![]() |
#281 |
flisespikker
|
![]() Sv: Modding av skrivefeil
Men nå har det jo blitt presisert og forklart gjentatte ganger i løpet av tråden hva de fleste (inkludert Madam Mim) mener, som blant annet er at man slett ikke skal plage folk ved å rette opp feilene deres. Og da blir det litt dumt å fortsette å gjenta og gjenta at du er uenig i hovedinnlegget. Hvis det skal leses fullstendig ordrett og tolkes i absolutt verste betydning, så er det jo faktisk ingen som er enige i det.
![]() |
#282 |
Dårlig husmor
|
Takk Skilpadda |
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
Epikur
|
![]() Sv: Modding av skrivefeilEr det noen grunn til å tro at feks vaffler er en typisk dyslektisk feil?
![]() |
#284 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Modding av skrivefeilFanken, jeg skrev et langt innlegg som forsvant. *sur*
![]() |
#285 |
Rastløs dagdrømmer
|
Nei, jeg tror ikke det er en typisk dysletisk feil å skrive vaffler. Og, ja, jeg mener at det er spesielle kjennetegn man har som skriver om man har spesifikke språkvansker. Den mest vanlige er vel å bytte om på bokstaver, men jeg er ikke i stand til å gjøre rede for dette.
LilleT Sist redigert av LilleT : 03-10-06 kl 13:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#286 |
Leser
|
Så vidt jeg vet er det ikke noe typisk ved dysletisk skriving. Så vidt jeg vet er man egentlig ikke helt enige om hva som er dysleksi. Det er heller ikke alle skrive og lesevansker som skyldes dysleksi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Modding av skrivefeilJeg er ikke av dem som startet med å blande dysleksi inn i denne tråden, men dette er Dysleksiforbundets råd til lærere:
![]() |
#288 |
Yes, we can!!
|
Nå gjør jeg noe skummelt og svarer på side 10 når det er mange sider igjen, men: Jeg leste vel også Jessica dithen at hun kom med dyslektikerargumentet som er svar på det spørsmålet som stod i hovedinnlegget: Om det var greit å rette i andres innlegg. Og at hun mente at det var det ikke, siden det ville føles meget ubehagelig for folk med dysleksi. (Og for flere, også, for den del, som Teofelia eller LilleTaylor eller meg selv).
![]() |
#289 |
Yes, we can!!
|
Jeg tror du er litt konservativ av natur, jeg, Nenne.
![]() |
#290 |
Pauset
|
Veldig bra. Dessverre er det altfor mange som er redd for å skrive i diverse fora, fordi enkelte ikke klarer å la være å rette opp feil som har blitt skrevet. For de som tror at det bare er å rette opp og si at det var feil så tar de feil. Problemet til en del dyslektikere er det visuelle minnet, altså de klarer ikke kjenne igjen ordbildet av et ord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
Yes, we can!!
|
Men det er ikke HELT pent å anta at Jessica, fordi hun mente at det var slemt mot dyslektikerne å snikrette i innleggene deres, også var automatisk enig med alle brødhuene dere har diskutert med tidligere, som nærmest har "definert" dysleksiargumentet som "ikke snakk stygt om skrivefeil - dyslektikerne blir lei seg!"
![]() |
#292 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Modding av skrivefeilJeg antar at dette er tråden å spørre i, det er lov med avsporinger er det ikke? |
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Ser lyst på livet
|
Skal vi få tak i noen brødhuer? |
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Pauset
|
Må si at jeg følte at det var ingen interesse her inne for å PRØVE å forstå det jeg skrev her. Følte meg litt mobbet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#296 |
flisespikker
|
Jeg må jo si at jeg har prøvd gjentatte ganger å spørre deg hva du egentlig mente, fordi jeg syntes det var litt uklart hva du argumenterte for eller hvem du argumenterte mot. Det virket veldig (spesielt den første gangen) som om du trodde at jeg spurte bare for å være vrang eller gjøre narr, men det gjorde jeg faktisk ikke.
![]() |
#297 |
kamerat
|
Jeg synes det var vanskelig å tolke Jessica på noen annen måte når hun insisterte på å overhøre alle påpekninger om at ingen hadde noen som helst planer om å drive systematisk korrektur av innlegg, og i hvert fall ikke mot noen som tydelig hadde skrivevansker. "Brødhue" er ditt ord, ikke mitt.
![]() |
#298 |
Pauset
|
Poenget for meg var ikke systematisk korrektur, for det har jeg ikke oppfattet at det skulle være. Poenget mitt var at man skal trå varsomt...... |
![]() |
![]() |
![]() |
#299 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det forbauser meg egentlig litt at Jessica, som har deltatt gjennom hele tråden, ikke har fått med seg innleggene fra moderatorene (spesielt Madam Mim som hadde hovedinnlegget) hvor de forklarer nærmere hva som faktisk vil bli gjort og ikke, i praksis, men fortsetter å argumentere mot hovedinnlegget som om hun ikke har sett de andre.
![]() |
#300 |
Pauset
|
Les mitt siste innlegg. Kanskje jeg her lesevansker |
![]() |
![]() |
![]() |
Emneord |
klassiker, panda, skrivefeil, unevnelig forum |
|