Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Modding av skrivefeil

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-06, 13:19   #281
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Modding av skrivefeil

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Madam Mim skrev i sitt hovedinnlegg: Ja, jeg modder skrivefeil. Og jeg forventer å bli rettet på selv.

Er det problematisk?

Det med bakgrunn av dette jeg har svart.
Da har jeg sagt at hvis det blir gjort så vil det særlig gå ut over folk med lese- og skrivevansker evnt. dysleksi. Fordi de stadig vil skrive feil. OG det burde de få slippe.....

Men nå har det jo blitt presisert og forklart gjentatte ganger i løpet av tråden hva de fleste (inkludert Madam Mim) mener, som blant annet er at man slett ikke skal plage folk ved å rette opp feilene deres. Og da blir det litt dumt å fortsette å gjenta og gjenta at du er uenig i hovedinnlegget. Hvis det skal leses fullstendig ordrett og tolkes i absolutt verste betydning, så er det jo faktisk ingen som er enige i det.

Og: Det som har blitt referert til som "det forslitte dysleksiargumentet", som Tinetoff og Mim har avvist, og som du har hevdet flere ganger at du er enig i - hva mener du at det argumentet går ut på, egentlig? Siden du er så uenig med dem, og mener argumentet er så viktig?

Gammel 03-10-06, 13:22   #282
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Å jo, jeg synes "hverken" er mye bedre enn "verken".

(Jeg hørte en "regel" en gang om at ord som har "kv-" i visse dialekter skal skrives med "hv-" i bokmål, og at dermed er det riktigere, historisk sett, med "hverken" ("korkje"), "hvalp" ("kvalp") og "hveps" ("kvaks"). Noen av de ordentlige språkfolkene vet kanskje om dette på noen måte stemmer, mulig det bare er sludder.)

Takk Skilpadda

Det er godt at det er noen som argumenterer for oss riksmålsbrukere også.

Jeg må innrømme at jeg alltid har skrevet hverken, men på jobbmaskinen min er det et retteprogram som automatisk retter det. Kanskje jeg kan få endret det igjen nå nd:

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 13:24   #283
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det noen grunn til å tro at feks vaffler er en typisk dyslektisk feil?

(NB- ikke retorisk spørsmål. Jeg lurer. Finnes det en typisk måte å skrive på om man er dyslektisk?) Flere jeg gikk i klasse med på barneskolen, som ikke er det minste dyslektiske, skrev ting som vaffler eller sykkler inntil vi lærte i norsken i 5. klasse at en del ord med dobbel konsonant får enkel konsonant i flertall.

Gammel 03-10-06, 13:42   #284
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fanken, jeg skrev et langt innlegg som forsvant. *sur*

Det er sikkert noen dyslektikere som har problemer med ord som vafler, sykler, nøkler osv. men hva vet vel jeg?
De fleste dyslektikere har vel sine egne typiske småfeil, jeg f.eks. stammer når jeg skriver, dog ikke så mye på pc.
(Jeg kan fint skrive at at at jeg skal gjøre det og så så så skal jeg se på på på ... Egentlig er jeg litt imponert over at jeg faktisk klarer det, og at jeg ikke ser det når jeg leser over.)

Gammel 03-10-06, 13:50   #285
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Er det noen grunn til å tro at feks vaffler er en typisk dyslektisk feil?

(NB- ikke retorisk spørsmål. Jeg lurer. Finnes det en typisk måte å skrive på om man er dyslektisk?) Flere jeg gikk i klasse med på barneskolen, som ikke er det minste dyslektiske, skrev ting som vaffler eller sykkler inntil vi lærte i norsken i 5. klasse at en del ord med dobbel konsonant får enkel konsonant i flertall.

Nei, jeg tror ikke det er en typisk dysletisk feil å skrive vaffler. Og, ja, jeg mener at det er spesielle kjennetegn man har som skriver om man har spesifikke språkvansker. Den mest vanlige er vel å bytte om på bokstaver, men jeg er ikke i stand til å gjøre rede for dette.

Sist redigert av LilleT : 03-10-06 kl 13:55.
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 13:55   #286
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Så vidt jeg vet er det ikke noe typisk ved dysletisk skriving. Så vidt jeg vet er man egentlig ikke helt enige om hva som er dysleksi. Det er heller ikke alle skrive og lesevansker som skyldes dysleksi.

Søsteren min har dysleksi og hun brukte å bytte om på boktaver som lignet på hverandre. Hun kunne feks skrive: klupp i stedet for klubb. (Det kan jeg også gjøre av og til. Jeg bytter om på p og b og g og d). Hun skriver til gjengjeld et forståelig språk. En annen jeg kjenner som har dysleksi skriver "politikerspråk". Hun skriver ganske rett, men hun kan godt skrive ting som er poengløse eller uten mening fordi hun motsier seg selv.

him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 13:57   #287
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke av dem som startet med å blande dysleksi inn i denne tråden, men dette er Dysleksiforbundets råd til lærere:

Gode råd til dyslektikernes lærere
Noen tips til deg som er lærer og har elever med lese og skrivevansker i klassen.

