Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pannekaker

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-11, 14:53   #281
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pannekaker

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, det vet jeg. Og det er selvsagt greit. HI har fått beskjed om at det er på grunn av saltet, så det er det jeg har svart i forhold til.

Ah, det fikk jeg ikke med meg.

Cuyahoga er ikke aktiv  
Gammel 14-04-11, 15:04   #282
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Uten at jeg vet hva folk tenker om meg så er jeg nok en hyggelig, blid og positiv person som verken snakker stygt eller belærende til folk. Som jeg sa så har jeg jo ikke sagt noe som helst om dette til noen. Og jeg har tatt det opp med skolen, så var det muntlig men med en så god tone og langt ifra "jeg vet best" holdning. Bare at jeg synes det var "trist" at sønnnen min ikke kan ha med nøtter ettersom han selv forteller om andres sjokoladepålegg og loff innhold i matpakken.
Jeg skjønner jo at jeg ikke startet denne tråden på en positiv måte, det var vel heller ikke meningen. Samtidig som det ikke er meningen å få andre frutrerte, sinte eller irritert. Jeg er egentlig veldig for positivitet jeg, håper og tror både det gjennspeiles i virkeligheten, på bloggen min og facebook - det tror jeg da virkelig også?
I diskusjoner - kun på nett - har jeg mulig en annen måte å ordlegge meg på som sikkert ikke er så heldig. (jobber litt med saken).

Kos dere med pannekaker Vetle skal til en kamerat i dag igjen, så kanskje det blir hans middag også Hadde vært gøy å bli overaskket med at han har spist noe gjennomført sunt måltid. Han får det av meg til kvelds i dag uansett - kyllingfileet med bulgur (som han sikkert ikke vil ha) og grønnsaker

Jeg vet jo ikke noe om hvordan du er annet enn det du skriver, så jeg mener ikke å si at du er hverken det ene eller det andre. Syns det er veldig deilig å omgås mennesker som er positive.

Ellers så syns jeg det er like merkelig at skolen nekter sønnen din å spise nøtter, som det er at du reagerer på pannekaker til middag. Men jeg er ingen autoritet på området og velger ofte å se bort i fra hva andre spiser (eller hva skolen/bhg mener om kosthold). Vi velger vel alle det vi syns er best for vår familie? Uansett om det sammenfaller med alle andres meninger om saken. Kanskje jeg er naiv i den tro....

Sist redigert av zeppelin : 14-04-11 kl 15:43.
zeppelin er ikke aktiv  
Gammel 14-04-11, 15:12   #283
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nip: Det er to problemer som rir deg her, tror jeg, og de blandes litt sammen.

Det ene er den nyfrelstes misjoneringstrang, som gir seg utslag i observasjoner og fordømming av andres matpakker, og et intenst ønske om å få andre til å forstå det du (relativt nylig) har forstått. Vi vet jo alle at det er de som nettopp har sluttet å røyke som er de ivrigste antirøykerne...

Det andre er at du gjennomlever det vi alle må gjennom når barna blir større: De får større radius, eksponeres i større grad for ting vi ikke har kontroll over, og må i større grad stole på egen vurderingsevne. Og vil mister kontrollen. Det er kjempetøft!

Det første, misjoneringstrangen, vil jeg tro og håpe vil slipes av litt etter hvert. Eventuelt kan den få et mer konstruktivt og hyggelig utløp. m^2 er også nyfrelst, på det samme som deg, men jeg tror aldri jeg har hørt henne snakke om hva hun har sett andre spiser, eller sukke over at andre ikke gjør som henne. Det hun derimot gjør er å sprudlende, entusiastisk, positivt og hyggelig dele "Se hva vi gjorde! Se så bra det ble! Dette anbefaler jeg! Sånn kan du gjøre det, hvis du vil - her er oppskrifter! " Det er jo utelukkende hyggelig og inspirerende.

