|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ringskrømt
|
Er du en merkefreak?Er du opptatt av merker når du handler klær til barna?
|
|
|
#2 |
|
Textrovert
|
Sv: Er du en merkefreak?Jeg har nesten ikke handlet klær til barna. De har arvet så å si alt, så ergo har merker vært irrelevant. Fjortenåringen har begynt å kjøpe klær selv, men han er heldigvis ikke opptatt av merker, bare riktig fargekombinasjoner, at buksene har store nok lommer osv.
|
|
|
#3 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du en merkefreak?Been there done that, og har blitt veldig avslappet. Nå er det jo ikke slik at det alltid handler om kvalitet men mer om oppfattet kvalitet. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Textrovert
|
Sv: Er du en merkefreak?
Femåringen bruker en del H&M-klær som fjortenåringen arvet en gang i tiden og som senere har gått noen runder og så kommet tilbake til oss. :antibrukogkast:
|
|
|
#5 |
|
re:designer
Medlem siden: Sep 2006
Og da kan jo ikke kvaliteten være så aller verst, ikke sant? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ringskrømt
|
Jeg har måtte kaste mye fra H&M. Etter en del vask ble det små hull i klærne (til tross for god behandling og ikke-eksisterende tromling).
|
|
|
#8 |
|
Leser
|
Sv: Er du en merkefreak?Mja. Synes det er litt vanskelig å svare på. Det blir kjøpt inn ganske mye forskjellig her hos oss. Går mye på penger, dagsform etc Eldste jenta er blitt litt interessert i klær nå, men ikke så mye at hun gidder å shoppe. (Hun er allerede bedre enn faren når det gjelder hva som matcher etc
|
|
|
#9 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Er du en merkefreak?Jeg bryr meg overhodet ikke om merker og synes at det er mer enn god nok kvalitet på klærne fra de store kjedene. Vi har stort sett bare hatt klær fra HM, Lindex, KappAhl og Cubus, og 95% av dette har vært mer eller mindre som nytt når det var utvokst ifølge tilbakemeldingene jeg har fått fra de jeg har solgt det videre til. Den eneste kjeden som jeg synes har dårlig kvalitet på klærne er Exit; jeg har ikke kunnet selge videre et eneste plagg derfra fordi de har blitt så stygge og fordi sømmene har gått opp.
|
|
|
#11 |
|
Gal kattedame
|
Samme her.
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
Signerer denne - jeg synes det er litt snålt at det er noen som helst glede i at ungene skal gå i klær som "ingen andre har"? |
|
|
|
#13 |
|
Aktiv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Hjemme
![]() |
Sv: Er du en merkefreak?Bryr meg fint lite om merkene. Handler mest fra HM, fordi jeg liker tøyet og prisene der. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Ringskrømt
|
Jeg liker å kle ungene mine i klær som ikke alle andre har. Det er kanskje snålt for noen, men sånn er det. Jeg synes det er gøy å handle klær, og elsker å finne litt mer unike klær enn "Hello Kitty" o.l. Det samme gjelder meg selv, jeg prøver ikke å kopiere stilen til alle på jobb. For å komme med et eksempel.
|
|
|
#15 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Jeg har faktisk nesten ikke sett andre i de samme klærne som ungene mine, utenom noe barnehagetøy, og det driter jeg i. Men annet er det sjeldent, det er tross alt ganske mye utvalg på de store kjedene. Jeg synes også det er gøy med klær som ikke alle andre har i bursdager eller ved finere anledninger, men det har ikke vært et problem hitill. Nå får vi en del sydd, arvet og noe merketøy fra fadder som driver dyr barnebutikk også, så det er en fin blanding. Jeg velger sjeldent sånt tøy med store merker på heller da, jeg liker ensfarget.
|
|
|
#16 |
|
Passiv
|
Jeg kopierer ikke stilen til alle på jobb - eller andre forøvrig. Finner mine basisklær rundt omkring - og har ikke opplevd (unntatt i ett tilfelle) å treffe på andre damer i samme antrekk. |
|
|
|
#17 |
|
Glamorøs
|
Nei, men det er fordi jeg velger klær som de færreste har.
Greit at det ikke er på samme tidspunkt, men jeg syns ikke noe om klær som jeg ser haugevis av hele tiden.
Alt som selges er jo merker, H&M er også et merke. Som jeg skrev tidligere i tråden, jeg er ikke opptatt av selve merket, jeg er opptatt av kvalitet, og at jeg syns det er fint. Jeg går fort lei av noe alle andre har, som du sier selv, det ser rimelig dumt ut når alle har like kåper. Derfor er jeg ikke spesielt glad i merker som kun skriker "JEG HAR PENGER!" heller.
|
|
|
#18 |
|
Ringskrømt
|
Ikke imponert? Små moteløver? Og ellers?
|
|
|
#19 |
|
Juba Juba
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du en merkefreak?Nei, ikke i det hele tatt, vil jeg si. Har arvet en del, kjøpt en del brukt, og handlet en del i England. Regntøy har vi stort sett holdt oss til Reflex(billig og bra), og dresser har vi kjøpt på salg.
|
![]() |
| Emneord |
| merkeklær |
|
|