|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Nissen kommer tidlig til noen (hos noen allerede kvelden før, hos noen på morgenen og noen før middag) og senere hos noen, noen rett etter middag og noen enda senere, rett og slett fordi han skal innom så veldig, veldig mange hus, tenker jeg
|
|
|
#2 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Linus i Svingen er julekalenderen i år.
|
|
|
#3 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?
Du tuller? Er det sant? Jul i Svingen? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Ja, Julekongen var i grunnen også bra. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Vi har bestemt hvor vi skal feire jul (hjemme), kjøpt 8 julegaver og begynt å tenke på adventskalender. Meny og alt sånt ligger fast fra i fjor og årene før der, handlelistene har jeg og alt sånt. Før neste uke er over har jeg nok lagt en plan for hva som skal bakes og vaskes, og når det skal gjøres, og bestilt billetter til en juleforestilling eller to.
|
|
|
#8 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Oh yes! planer så det holder. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Nå som jeg vet at vi skal feire på fjellet så gleder jeg meg faktisk til jul. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Vi går også rundt treet. Etter middag og før gaveåpning. Vi er vanligvis seks personer og vi velger en sang hver og avslutter med Deilig er jorden. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Drømmer
|
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Vi går rundt juletreet om vi feirer med min familie, om vi feirer med svigerfamilien utgår det, for det er rett og slett ikke plass. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Vi spiser når maten er ferdig, dvs en gang mellom 16 og 17. Gavene åpnes rundt kl 18. Ungene klarer fint å være lenge oppe, men når lillebror var mindre så burde rutinene følges ellers kunne det fort bli surr. Jeg løste det stort sett med at han fikk sove sammen med meg, da gikk det greit om det ikke var som det pleide å være.
|
|
|
|
#13 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Mine klarer også fint å være oppe godt utover sengetid. Men hvis vi skulle fulgt det vi pleide å gjøre før vi fikk barn ville ikke gaveåpningen være ferdig før etter midnatt. Skal de da i tillegg ha med seg det gode koldtbordet til kvelds (noe de setter pris på) begynner det å bli rimelig sent. Jeg er usikker på storebror, men lillebror klarer ikke å holde seg våken til midnatt.
|
|
|
#14 |
|
|
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Dåke altså! Det er rett før eg ikkje drasser fram julepynt og glanspapir.
|
|
|
#15 |
|
Live and let live
|
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Dette tror jeg er den mest julete tråden jeg noen gang har sett her inne.
|
|
|
#16 |
|
Eppur si muove.
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Jeg har fått skikkelig julestemning av å lese og skrive her i tråden.
|
|
|
#17 |
|
Fartsfantom
|
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Vi går rundt juletreet. Synger tre sanger, det er alt vi klarer. Vi er jo bare fem stykker og en boxer som lurer på hva i all verden vi driver med. Hun vil i hvert fall gjerne være med. Gavene ligger under treet når vi går rundt det, men de kommer dit etter vi har spist. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Eppur si muove.
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Jeg har pakket inn alle julekalendergavene. Forrige søndag ble julekortbilder tatt og julekort bestilt. De lå i postkassen på onsdag. Vi har også bestilt, og fått, julegaver til ungene samt bursdagsgave til eldstemann (1. desember).
|
|
|
#19 |
|
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Ikke begynt... |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Jeg trodde det var noe nytt som skulle være julekalender på TV i år siden jeg så det var Flåklypamerke på mange ting og også på klesplagg i SparKjøp katalogen når jeg tittet i den..
|
|
![]() |
|
|