Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Takhøyde i forum

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-08, 09:03   #1
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Takhøyde i forum

Jeg syns det er flott at det går an å "fjase" i tråder. Det er også fint å kunne komme med egne opplevelser i andres tråder uten å bli beskyldt for å ødelegge tråden. Jeg har vært i forum der man blir bedt om å holde seg til trådstarters tema dvs. ikke ødelegge med å fortelle om egne, lignende opplevelser og ikke avspore tråden. Så når jeg sammenligner med andre forum så er det absolutt takhøyde her.

At enkelte bruker hersketeknikker og noen skriker ekstra høyt og tror sin sannhet blir den eneste sanne av den grunn, må de stå for selv. At enkelte lar de som bruke hersketeknikker eller de som skriker høyest få bestemme, er utrolig dumt men det er ikke forumets feil.

Jeg like Fp tiltross for at det er over gjennomsnittet mange SV'ere her, noen få bruker hersketeknikk for å heve egne meninger og til tross for de mange trådene om prikker. Det er morsomt å diskutere og om det viser seg at jeg har flertallet mot meg så blir ikke diskusjonen mindre morsom. Tenker bare at det er de stakkars SV-folka som ikke vet bedre.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 08:37   #2
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må bekjenne at jeg bruker fjas som modereringsmetode. jeg fjaser også av og til når jeg ikke gidder å snakke mer med folk og er blitt lei av dem og diskusjonen. Jeg kan kanskje si det rett frem heretter, om noen heller ønsker det. "Du kjeder meg. Du er domm. Jeg er litt lei av deg." Da blir'e stemning, tenker jeg.

Men jeg får litt følelsen av "det er forbudt å skrive om annet enn hva hovedinnlegget angir" og den pussige følelsen av å være i et middagsselskap der enkelte knipser andre på hånden og sier at de fraviker opprinnelig tema. I vikeligheten er alle normale velflytende samtaler fulle av apropos og malapropos.

Ellers tror jeg bare at de surmagede er misunnelig fordi aC er mye mye morsommere enn dem alle sammen til sammen, enda så ung og uutdannet hun er stakkars, en enkel pike fra landet og alt. Hun er jo nesten som et humorens svar på Astri fra taterhytta. Men hva annet kan man vente? Halvparten her er jo mindre intelligente enn snittet.

Gammel 16-04-08, 08:53   #3
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

enda så ung og uutdannet hun er stakkars, en enkel pike fra landet og alt. Hun er jo nesten som et humorens svar på Astri fra taterhytta. Men hva annet kan man vente? Halvparten her er jo mindre intelligente enn snittet.

Du glemte "alenemamma".

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 08:55   #4
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Du glemte "alenemamma".

Å, ja, nyseparert tøs (aka homebreaker) og alenemamma. Huff og huff. Men artig, det er du!

Btw, skal vi spise lunsj i morgen?

Gammel 16-04-08, 08:58   #5
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, ja, nyseparert tøs (aka homebreaker) og alenemamma. Huff og huff. Men artig, det er du!

Btw, skal vi spise lunsj i morgen?

That's me.

I morgen skal jeg fiffe sveisen, må jo få nye menn på kroken, vettu. :maneater:

Neste uke?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 09:08   #6
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må bekjenne at jeg bruker fjas som modereringsmetode. jeg fjaser også av og til når jeg ikke gidder å snakke mer med folk og er blitt lei av dem og diskusjonen. Jeg kan kanskje si det rett frem heretter, om noen heller ønsker det. "Du kjeder meg. Du er domm. Jeg er litt lei av deg." Da blir'e stemning, tenker jeg.

Avtale. Så kan jeg si hvor skapet skal stå når fjasingen tar av.

Gammel 16-04-08, 08:28   #7
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå var du liten, søt og barnslig, Skilpadda. Hehe.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 08:39   #8
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å ja, å ja! aC er definitivt Astri fra taterhytta! Fulltreffer! Nå ble jeg helt lykkelig her jeg satt.

