Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-10-09, 20:24   #261
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Mannen min bakte lavkarbobrød i går forresten, og det var knallgodt. Ikke ekstremlavkarbo da, men midt i mellom. Med fullkornspelt og kokte hele speltkorn i. Yummi.

Gammel 05-10-09, 20:25   #262
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Mannen min bakte lavkarbobrød i går forresten, og det var knallgodt. Ikke ekstremlavkarbo da, men midt i mellom. Med fullkornspelt og kokte hele speltkorn i. Yummi.

Gammel 05-10-09, 20:27   #263
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det var veldig godt brød, spesielt det med gulrot i. Jeg ble mett av to skiver.

Det trekant brød med gulrot er nydelig.

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 05-10-09, 20:29   #264
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må få bakt Karinbrødet igjen, det er supergodt. :slafse: Tror jeg må ta meg en bakedag i morgen. Slenge sammen noen lavkarbo- pizzasnurrer også, tenker jeg.

Gammel 05-10-09, 20:35   #265
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frokost: Rugsprø med reker,majones og egg + litt CC og bær.

Lunsj: Omelett av ett egg,tomat, pølse, vårløk og ost.

Mellommåltid: Rugsprø med reker og majones.

Middag: Urtemarinert laks, aspargesbønner, blomkål, gulrot og rømme.

Kvelds: Rugsprø med ost og skinke, noen nøtter.

Guava er ikke aktiv  
Gammel 05-10-09, 20:37   #266
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg må få bakt Karinbrødet igjen, det er supergodt. :slafse: Tror jeg må ta meg en bakedag i morgen. Slenge sammen noen lavkarbo- pizzasnurrer også, tenker jeg.

Oppskrift på brød og snurrer?

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 05-10-09, 20:45   #267
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frokost: Hjemmelaget lavkarbomüsli m/ en neve blåbær og melk
Lunsj: Eggerøre av en plomme og to hviter. Tre skiver bacon, en tomat og bønner i tomatsaus.
Middag: To rå gulrøtter. To grillpølser i lompe. (Jeg vet, ikke bra. Pølser smaker jækk også.)
Kvelds: 2 lavkarbobrødskiver med roastbiff, agurk og remulade.

Jeg har ikke skrevet så mye her den siste uka, men jeg har hatt en veldig bra uke synes jeg. Dagen i dag var imidlertid ikke helt toppers. Det jeg blir litt usikker på om det er dumt å skrive her, siden jeg har fokus på laverekarbo, og gjerne både spiser hjemmelaget lavkarbomüsli el. havrecottagecheeesegrøt og hjemmelaget lavkarbobrød (og da ikke cottagecheesevarianten) på en dag for eksempel. Blir det demotiverende for dere som er på ketolyselavkarbo?

Gammel 05-10-09, 20:54   #268
Slettet bruker
Passiv

Standard

Irma - jeg spiser karbo hele tiden jeg også. Jeg har ikke tenkt at det plager noen engang jeg. :mye slemmere:

Gammel 05-10-09, 20:56   #269
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Oppskrift på brød og snurrer?

Jeg mener å ha lagt det ut i denne tråden, hvis ikke så mener jeg det ligger i oppskriftstråden for lavkarbo (søk på "danish" så kommer den frem, tror tråden heter Lavkarbo-oppskrifter).

Gammel 05-10-09, 20:56   #270
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Standard

Frokost: Hjemmelaget lavkarbomüsli m/ en neve blåbær og melk
Lunsj: Eggerøre av en plomme og to hviter. Tre skiver bacon, en tomat og bønner i tomatsaus.
Middag: To rå gulrøtter. To grillpølser i lompe. (Jeg vet, ikke bra. Pølser smaker jækk også.)
Kvelds: 2 lavkarbobrødskiver med roastbiff, agurk og remulade.

Jeg har ikke skrevet så mye her den siste uka, men jeg har hatt en veldig bra uke synes jeg. Dagen i dag var imidlertid ikke helt toppers. Det jeg blir litt usikker på om det er dumt å skrive her, siden jeg har fokus på laverekarbo, og gjerne både spiser hjemmelaget lavkarbomüsli el. havrecottagecheeesegrøt og hjemmelaget lavkarbobrød (og da ikke cottagecheesevarianten) på en dag for eksempel. Blir det demotiverende for dere som er på ketolyselavkarbo?

Demotiverende? Tullehøne.
Nei, her må det være rom for alle varianter av lavkarbo. Jeg blir inspirert av hva folk spiser, ikke nøyaktig antall karber. Grunnen til at jeg spurte om karboinnholdet i din müsli var fordi den så og hørtes så sabla god ut, ikke fordi jeg mente at den ikke passet i et lavkarbokosthold. Håper ikke du trodde det.