• Sett ikke merkelapp lat eller giddaløs på eleven.
  • Sammenlign ikke eleven med andre elever i klassen.
  • La ikke eleven merke at du forventer gode skoleprestasjoner. Han/hun vil da bli redd for å skuffe deg. Det vil kunne gå utover resultatet.
  • La ikke eleven lese høyt for andre hvis han/hun ikke ønsker det.
  • Vent ikke at eleven skal lære et ord riktig ved å skrive det noen ganger.
  • Bli ikke overrasket over at eleven blir fort trett eller mister motet.
  • Vær ikke overrasket hvis elevens håndskrift er ujevn og lite pen, da skriving ofte er svært vanskelig for eleven.
  • Vær ikke overrasket hvis elevens prestasjoner er skiftende alt etter tid og situasjon.
  • Det er ikke nok å be eleven “ta seg sammen” eller jobbe mer.
  • Skryt av eleven når han/hun har gjort en innsats. Selv om det er mange ordfeil, kan du heller minne om at det er mange ord som er skrivet riktig.
  • Hjelp eleven til å arbeide med å rette en spesiell ordfeil om gangen, og overse andre feil inntil videre.
  • Diskutèr åpent med eleven hva det er som er vanskelig i lesing og skriving.

Gammel 03-10-06, 13:59   #288
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg prøver å lese det du skriver og å svare på det. Du må gjerne fortelle meg hva det er du mener jeg leser feil i innlegget ditt. Hvilke "helt andre meninger" er det du mener jeg legger inn?

Men i all verden, det er jo det jeg også sier. Det er ingen som skal sitte og rette opp det andre har skrevet. Og det er ingen som har tenkt å være ufine mot dem som ikke er gode i rettskrivning. Så jeg skjønner fremdeles ikke hva (eller hvem) du argumenterer mot.

Nå gjør jeg noe skummelt og svarer på side 10 når det er mange sider igjen, men: Jeg leste vel også Jessica dithen at hun kom med dyslektikerargumentet som er svar på det spørsmålet som stod i hovedinnlegget: Om det var greit å rette i andres innlegg. Og at hun mente at det var det ikke, siden det ville føles meget ubehagelig for folk med dysleksi. (Og for flere, også, for den del, som Teofelia eller LilleTaylor eller meg selv).

Siden det faktisk var det hovedspørsmålet dreier seg om så syns jeg ikke det var helt borti natten av Jessica å svare på akkurat det.

Jeg tror veldig mange litt ut av det blå trekker inn en masse gamle NM-argumenter som man har blitt irritert av tidligere, og tror at det er DET Jessica argumenterer for (nemlig at man ikke skal kunne skrive om/være opptatt av rettskrivning, for det er så kjipt for dyslektikerne). Jeg har ikke sett at Jessica her skrevet noe sånt her, så jeg tror kanskje dere retter baker for smed.

Gammel 03-10-06, 14:05   #289
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg må visst være stokk konservativ jeg. Jeg kunne godt funnet på å skrive hvalp. Jeg tror faktisk at jeg pleier å gjøre det. Er det ikke lov? Hvordan har jeg blitt så konservativ her i Grenland da? Er det mulig?

Jeg tror du er litt konservativ av natur, jeg, Nenne.

Gammel 03-10-06, 14:10   #290
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleTaylor, her.

• Det er ikke nok å be eleven “ta seg sammen” eller jobbe mer.
  • Skryt av eleven når han/hun har gjort en innsats. Selv om det er mange ordfeil, kan du heller minne om at det er mange ord som er skrevet riktig.

Veldig bra. Dessverre er det altfor mange som er redd for å skrive i diverse fora, fordi enkelte ikke klarer å la være å rette opp feil som har blitt skrevet. For de som tror at det bare er å rette opp og si at det var feil så tar de feil. Problemet til en del dyslektikere er det visuelle minnet, altså de klarer ikke kjenne igjen ordbildet av et ord.

Det som er trist er at mange har hatt holdninger til dyslektikere som er helt feil. Tidligere var det blant annet at dyslektikere var mindre smarte og late. Det er heller motsatt. De fleste dyslektikere er over gjennomsnittet i andre fag enn der det kreves at de leser, som f.eks. matematikk (helt til de også der blir mer avhengig av å kunne lese seg til å forstå oppgavene.).

Ikke godt for selvfølelsen når det man vil bli hørt på blir borte, fordi noen skal henge seg opp i rettskrivningen. MEN jeg er i høyeste grad opptatt av rettskriving, bare så det er sagt igjen.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 14:19   #291
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Det er ikke det at det har blitt brukt før, som er problemet med dysleksiargumentet. Det er at det ikke holder vann.

Men det er ikke HELT pent å anta at Jessica, fordi hun mente at det var slemt mot dyslektikerne å snikrette i innleggene deres, også var automatisk enig med alle brødhuene dere har diskutert med tidligere, som nærmest har "definert" dysleksiargumentet som "ikke snakk stygt om skrivefeil - dyslektikerne blir lei seg!"

Det dere mangler her inne er noen av brødhuene, så kan dere herje med dem, i stedet for Jessica, som tross alt ikke har hevdet noe i retning av det klassiske, ikke holdbare "dysleksiargumentet".