Gammel 16-04-08, 08:40   #9
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Astri fra taterhytta.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 08:45   #10
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Jeg hadde skrevet Astrid med d, men rettet da jeg så Dr. Toff skrev uten d. Men her er jo bilde av boken, og der er Astrid med d. Blander du kanskje med Inas operasyngende storesøster Astri, Toffen? (jfr Inabøkene av Annik Saxegaard)

Gammel 16-04-08, 08:41   #11
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror Lisa ser på meg som bremen, kjernen og hjertevenn.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 08:44   #12
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Jeg tror Lisa ser på meg som bremen, kjernen og hjertevenn.

Bermen kjære, bermen ...

Gammel 16-04-08, 08:46   #13
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eh. nei.

Gammel 16-04-08, 08:49   #14
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

På min står det Astri, Mim. Men den er av en litt tidligere utgivelse enn din. Tror jeg da.

Førsteutgaven er jfr. Wikipedia fra 1954, og den het Astri, mens den som var i Bøgenæs' beste fra 80-tallet tydeligvs het Astrid.

Sitat:

Elvira (Evi) Bøgenæs Lødrup (født 23. oktober 1906 i Kristiania, død 3. september 1985 i Norwich) var en norsk barne- og ungdomsforfatter. Hun er særlig kjent for bøker som handlet om unge piker i borgerklassen som forelsket seg og hadde familieproblemer. Hun debuterte 22 år gammel i 1928 med Aldri voksen, og senere kom Det sterkeste (1931), Britt går baut (1935) og Vår i Paris (1937).
Bøgenæs ble for alvor populær i 1940-årene med bøkene om Kitt og Sven, og siden med Tove-bøkene. Deretter kom blant annet Fest på en hverdag (1949), Født på en søndag (1953), Astri fra taterhytta (1954), Tina i det røde hus (1961) og Tryllestaven (1967).
1950- og 1960-tallet kom bøkene om Flette-Mette; Flette-Mette, Flette-Mette og den lange melkeveien og Mette uten flette. Av andre barnebøker kan nevnes Morten Nøkkelbarn, Morten og Tom får vinterferie, OK, Hansemann! , Kom snart igjen, Anne! og "k" for kjærlighet.
1980-tallet ble serien Bøgenæs Beste utgitt, der de beste ungdomsromanene kom i nye utgaver.

Gammel 16-04-08, 08:50   #15
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Eh. nei.

Har du ikke lest Annik Saxegaard? Ina i Innsbruck, Ina på isen, Ina og Ingolf?

Gammel 16-04-08, 08:58   #16
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Har du ikke lest Annik Saxegaard? Ina i Innsbruck, Ina på isen, Ina og Ingolf?

Jo, men jeg tok bort den andre kommentaren du quotet siden jeg ble så usikker på Astri/Astrid. Men så er begge deler riktig og min er ganske gammel.

Jeg har lest alle 12 bøkene i Ina-serien årlig siden jeg var 12, så du kan ta det helt med ro.

Gammel 16-04-08, 08:59   #17
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Åh Ina-bøkene ja. Men, det er "lov" til å lese igjennom gamle barne/ungdomsbøker ikke sant?

Jeg fant nemlig en hel serie med bøker jeg arvet av min mormors søster. Og de er utrolig morsome, med mye moralisering og helseopplysninger.

Gammel 16-04-08, 09:01   #18
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Åh Ina-bøkene ja. Men, det er "lov" til å lese igjennom gamle barne/ungdomsbøker ikke sant?

Å ja, det må da være lov. Jeg leser Annik Saxegaard nå. Trass i alt og Alle smiler til Anne. Forrige uke leste jeg En time med rutebil av samme forfatter og da lærte jeg at det er ingenting som gjør en husmor mer lykkelig enn en nyvasket kjøkkenbenk i et ryddig kjøkken.

Gammel 16-04-08, 08:49   #19
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Stilig tråd!

Jeg undres... hvor mange prikker er delt ut i denne, tro? Kan man hente ut statistikk?

Gammel 16-04-08, 08:57   #20
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Ah, Astri-problematikken oppklart uten min medvirkning. Jeg har mammas gamle førsteutgave, selvsagt. Ina-bøkene har jeg faktisk ikke lest.

Svar

Emneord
fjasing, forum, informativt, klassiker, selvjustis, takhøyde

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:17.