|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bonde skjøt hundJeg skriver ikke at jeg forventer det? Jeg skriver jeg forventer at de tar beskjeder. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Bonde skjøt hund
Mine barn er 8 og 12 og har hatt tilnærmet null omgang med dyr. De vet at de skal være snille med dyr, at de ikke er leketøy og at man skal spørre om man kan klappe før man klapper. Men dette vet de i teorien, og ut fra svært svært begrenset omgang med et par sofahunder, og jeg vet ikke om de vil kunne omsette det i praksis i enhver situasjon. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Nå også i farger
Nei, men da antar jeg dere møter på såpass få hunder at dette uansett ikke vil være noe problem da? Siden du ikke vet om de klarer sette det i praksis som du selv sier. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Ja, det er ikke ofte vi møter noen som har med seg hund nå for tiden. Ingen av våre omgangsvenner har det, naboene holder heldigvis hundene i bånd, og den av mine "gamle venner" som har hund er fornærmet fordi jeg ikke lar henne ta hunden med inn når hun kommer så hun kommer ikke lenger. Men hun er typen som presenterer hunden før hun presenterer mannen og barnet, og synes at det er helt normalt å la hunden slikke på føttene til folk for å hilse. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Nå også i farger
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
maler
|
Sv: Bonde skjøt hundBarn i skolealder synes jeg man kan forvente såpass av jeg også, men det kan jo være nødvendig å instruere voksne også av og til.
|
|
|
#7 |
|
Nå også i farger
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Bonde skjøt hundJeg ble selv bitt av hund på løpetur; jeg kom bakfra (pratende med sidemannen), hunden gikk i bånd. Hunden var selvsagt verdens snilleste, og hadde aldri bitt før. Den ble sikkert skremt, jeg skjønner det, men faktum forblir at den bet meg i låret (i kinnhøyde for en tre-fireåring) uten at jeg hadde gjort noe annet enn å jogge forbi på fortauet. Én gang er den første for alle hunder som biter, og jeg tenker stadig vekk på om den har bitt et barn en gang senere, og om jeg har noe av skylden fordi jeg ikke anmeldte.
|
|
|
#9 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Bonde skjøt hundMine barn drilles også i at de aldri skal gå bort til hunder som er bundet, at de skal spørre først, og la hunden komme til dem. De vet også godt at ikke alle hunder liker fremmede barn.
|
|
|
#10 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Sv: Bonde skjøt hundJeg bor i et boligområde med mange barn og mange hunder, men er fint lite plaget av at unger hiver seg over hunden vår. Nå er ikke den liten, men det er nesten alltid voksne med hund selv som hilser. Unger spør alltid først og det er ikke så mange forespørsler.
|
|
|
#11 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Bonde skjøt hundJeg er forresten veldig glad at jeg, eller noen andre i husstanden a: ikke er redd hund og b: er altfor glad i hund og ønsker dem hjertelig velkommen til oss da vi først fikk besøk av den største Alaskan Malamuten jeg noensinne har sett - vi snakker ponny med pels - på hageterrassen en dag. Voven var på besøk hos rekkenaboen, kom seg løs, og ble forvirra på hvilken hage den skulle inn i da eier kalte på den. Ha ha, hunden havna hos oss, svære beistet. Hadde noen av oss vært redd hund da...
|
|
|
#12 |
|
Fortynnet
|
Sv: Bonde skjøt hundJeg syns Maverick virker som en veldig bra hundeeier, og helt uten å ha sauer er jeg temmelig lei alle som ikke respekterer båndtvangen, ihvertfall ikke for sine "usedvanlig snille" hunder. Jeg er også lei av hundeeiere som syns det er en selvfølge at hunden skal få hilse, snuse folk i skrittet og hoppe opp med sølete poter. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Nå også i farger
Ja! |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Bonde skjøt hundJa man skal lære unger å omgås dyr med respekt, men spesialkunnskap om enkeltdyr (lese dyrets språk osv) kan man ikke forvente enten det er snakk om katter, hunder eller hengebuksvin. Der må hundeeiere ha listen lav med tanke på forventninger til andre. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Fortynnet
|
Enig. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Nå også i farger
Sv: Bonde skjøt hundGuava: det tror jeg svært få dyre(hunde)eiere forventer. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Borte
|
Sv: Bonde skjøt hundDet er alltid haugevis med bæsjeposer i vårt søppelspann og jeg må innrømme at jeg syns det er dødsekkelt. Selvsagt bedre at de ligger hos oss enn langs veien, men det er tydeligvis mange som syns at vårt spann ligger lagelig til for hundebæsjen sin. Det er sikkert minst 10 poser pr. henting oppi der og det er sånn at jeg snart blir litt sur tror jeg.
|
|
|
#18 |
|
Nå også i farger
Sv: Bonde skjøt hundVi har klistremerke på vår. A'la "Her er bæsjeposer velkommen". Heller det enn i grøfta ja. Jeg blir ekstremt sur av å gå tur i hundebæsj og sier gladelig fra til de som "glemmer" plukke opp. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Bonde skjøt hundDet verste er jo dei som slenger fra seg bæsjeposane på fjellet! Det må jo vere langt bedre å la bæsjen ligge igjen i terrenget og forsvinne etterkvart enn å bevare den inni ein pose i årevis! Så dersom ein uansett ikkje har tenkt å ta med seg bæsjeposen heim må det vere bedre å droppe heile posen.
|
|
|
#20 |
|
|
Sv: Bonde skjøt hundEn og annen bæsjepose eller bleiepose er ok. Å få titalls poser bæsj eller andres bleier i søppelkassa er ikke ok og regelen bør være at hundefolk og babyforeldre tar med seg sånt hjem eller til en offentlig søppelkasse. |
|
|
|
![]() |
|
|