|
|
#282 |
|
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pannekaker
Jeg vet jo ikke noe om hvordan du er annet enn det du skriver, så jeg mener ikke å si at du er hverken det ene eller det andre. Syns det er veldig deilig å omgås mennesker som er positive.
doing the dishes while doing the dishes Sist redigert av zeppelin : 14-04-11 kl 15:43. |
|
|
|
|
#283 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: PannekakerNip: Det er to problemer som rir deg her, tror jeg, og de blandes litt sammen.
|
|
#284 |
|
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: PannekakerFikk ikke prikket deg Polyanna, derfor sender jeg en bukett med
doing the dishes while doing the dishes Sist redigert av zeppelin : 14-04-11 kl 15:38. |
|
|
|
|
#285 |
|
Live and let live
|
Det er ganske vanskelig å ikke få med seg at de andre ungene som sitter ved siden av ungen din sitter og spiser kjeks og drikker brus altså. Om du ikke legger merke til det og de lange misunnelige blikkene til ungen din, så legger man gjerne merke til det når barnet kommer og spør etter kjeks og godterier selv. (Eller ligger hulkende i fanget ditt fordi det ikke falt deg inn å ta med glutenfrie kjeks så han kan ikke engang smake av de andre.) Det er i grunnen ganske umulig å ikke få med seg. Men spiser andre en helt normal matpakke, så er det jo ikke noe som tiltrekker seg oppmerksomheten til noen går jeg ut i fra.
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14. -Det du tror, avgjør hva du ser. Sist redigert av DM : 14-04-11 kl 15:40. |
|
|
|
|
#286 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Det jeg synes er litt snedig nå, er at det er lillegutt med allergimaten sin som får de lange blikkene, kommentarerene fra lærere, assistenter, og foreldre jeg slett ikke kjenner på foreldremøte. Fordi han har så fine og gode matpakker og de andre barna kommer hjem og vil ha lik Sist redigert av m^2 : 14-04-11 kl 16:04. |
|
|
|
|
#287 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
At folk har med seg forskjellig er så. Det kan man jo anta på forhånd. Men slik hovedinnlegger la det fram, så syntes det som om det var noe hun satt og studerte. På tur og andre steder er vi mest opptatt av vårt, eller så er vi av dem som husket å ha med noe godt. |
|
|
|
|
#288 |
|
Borte
|
Sv: PannekakerHvor er egentlig disse turstedene der man har så god mulighet til å studere andres matpakke da? Hva slags turer er det snakk om?
|
|
#289 |
|
Live and let live
|
Åja, sånn noe ala "Handlekurv i kassen-diskusjonene"?
Jeg aner ikke hva andre snakket om, det var derfor jeg kommenterte det jeg gjorde. Jeg finner det veldig naturlig at ungene vil ha godteri når søskenbarnet eller kompis/venninnen sitter rett ved siden av og spiser det, enten vi er på fjelltur sammen, eller er hjemme i stuen eller i gaten hjemme. Hva fremmede gjør er jo revnende likegyldig?
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14. -Det du tror, avgjør hva du ser. Sist redigert av DM : 14-04-11 kl 16:19. |
|
|
|
|
#290 |
|
Borte
|
Ja, ok, det er når dere er på tur sammen med noen.
|
|
#291 |
|
Live and let live
|
Haha, det hørtes ikke ut som noe fristende sted å dra til.
Jeg tror vi i det du sier her, og i det Dronningen sier lengre oppe:
, er inne på den viktigste forskjellen i hele denne debatten. Man har ikke glemt noe som det ikke var meningen å ta med. For noen er det helt utenkelig å ta med seg kjeks, sjokolade og brus på tur, mens for andre er det utenkelig å gå uten. Når da disse to skal dra sammen på tur, så har ikke førstemann glemt å ta med seg, eller burde huske at kanskje andre kan finne på å ta med seg, når det er helt normalt og naturlig uten. Og de siste er jo forsåvidt ikke kjipe som ikke har med noe annet da det er helt naturlig i deres verden, og de ikke tenker over hva de gjør, og ikke tenker på at andre kanskje ikke anser det som naturlig. (Om det derimot skjer flere ganger, så kan man jo begynne å vurdere om folk bare er tankeløse eller kjipe. Og begynne å ta med alternativer selv, eller bare ta samtalen med ungene om at andre velger annerledes osv. Det går jo fint selv om det kan være litt leit for barnet i starten. Jeg bare ville poengtere at de fleste unger vil vel ha godteri når vennnene har. )
|
|
#292 |
|
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fint innlegg. |
|
|
|
|
#293 |
|
hehe... det er ikke sånn at jeg sniker meg innpå andre på tur og spør om å få kikke i matpakken dems. Det er snakk om mer type overfylt strand, overfylt "rast" nederst i snowboardbakken, inne på hyttebrakker som er rimelig overfylt av ungdom osv... type steder det er vanskelig å unngå å se, jeg synes det er ganske fasinerende å se på andre mennesker uten at jeg prøver å stirre eller telle antall pølser de spiser :P |
|
|
|
|
#294 |
|
Det ble jeg også. Vet ikke om de får lov å ha med sjokopålegg, men de har det da... Har ikke spurt Vetle noe mer om det fortsatt er sånn at de har med seg sjokopålegg, loff, yoghurt med "musli" som ser ut som regnbuegodteri osv... |
|
|
|
|
#295 |
|
|
|
|
|
|
|
#296 |
|
Ja, problemet var nok at andre hadde med saltede peanøtter, Vetle har hatt med cashewnøtter både med og uten salt. |
|
|
|
|
#297 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Sv: PannekakerNå har du fått mange tilbakemeldinger, og jeg synes du tar til deg den kostruktive kritikken på en pen måte her på slutten.
|
|
|
#298 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: PannekakerAmo: Pannekakejern |
|
|
|