Gammel 03-10-06, 14:19   #292
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg antar at dette er tråden å spørre i, det er lov med avsporinger er det ikke?
En kollega ba meg om å skrive noe som skulle publiseres, da jeg er ansatt i en offentlig bedrift på vestlandet som er pålagt å ha nynorsk som hovedmål, skrev jeg på nynorsk.
Hun redigerte det hele til bokmål. Hvor akseptabelt er egentlig det? Jeg kjente jeg ble litt snurt, men hun viste det aldri til meg etterpå hva hun hadde gjort.
Jeg hadde egentlig glemt det, men kom på det igjen nå.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 14:20   #293
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men det er ikke HELT pent å anta at Jessica, fordi hun mente at det var slemt mot dyslektikerne å snikrette i innleggene deres, også var automatisk enig med alle brødhuene dere har diskutert med tidligere, som nærmest har "definert" dysleksiargumentet som "ikke snakk stygt om skrivefeil - dyslektikerne blir lei seg!"

Det dere mangler her inne er noen av brødhuene, så kan dere herje med dem, i stedet for Jessica, som tross alt ikke har hevdet noe i retning av det klassiske, ikke holdbare "dysleksiargumentet".

Skal vi få tak i noen brødhuer?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 14:22   #294
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Polyanna:

him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 14:24   #295
Jessica
Pauset

Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Må si at jeg følte at det var ingen interesse her inne for å PRØVE å forstå det jeg skrev her. Følte meg litt mobbet.

Takk for støtten Polyanna

Gammel 03-10-06, 14:34   #296
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Må si at jeg følte at det var ingen interesse her inne for å PRØVE å forstå det jeg skrev her. Følte meg litt mobbet.

Jeg må jo si at jeg har prøvd gjentatte ganger å spørre deg hva du egentlig mente, fordi jeg syntes det var litt uklart hva du argumenterte for eller hvem du argumenterte mot. Det virket veldig (spesielt den første gangen) som om du trodde at jeg spurte bare for å være vrang eller gjøre narr, men det gjorde jeg faktisk ikke.

Gammel 03-10-06, 14:34   #297
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det var vanskelig å tolke Jessica på noen annen måte når hun insisterte på å overhøre alle påpekninger om at ingen hadde noen som helst planer om å drive systematisk korrektur av innlegg, og i hvert fall ikke mot noen som tydelig hadde skrivevansker. "Brødhue" er ditt ord, ikke mitt.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 14:41   #298
Jessica
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg synes det var vanskelig å tolke Jessica på noen annen måte når hun insisterte på å overhøre alle påpekninger om at ingen hadde noen som helst planer om å drive systematisk korrektur av innlegg, og i hvert fall ikke mot noen som tydelig hadde skrivevansker. "Brødhue" er ditt ord, ikke mitt.

Poenget for meg var ikke systematisk korrektur, for det har jeg ikke oppfattet at det skulle være. Poenget mitt var at man skal trå varsomt......

Gammel 03-10-06, 14:42   #299
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå gjør jeg noe skummelt og svarer på side 10 når det er mange sider igjen, men: Jeg leste vel også Jessica dithen at hun kom med dyslektikerargumentet som er svar på det spørsmålet som stod i hovedinnlegget: Om det var greit å rette i andres innlegg. Og at hun mente at det var det ikke, siden det ville føles meget ubehagelig for folk med dysleksi. (Og for flere, også, for den del, som Teofelia eller LilleTaylor eller meg selv).

Siden det faktisk var det hovedspørsmålet dreier seg om så syns jeg ikke det var helt borti natten av Jessica å svare på akkurat det.

Det forbauser meg egentlig litt at Jessica, som har deltatt gjennom hele tråden, ikke har fått med seg innleggene fra moderatorene (spesielt Madam Mim som hadde hovedinnlegget) hvor de forklarer nærmere hva som faktisk vil bli gjort og ikke, i praksis, men fortsetter å argumentere mot hovedinnlegget som om hun ikke har sett de andre.

Det skulle ikke være nødvendig for Madam Mim å gå tilbake og endre selve hovedinnlegget, når hun har endret utsagnet så tydelig senere i tråden.

(En ting er for de som ikke har lest hele tråden, men Jessica har det jo)

Gammel 03-10-06, 14:46   #300
Jessica
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Det forbauser meg egentlig litt at Jessica som har deltatt gjennom hele tråden ikke har fått med seg innleggene fra moderatorene (spesielt madam mim som hadde hovedinnlegget) hvor de forklarer nærmere hva som faktisk vil bli gjort og ikke, i praksis, men fortsetter å argumentere mot hovedinnlegget som om hun ikke har sett de andre.

Det skulle ikke være nødvendig for Madam Mim å gå tilbake og endre selve hovedinnlegget, når hun har endret utsagnet så tydelig senere i tråden.

(en ting er for de som ikke har lest hele tråden, men Jessica har det jo)

Les mitt siste innlegg. Kanskje jeg her lesevansker

Svar

Emneord
klassiker, panda, skrivefeil, unevnelig forum

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:13.