Det andre, det med kontrollbehovet er vanskelig for alle, men spesielt for de med sterke følelser for verdier eller synspunkter som de gjerne vil overføre til barna, og der disse verdiene ikke er gjengs rundtomkring. (Det er ikke så vanskelig å overføre verdien "du skal ikke stjele" ut i verden, men "man skal holde hviledagen hellig" kan møte litt mer motbør)

På samme måte som pasifisten må forholde seg til at noen av sønnens venner spiller krigsspill på Playstation hjemme, og antimaterialistens datter vil få haugevis av juggel og ræl til bursdagen sin, vil du måtte balansere mellom forby? krysse fingrene og håpe at det er hverdagen som teller og at verdiene han får med seg hjemmefra vil veie tyngst i lengden?. Og mer og mer helle mot det siste, jo større de blir.

Gammel 14-04-11, 15:18   #284
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Fikk ikke prikket deg Polyanna, derfor sender jeg en bukett med her, som takk for innlegget. Du er flink å sette ord på ting.

Sist redigert av zeppelin : 14-04-11 kl 15:38.
zeppelin er ikke aktiv  
Gammel 14-04-11, 15:25   #285
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Hva folk har med seg i matpakka når de er ute på tur, legger jeg ikke merke til en gang.

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Nei hva slags folk er det som sitter og følger med og dømmer ut fra det liksom? Da har man nesten litt problematisk høye tanker om seg selv.

Det er ganske vanskelig å ikke få med seg at de andre ungene som sitter ved siden av ungen din sitter og spiser kjeks og drikker brus altså. Om du ikke legger merke til det og de lange misunnelige blikkene til ungen din, så legger man gjerne merke til det når barnet kommer og spør etter kjeks og godterier selv. (Eller ligger hulkende i fanget ditt fordi det ikke falt deg inn å ta med glutenfrie kjeks så han kan ikke engang smake av de andre.) Det er i grunnen ganske umulig å ikke få med seg. Men spiser andre en helt normal matpakke, så er det jo ikke noe som tiltrekker seg oppmerksomheten til noen går jeg ut i fra.

Sist redigert av DM : 14-04-11 kl 15:40.
DM er ikke aktiv  
Gammel 14-04-11, 15:32   #286
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Det er ganske vanskelig å ikke få med seg at de andre ungene som sitter ved siden av ungen din sitter og spiser kjeks og drikker brus altså. Om du ikke legger merke til det og de lange misunnelige blikkene til ungen din selv, så legger man gjerne merke til det når barnet kommer og spør etter kjeks og godterier selv. (Eller ligger hulkende i fanget ditt fordi det ikke falt deg inn å ta med glutenfrie kjeks så han kan ikke engang smake av de andre.) Det er i grunnen ganske umulig å ikke få med seg. Men spiser andre en helt normal matpakke, så er det jo ikke noe som tiltrekker seg oppmerksomheten til noen går jeg ut i fra.

Det jeg synes er litt snedig nå, er at det er lillegutt med allergimaten sin som får de lange blikkene, kommentarerene fra lærere, assistenter, og foreldre jeg slett ikke kjenner på foreldremøte. Fordi han har så fine og gode matpakker og de andre barna kommer hjem og vil ha lik (på begge de skolene han har gått på)

Ja, altså, det er litt sånn "er det ikke det ene så er det det andre"-knegg da. For han kan jo ikke spise omtrent noenting av det de andre barna har i matboksen sin. Så da blir hans litt ekstra oppfinnsom, fordi det for meg er viktig at han ikke blir sittende å ikke ha lyst på egen mat og bare se hva han ikke kan spise av det de andre har. Også ser den jo dermed automatisk mer spennende ut...

Takk for pene ord, Polyanna

Sist redigert av m^2 : 14-04-11 kl 16:04.
m^2 er ikke aktiv  
Gammel 14-04-11, 15:42   #287
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Det er ganske vanskelig å ikke få med seg at de andre ungene som sitter ved siden av ungen din sitter og spiser kjeks og drikker brus altså. Om du ikke legger merke til det og de lange misunnelige blikkene til ungen din selv, så legger man gjerne merke til det når barnet kommer og spør etter kjeks og godterier selv. (Eller ligger hulkende i fanget ditt fordi det ikke falt deg inn å ta med glutenfrie kjeks så han kan ikke engang smake av de andre.) Det er i grunnen ganske umulig å ikke få med seg. Men spiser andre en helt normal matpakke, så er det jo ikke noe som tiltrekker seg oppmerksomheten til noen går jeg ut i fra.

