|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#261 |
|
ER faktisk grei i bånn!
Medlem siden: Apr 2013
![]() |
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!
Ja, det er mange typer |
|
|
|
|
|
#262 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Haha, nå kom jeg på at jeg har fordommer mot undulateiere også, på akkurat like tynt grunnlag!
|
|
|
#263 |
|
can-jur
|
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Ja til generelt er mye strenger regime på å eie dyr.
|
|
|
|
#264 |
|
ER faktisk grei i bånn!
![]() |
Hehehe |
|
|
|
|
|
#265 |
|
ER faktisk grei i bånn!
![]() |
der sa du det ja |
|
|
|
|
|
#266 |
|
can-jur
|
|
|
|
|
#267 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Jeg vil ha strengere regler for å kunne ha dyr, uansett art. Det er mye dårlig dyrehold rundtom. |
|
|
|
|
|
#268 |
|
ER faktisk grei i bånn!
![]() |
Nei, jeg har nok ikke en kampanje på det! om vi presser på med det nå, så er jeg redd for at det ikke kommer noe godt ut av det.. Om man tar reptilsaken, og begrunnelsen for at reptiler ikke skal være lovlig, så kan man bytte om ordet "reptiler" med 90% av dyrene vi har i Norge i dag, så vil det faktisk passe bedre enn hva reptiler gjør.. Så jeg er redd for at vi en dag kan ende opp med enda et totalforbud.. Som jeg hvertfall mener er en ekstrem måte å gjøre noe på. Jo mer åpent noe er, jo lettere er det å kontrollere.. slik det ikke er med reptiler i dag. |
|
|
|
|
|
#269 |
|
ER faktisk grei i bånn!
![]() |
Jeg går ikke til angrep på deg nå altså, men det er altså dette vi sliter med igrunn. Vi er avhengig av underskrifter for å vise at det ikke bare er 100 stykker som vil ha reptiler i Norge.. |
|
|
|
|
|
#270 |
|
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hva mener du?
|
|
|
#272 |
|
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men hva er galt med utstillinger for hund/katt?
|
|
|
#273 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Jeg er enig med skilpadda. Jeg er for et regelverk bygget paa fakta og ikke "de er ekle/skumle/jegvetikkenoeomdem". Men fakta betyr ikke frislipp, og handel med truede dyrearter er en ting et regelverk maa ta hoeyde for.
|
|
|
|
#274 |
|
Ringskrømt
|
Eh, ja? Det er vel det jeg sier?
|
|
|
#275 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Men Ulvefar: Hva med æ, ø og å, da??
|
|
|
#276 |
|
flisespikker
|
Nei, du sa at det var like fjasete å si at det burde være lov fordi man liker dyrene, som å si at det burde være forbudt fordi man misliker dyrene. Jeg synes ikke man kan sammenligne argumenter for å forby noe med argumenter for å tillate noe på denne måten.
|
|
|
#277 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Jeg er ikke med på tankegangen. Begge sider er viktige, begge teller. Å si at noe burde være lov, kreve forandring og ville forandre på eksisterende lovverk stiller en del krav til argumentasjonen, og med f.eks. dyrevelferd i bunn stiller "de er kule" på lik linje med "de er ekle".
|
|
|
#278 |
|
flisespikker
|
Men jeg synes ikke noen har brukt "de er kule" som sitt sterkeste argument for lovendringen. De som har snakket varmt om hvor fine de er som kjæledyr, har gjort det som argument for å ha dem som kjæledyr, og det er en helt annen sak. (Og tilsvarende er du selvsagt velkommen til å bruke "de er ekle" som argument for å selv ikke ha dem som kjæledyr.
|
|
|
#279 |
|
ER faktisk grei i bånn!
![]() |
Hva skrev jeg med tanke på min bruk av store bokstaver? Der skrev jeg at tastaturet mitt ikke er helt med på notene.. Tasten min fungerer når den vil, og når jeg skriver her og trykker på tasten er det ikke alltid den vil virke. Og når jeg skriver her innpå, så er det ikke alltid jeg liker merke til det! |
|
|
|
|
|
#280 |
|
ER faktisk grei i bånn!
![]() |
takk for det. Jeg tenker det samme som deg.. Det er faktisk annerledes å skrive jeg vil ha reptiler fordi jeg liker de, enn at noen skriver du skal ikke ha reptiler fordi jeg ikke liker de.. |
|
|
|
![]() |
|
|