Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bonde skjøt hund

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-14, 11:09   #10
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv

Bamsemums sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bonde skjøt hund

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Du være ganske sikker på at lever for tett på denne problemstillingen til at jeg synes sånt er den minste gøy. Hytteeiere med liten kunnskap om gjerder er årsak til mye lidelse hvert år.

Og svaret er nei. Selvfølgelig kan du ikke det. Med mindre det er snakk om reel nødverge. Akkurat som man ikke kan skyte en hund fordi den er løs. Eller fordi man føler seg truet. Det må være en faktisk situasjon for å kunne ty til slike drastiske handlinger.

Og dersom du ikke liker dyr i utmark: det er _helt_ frivillig å oppholde seg der.

Det var ett spørsmål om hva man kan gjøre, ikke en fleip. Les ting som det er, ikke anta at jeg fleiper..
Jeg har heller aldri sagt jeg ikke LIKER dyr i utmark, jeg mener bare det skal være kontrollert! Man skal kunne ferdes i skogen, uten å være redd for å støte på en illsint okse, ku, kalv eller en mannevond bukk.
Det er ikke snakk om å ikke like dyr i utmark, men å føle seg trygg. La meg få nevne hva som går under utmark.

''Utmark er i norsk rettslig forstand i prinsippet alt areal som ikke defineres som innmark. Betegnelsen omfatter det meste av innsjøer og vann, strender, myr, skog og fjell i Norge. ''

Så straks man beveger seg ut på en sti, burde man være klar over at her kan det gå løse dyr, som faktisk kan drepe deg?

Det drepes og skades folk av storfe hver eneste år. Så realiteten er at de slettes ikke er ufarlige og at man skal være aktsom i nærheten av beitende storfe.
.

DERFOR spurte jeg om man kunne skyte. Det er farlige dyr!
Hvorfor i alle dager slipper bønder løs dyrene, ukontrollert i utmark, om disse dreper og skader mange personer i året?
Du sier mange er slemme mot dyrene, greit nok, men dette gjelder neppe alle som er drept av slike dyr?

Hytteeiere med liten kunnskap om gjerder er årsak til mye lidelse hvert år.

Bønder som oppfører seg som de eier all utmark er årsak til flere dødsfall hvert år.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:43.