At folk har med seg forskjellig er så. Det kan man jo anta på forhånd. Men slik hovedinnlegger la det fram, så syntes det som om det var noe hun satt og studerte. På tur og andre steder er vi mest opptatt av vårt, eller så er vi av dem som husket å ha med noe godt. Nå ville ikke mine barn ha reagert så veldig på at andre hadde noe annerledes. Er det mange folk tilstede så vil et alltid være variasjoner. De tåler også å høre at sånn har vi det i dag, og vi kan ha noe sånt en annen dag.

Dronningen er ikke aktiv  
Gammel 14-04-11, 15:49   #288
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor er egentlig disse turstedene der man har så god mulighet til å studere andres matpakke da? Hva slags turer er det snakk om?

Når vi er på tur er det helt unaturlig å sette seg til med matpakka der noen andre allerede sitter og raster.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv  
Gammel 14-04-11, 16:02   #289
DM
Live and let live

DM sin avatar

DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

At folk har med seg forskjellig er så. Det kan man jo anta på forhånd. Men slik hovedinnlegger la det fram, så syntes det som om det var noe hun satt og studerte.

Åja, sånn noe ala "Handlekurv i kassen-diskusjonene"?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Hvor er egentlig disse turstedene der man har så god mulighet til å studere andres matpakke da? Hva slags turer er det snakk om?

Jeg aner ikke hva andre snakket om, det var derfor jeg kommenterte det jeg gjorde. Jeg finner det veldig naturlig at ungene vil ha godteri når søskenbarnet eller kompis/venninnen sitter rett ved siden av og spiser det, enten vi er på fjelltur sammen, eller er hjemme i stuen eller i gaten hjemme. Hva fremmede gjør er jo revnende likegyldig?

Sist redigert av DM : 14-04-11 kl 16:19.
DM er ikke aktiv  
Gammel 14-04-11, 16:09   #290
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg aner ikke hva andre snakket om, det var derfor jeg kommenterte det jeg gjorde. Jeg finner det veldig naturlig at ungene vil ha godteri når søskenbarnet eller kompis/venninnen sitter rett ved siden av og spiser det, enten vi er på fjelltur sammen, eller er hjemme i stuen eller i gaten hjemme. Hva fremmede gjør er jo revende likegyldig?

Ja, ok, det er når dere er på tur sammen med noen. Så for meg at fantes en slags felles rasteplass der hauger av familier spiste matpakke med kjeks og godis.

Det er ganske kjipt gjort å ta med godis som man vet at et av barna i turfølget ikke kan spise syns jeg. Iallefall kan man da si fra til foreldrene så de kan ta med et allergivennlig alternativ.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv  
Gammel 14-04-11, 16:18   #291
DM
Live and let live

DM sin avatar

Standard

Ja, ok, det er når dere er på tur sammen med noen. Så for meg at fantes en slags felles rasteplass der hauger av familier spiste matpakke med kjeks og godis.

Haha, det hørtes ikke ut som noe fristende sted å dra til.

Sitat:

Det er ganske kjipt gjort å ta med godis som man vet at et av barna i turfølget ikke kan spise syns jeg. Iallefall kan man da si fra til foreldrene så de kan ta med et allergivennlig alternativ.

Jeg tror vi i det du sier her, og i det Dronningen sier lengre oppe:

Sitat:

eller så er vi av dem som husket å ha med noe godt.