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 05-10-09, 20:57   #271
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg mener å ha lagt det ut i denne tråden, hvis ikke så mener jeg det ligger i oppskriftstråden for lavkarbo (søk på "danish" så kommer den frem, tror tråden heter Lavkarbo-oppskrifter).

:saumfarer tråden:

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 05-10-09, 20:58   #272
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Brødet var ikke der, men det ligger her. Her er pizzasnurrene.
Det brødet er virkelig snadder. Spesielt godt med smør og ost, varmt fra ovnen. :sikle:

Gammel 05-10-09, 21:00   #273
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Demotiverende? Tullehøne.
Nei, her må det være rom for alle varianter av lavkarbo. Jeg blir inspirert av hva folk spiser, ikke nøyaktig antall karber. Grunnen til at jeg spurte om karboinnholdet i din müsli var fordi den så og hørtes så sabla god ut, ikke fordi jeg mente at den ikke passet i et lavkarbokosthold. Håper ikke du trodde det.

Helt enig. Lavkarbo er jo ikke bare ketolyse og lignende. Lavkarbo er et veldig vidt begrep.

Jeg spiser ikke noe særlig sukker og sånt lenger, men jeg kjenner at jeg godt med fordel kan kutte mer ned på frukt og brød og poteter nå, så jeg slenger meg på i denne tråden fremover.

Gammel 05-10-09, 21:00   #274
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Grunnen til at jeg spurte om karboinnholdet i din müsli var fordi den så og hørtes så sabla god ut, ikke fordi jeg mente at den ikke passet i et lavkarbokosthold. Håper ikke du trodde det.

Nei, jeg tenkte ikke på deg altså. Jeg ser bare at det er mange som lever mye strengere enn det jeg gjør ifht. antall karber, også blir jeg litt redd for at det kan fungere demotiverende for de som er ordentlig flinke at jeg skriver om brød og grøt og sånt. Litt sånn som om jeg skulle ha skrevet "I dag har jeg spist en gigantisk og nydelig sjokolade med 24% mindre sukker enn normalt! Yummi!" i en godisfrihettråd om du skjønner.

Gammel 05-10-09, 21:13   #275
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Standard

Takk, Iset.

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 05-10-09, 21:15   #276
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Standard

Nei, jeg tenkte ikke på deg altså. Jeg ser bare at det er mange som lever mye strengere enn det jeg gjør ifht. antall karber, også blir jeg litt redd for at det kan fungere demotiverende for de som er ordentlig flinke at jeg skriver om brød og grøt og sånt. Litt sånn som om jeg skulle ha skrevet "I dag har jeg spist en gigantisk og nydelig sjokolade med 24% mindre sukker enn normalt! Yummi!" i en godisfrihettråd om du skjønner.

Tror ikke noen tenker slik i denne tråden.

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 05-10-09, 23:04   #277
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Irma- vi er flere som spiser både havregrøt og brød
Det er jo bare kjekt å få inspirasjon fra mange

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 05-10-09, 23:15   #278
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Plager ikke meg i det hele tatt selv om jeg holder meg tilnærmet lik ketolysekuren, Jeg savner nemlig hverken brød, knekkebrød, poteter, pasta el ris.

Jeg har spist slik i snart 8 mnd nå, og det er IKKE de tingene jeg har holdt på å sprekke på for å si det sånn. Snakker vi kebabrull derimot...

Gammel 06-10-09, 01:06   #279
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frokost: Havregrøt av store havregryn (bedre enn små)
Mellommåltid ettet trening: bar fra South Beach 18 karber
Sen lunsj: Salat med nystekt fersk tunfisk (namminam!!!), pinjekjerner, parmesan, rød løk og annet grønt.
Mellommåltid: Noen never valnøtter
Sen middag: Mer tunfisk med litt grønt. Bringebær, sour cream og sesamfrø.

Pelen er ikke aktiv  
Gammel 06-10-09, 07:47   #280
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Gårsdagen:
Frokost: 3 speilegg, 5 små pepperonipølser, 3 cherrytomater, 1 babybelost
Lunsj: Medisterkaker og tomatsalsa (høres spesielt ut, men det var veldig godt)
Middag: Isbergsalat, kyllingskinke, agurk, paprika, fetaost, pinjekjerner
Kvelds: 2 coop chilipølser, lomper av 2 egg. Ketchup sennep og litt sprø løk.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:29.