12:10   #15
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Mange av dem som oppfattes som fjasete

Det prates mye om mange av dem som fjaser mye her. Men hvordan vet dere at det er dem andre prater om?
Det kan jo godt hende at noen mener det er du og jeg som fjaser mest.
Altså det jeg vil fram til, ingen utenom Lisa og Esme som har kommet med nick. Og ærligtalt om noen mener at det er disse to(Esme og torsk) som fjaser mest har virkelig ikke vært lenge her på forumet.

Men tilbake til spørsmålet. Hvem er disse mange du sikter til?
Jeg tror ikke "vi" (de fleste av oss hvertfall) som har kommet med at det er mye fjas her på forumet tenkt på noen spesielle personer. Men tenkte på oss alle. Jeg ihvertfall tok meg selv inkludert i da jeg skrev at det er til tider mye fjasing her på forumet.

Gammel 16-04-08, 12:13   #16
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Standard

Det prates mye om mange av dem som fjaser mye her. Men hvordan vet dere at det er dem andre prater om?
Det kan jo godt hende at noen mener det er du og jeg som fjaser mest.
Altså det jeg vil fram til, ingen utenom Lisa og Esme som har kommet med nick. Og ærligtalt om noen mener at det er disse to(Esme og torsk) som fjaser mest har virkelig ikke vært lenge her på forumet.

Men tilbake til spørsmålet. Hvem er disse mange du sikter til?
Jeg tror ikke "vi" (de fleste av oss hvertfall) som har kommet med at det er mye fjas her på forumet tenkt på noen spesielle personer. Men tenkte på oss alle. Jeg ihvertfall tok meg selv inkludert i da jeg skrev at det er til tider mye fjasing her på forumet.

Jeg burde selvsagt sagt "mange av dem jeg oppfatter som fjasete", og vi-et om dette.

Og selvsagt tenkes det på spesielle personer, det var jo Lisa sin stempling av aC som den verste av fjaserene et stjerneeksempel på.

Gammel 16-04-08, 12:17   #17
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her var det så vanvittig mye nytt siden i går, så jeg må nesten bare begynne et sted, er for oppmerksomhetsskyld kommet til innlegg #280.

Zöe; det er ikke jeg som har blitt rundere i kantene, det er du og gjerne andre som har blitt mindre sutrete. Det, samt at det ikke er så gøy å slenge med kjeften her hele tiden, for da kommer bare Skilpadda og plukker fra innleggene mine fra hverandre og jeg blir svar skyldig. *peker til takhøyden, selvjustis, og at man KAN si det man vil, om man bare orker*

Angående eget underforum for fjasing; Vi HAR et skravleforum. Jeg begriper ikke hvorfor eget underforum for fjasing har blitt trukket frem flere ganger i denne tråden.

Gammel 16-04-08, 12:23   #18
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Angående eget underforum for fjasing; Vi HAR et skravleforum. Jeg begriper ikke hvorfor eget underforum for fjasing har blitt trukket frem flere ganger i denne tråden.

Det var det jeg skulle kommentere, ja. Vi har jo et eget fjaseforum, skravleforumet er ment for slikt. Takk, søtsitronen.

Gammel 16-04-08, 12:25   #19
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, dere kuppet poenget mitt. Jeg hadde tatt bilde og alt.

Men jeg legger det inn lell jeg.

Gammel 16-04-08, 12:45   #20
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville satt pris på å vite hvem som er i den "kule og ekskluderende" gjengen, slik at jeg kan sende de masse prikker i håp om å få bli med.

Svar

Emneord
fjasing, forum, informativt, klassiker, selvjustis, takhøyde

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:19.