, er inne på den viktigste forskjellen i hele denne debatten. Man har ikke glemt noe som det ikke var meningen å ta med. For noen er det helt utenkelig å ta med seg kjeks, sjokolade og brus på tur, mens for andre er det utenkelig å gå uten. Når da disse to skal dra sammen på tur, så har ikke førstemann glemt å ta med seg, eller burde huske at kanskje andre kan finne på å ta med seg, når det er helt normalt og naturlig uten. Og de siste er jo forsåvidt ikke kjipe som ikke har med noe annet da det er helt naturlig i deres verden, og de ikke tenker over hva de gjør, og ikke tenker på at andre kanskje ikke anser det som naturlig. (Om det derimot skjer flere ganger, så kan man jo begynne å vurdere om folk bare er tankeløse eller kjipe. Og begynne å ta med alternativer selv, eller bare ta samtalen med ungene om at andre velger annerledes osv. Det går jo fint selv om det kan være litt leit for barnet i starten. Jeg bare ville poengtere at de fleste unger vil vel ha godteri når vennnene har. )

Gammel 14-04-11, 16:19   #292
Nip

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Nip: Det er to problemer som rir deg her, tror jeg, og de blandes litt sammen.

Det ene er den nyfrelstes misjoneringstrang, som gir seg utslag i observasjoner og fordømming av andres matpakker, og et intenst ønske om å få andre til å forstå det du (relativt nylig) har forstått. Vi vet jo alle at det er de som nettopp har sluttet å røyke som er de ivrigste antirøykerne...

Det andre er at du gjennomlever det vi alle må gjennom når barna blir større: De får større radius, eksponeres i større grad for ting vi ikke har kontroll over, og må i større grad stole på egen vurderingsevne. Og vil mister kontrollen. Det er kjempetøft!

Det første, misjoneringstrangen, vil jeg tro og håpe vil slipes av litt etter hvert. Eventuelt kan den få et mer konstruktivt og hyggelig utløp. m^2 er også nyfrelst, på det samme som deg, men jeg tror aldri jeg har hørt henne snakke om hva hun har sett andre spiser, eller sukke over at andre ikke gjør som henne. Det hun derimot gjør er å sprudlende, entusiastisk, positivt og hyggelig dele "Se hva vi gjorde! Se så bra det ble! Dette anbefaler jeg! Sånn kan du gjøre det, hvis du vil - her er oppskrifter! " Det er jo utelukkende hyggelig og inspirerende.

Det andre, det med kontrollbehovet er vanskelig for alle, men spesielt for de med sterke følelser for verdier eller synspunkter som de gjerne vil overføre til barna, og der disse verdiene ikke er gjengs rundtomkring. (Det er ikke så vanskelig å overføre verdien "du skal ikke stjele" ut i verden, men "man skal holde hviledagen hellig" kan møte litt mer motbør)

På samme måte som pasifisten må forholde seg til at noen av sønnens venner spiller krigsspill på Playstation hjemme, og antimaterialistens datter vil få haugevis av juggel og ræl til bursdagen sin, vil du måtte balansere mellom forby? krysse fingrene og håpe at det er hverdagen som teller og at verdiene han får med seg hjemmefra vil veie tyngst i lengden?. Og mer og mer helle mot det siste, jo større de blir.

Fint innlegg.

Jeg har jo ingen som helst problemer med å se at det ikke er rett måte å gjøre det på, men som sagt - ren frustrasjon som trengte litt utløp, og det er vel bedre å ta det her enn å la det gå utover sønnen min, eller lignende. Det er jo ikke sånn at jeg har "skadet" noen heller, føler jeg blir fremstilt som en veldig ond person fordi jeg ønsker så godt for sønnen min og synes det er nærmest umulig i samfunnet i dag.

Jeg har helt klart mye å lære og som du sier er jeg kanskje "nyfrelst", jeg er like anti på røykekampanje-siden også, selvom det er 8 år siden jeg sluttet.

Ja, man mister jo etterhvert som de blir større mer og mer av kontrollen man har ovenfor barna sine, på godt og vondt. Foreløpig synes jeg det har mest positivt ved seg - men det er helt klart ikke lett å holde balanse der heller ved å skulle slippe litt og litt, ikke for mye og heller ikke for lite. Jeg gjør det helt sikkert ikke rett hele veien, men får som regel også da høre det fra sønnen min "det der klarer jeg faktisk selv", samtidig som han fortsatt ønsker at jeg knyter skoene hans.

Jeg tror at jeg i hverdagen prøver å rose andre som har f.eks trent, samme om det er 10 minutter eller 100, jeg blir ofte imponert over andre i hva de presterer. Jeg deler gladlig mine tips og tar gjerne imot andres. Jeg er rimelig åpen for mye og skjønner jo at det ikke kommer godt frem her da. Jeg synes alikevel det gir en spennende diskusjon.

