|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#261 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd):grøss: Han er rett og slett creepy.
|
|
#262 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Jeg synes på mange måter vi ikke skal dømme kona hans for at hun blir hos han oppe i dette. Ja, det er et rart valg, men det kan være så uendelig mye fælt som ligger bak det velget hun har tatt til nå. Hun er tross alt ikke tiltalt for noe, og får straff nok likevel. |
|
|
|
|
#263 |
|
Tåler regn
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)
Dette lurer jeg også på. Noen som vet? |
|
|
|
|
#264 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Det er ingen automatikk i at han får anken opp til høyesterett en gang? Om han nå skulle bli dømt i lagmannsretten, så kan jeg egentlig ikke se for meg at han vil få anke til høyesterett? Jeg kan ikke se at saken byr på viktige, prinsipielle rettsspørsmål som det er nødvendig for landets øverste domstol å befatte seg med?
|
|
|
#265 |
|
Tåler regn
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Så hvis saken blir avvist i høyesterett, så må han inn og sone mens han venter på svar fra Strassburg? (tar da utgangspunkt at han blir dømt nå i lagmannsretten) |
|
|
|
|
#266 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Dersom han skulle fått medhold i Menneskerettighetsdomstolen vil det få enorme konsekvenser for norsk rettspraksis. Heldigvis er vel det helt umulig.
|
|
|
#267 |
|
|
Ja.
|
|
|
#268 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)På hva slags grunnlag kan han klage saken sin inn til menneskerettsdomstolen? Er det ikke en begrensning på hvilke saker de tar imot?
|
|
#269 |
|
Drømmer
|
Fant dette:
|
|
|
|
|
#271 |
|
Bladibladiblaah!
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Har prøvd å sjå litt Dagsrevy, men det er jo berre flaut...
|
|
#274 |
|
|
Alt den mannen sier om dagen er flaut. Jeg har heller ikke tv.
|
|
|
#279 |
|
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Dette er en fin oppsummering etter tingrettens dom i 2012. For de som har glemt det, sa tre av fire som NRK spurte på gata i Vågå at de ikke hadde tillit til dommen. Kansje ikke så rart at Øygård nekter for alt, han vet at visse mennesker vil støtte han uansett. Selv om det skulle være mulig å finne toppløsbildet, så vil det være noe den slemme jenta har lagt opp til. Hennes egen skyld! |
|
|
|
|
#280 |
|
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg tror ikke de spurte flere enn fire da. |
|
|
![]() |
|
|