Nip er ikke aktiv  
Gammel 14-04-11, 16:22   #293
Nip

Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Når vi er på tur er det helt unaturlig å sette seg til med matpakka der noen andre allerede sitter og raster.

hehe... det er ikke sånn at jeg sniker meg innpå andre på tur og spør om å få kikke i matpakken dems. Det er snakk om mer type overfylt strand, overfylt "rast" nederst i snowboardbakken, inne på hyttebrakker som er rimelig overfylt av ungdom osv... type steder det er vanskelig å unngå å se, jeg synes det er ganske fasinerende å se på andre mennesker uten at jeg prøver å stirre eller telle antall pølser de spiser :P

Vi er mye på type turer der det ikke er noen mennesker å se på, det er deilig.

Nip er ikke aktiv  
Gammel 14-04-11, 16:26   #294
Nip

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg hadde også blitt litt muggen om mitt barn ikke fikk ha med nøtter, når andre fikk ha sjokoladepålegg.

Det ble jeg også. Vet ikke om de får lov å ha med sjokopålegg, men de har det da... Har ikke spurt Vetle noe mer om det fortsatt er sånn at de har med seg sjokopålegg, loff, yoghurt med "musli" som ser ut som regnbuegodteri osv...

Nip er ikke aktiv  
Gammel 14-04-11, 16:28   #295
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

En annen ting er kanskje at jeg tror nok en del barn er vant til toromat, og den har en veldig "jevn" og gjenkjennelig smak. Suppe er suppe, liksom, om det nå er blomkål eller tomat, og gryterett er gryterett. De har en felles konsistens og en fellessmak av smaksforsterker.

Da blir nok mye annet rart.

Jah!

Det er mine barn levende bevis på. Derimot fikk jeg de til å spise provencalsk lammegryte her en dag - med ketchup.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 14-04-11, 16:31   #296
Nip

Standard

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Det finnes usaltede cashewnøtter hvis det er saltet som er problemet. :løsningsorientert:

Ja, problemet var nok at andre hadde med saltede peanøtter, Vetle har hatt med cashewnøtter både med og uten salt.
For Vetle tror jeg det er en veldig bra ting å få i seg de nøttene, og litt synd at han nå ikke vil ha det mer... Saltet er kanskje veldig dumt for andre som kanskje får i seg mengder salt, men det er svært lite problem her i huset. Jeg kan jo lett merke at Vetle har fått saltet mat fordi det blir så stor forskjell på hvor mye vann han drikker, og nøttene har ikke bidratt til ekstra vanndrikking.

Jeg håper de endrer på det. Jeg har jo hatt lyst å bare sende med han, men Vetle har stor respekt for lærerne og hadde ikke ønsket å ha det med når de har sagt nei, det er jo egentlig bra - men de har gjort nøtter til en negativ greie og det er fryktelig irriterende når de lett serverer poseboller og saft i belløning fordi barna har vært flinke.

Nip er ikke aktiv  
Gammel 14-04-11, 17:59   #297
amo

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Nå har du fått mange tilbakemeldinger, og jeg synes du tar til deg den kostruktive kritikken på en pen måte her på slutten.
Jeg tenker at det barna får i seg på det jevne, det er det viktigste. Noen pannekaker i løpet av uken er ikke det mest skadelige.Jeg kan ikke lage pannekaker, får ikke til å snu de j#€#€a kakene uten at de faller i tusen biter.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv  
Gammel 14-04-11, 18:07   #298
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Amo: Pannekakejern

Neket er ikke aktiv  
Gammel 14-04-11, 18:12   #299
amo

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Pannekakejern.
Alt dere vet................
Nææ, ønsker meg ikke det til jul.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv  
Gammel 14-04-11, 18:16   #300
Nip

Standard

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Pannekakejern.
Alt dere vet................
Nææ, ønsker meg ikke det til jul.

Ikke jeg heller...

Nip er ikke aktiv  
Lukket tråd

Emneord
ugler

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:08.