Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Serieanbefaling: Skam

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-04-16, 13:07   #241
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.886
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serieanbefaling: Skam

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Hva heter gruppa? Jeg tror ikke det var den jeg fant, og ble lagt til i i går... (Det er SKAM - den originale fanpagen...)

Spør (faktisk) for en venn - og meg selv.

Skam 20+/eldre fans

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv  
Gammel 20-04-16, 13:33   #242
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.792
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serieanbefaling: Skam

Her er linken til gruppen:

https://www.facebook.com/groups/1118362488215165/

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 20-04-16, 13:44   #243
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.792
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serieanbefaling: Skam

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Tro meg, jeg hadde reagert ganske kraftig om det hadde vært en middelaldrende mann som ytret ønske om å ligge med en tenåring også.

Jeg, personlig, hadde nok reagert om det hadde vært en i slutten av 20-årene går etter videregående elever, uansett kjønn. Men jeg lurer på om det reageres mer hvis det er en kvinne (cougar) som er sammen med en ung mann, enn motsatt?

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 20-04-16, 14:57   #244
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.349
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serieanbefaling: Skam

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg, personlig, hadde nok reagert om det hadde vært en i slutten av 20-årene går etter videregående elever, uansett kjønn. Men jeg lurer på om det reageres mer hvis det er en kvinne (cougar) som er sammen med en ung mann, enn motsatt?

Tja, jeg reagerer ganske likt.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 20-04-16, 15:54   #245
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.465
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serieanbefaling: Skam

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg, personlig, hadde nok reagert om det hadde vært en i slutten av 20-årene går etter videregående elever, uansett kjønn. Men jeg lurer på om det reageres mer hvis det er en kvinne (cougar) som er sammen med en ung mann, enn motsatt?

Det er jeg ikke så sikker på. Om en førti år gammel mann hadde blitt sammen med ei russejente tror jeg de aller fleste hadde reagert negativt.

Jeg lærte en gang et regnestykke for "akseptabel" aldersforskjell som faktisk stemmer forbløffende bra. Men jeg husker det selvfølgelig ikke.

__________________

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 20-04-16, 16:04   #246
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Serieanbefaling: Skam

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er jeg ikke så sikker på. Om en førti år gammel mann hadde blitt sammen med ei russejente tror jeg de aller fleste hadde reagert negativt.

Jeg lærte en gang et regnestykke for "akseptabel" aldersforskjell som faktisk stemmer forbløffende bra. Men jeg husker det selvfølgelig ikke.

Alder/2 + 7?

Bokormen er ikke aktiv  
Gammel 20-04-16, 16:05   #247
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.465
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serieanbefaling: Skam

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Alder/2 + 7?

Ja! Din egen alder delt på 2+7. Takk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 20-04-16, 16:17   #248
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.791
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serieanbefaling: Skam

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja! Din egen alder delt på 2+7. Takk.

Hæ? Skulle jeg ikke kunne ligge med noen under 30?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 20-04-16, 16:27   #249
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.465
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serieanbefaling: Skam

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hæ? Skulle jeg ikke kunne ligge med noen under 30?

Dessverre.

__________________

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 20-04-16, 16:30   #250
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.791
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serieanbefaling: Skam

Damn.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 20-04-16, 16:33   #251
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.792
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serieanbefaling: Skam

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja! Din egen alder delt på 2+7. Takk.

Den er så rar. Det er liksom greit for en på 60 å ligge med en på 37, men ikke for en på 45 å ligge med en på 28. Henger ikke på greip.

Ikke at jeg hadde hatt behov for å sjekke opp en 20-åring, om jeg skulle vært singel. Virkelig ikke. Bare så det er sagt. Men at jeg ikke ville funnet på det, betyr ikke at ikke andre kan synes det er både fint og flott.

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 20-04-16, 16:35   #252
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.349
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serieanbefaling: Skam

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Den er så rar. Det er liksom greit for en på 60 å ligge med en på 37, men ikke for en på 45 å ligge med en på 28. Henger ikke på greip.

Ikke at jeg hadde hatt behov for å sjekke opp en 20-åring, om jeg skulle vært singel. Virkelig ikke. Bare så det er sagt. Men at jeg ikke ville funnet på det, betyr ikke at ikke andre kan synes det er både fint og flott.

Den henger litt på greip, siden det gjerne er alderen på den yngste som er problematisk ifht "maktbalansen" i et forhold.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 20-04-16, 16:47   #253
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.349
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serieanbefaling: Skam

Mannen og jeg er for øvrig innenfor "regelen" med et nødsskrik, og har kun vært det det siste året. Men så var ikke jeg en russejente da vi ble sammen heller, så jeg kaster bevisst sten i glasshus her.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 20-04-16, 16:49   #254
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.792
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serieanbefaling: Skam

Forstå meg rett, jeg syns det er usjarmerende med folk i slutten av 20-årene, som går etter folk på videregående. Og det handler selvfølgelig om modenhet og maktbalanse. Men jeg syns /2+7 blir FOR kategorisk.

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 20-04-16, 17:01   #255
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Serieanbefaling: Skam

Det er vel mer en pekepinn, men jeg synes ikke det er så hakkande feil at antall års forskjell betyr mindre jo eldre man blir.

Bokormen er ikke aktiv  
Gammel 20-04-16, 17:22   #256
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.349
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serieanbefaling: Skam

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Forstå meg rett, jeg syns det er usjarmerende med folk i slutten av 20-årene, som går etter folk på videregående. Og det handler selvfølgelig om modenhet og maktbalanse. Men jeg syns /2+7 blir FOR kategorisk.

Joa, men det er jo snakk om guidelines. Og konseptet stemmer, synes jeg.

(Min mann fikk for øvrig mer enn nok kommentarer da vi ble sammen, ref tidligere diskusjon.)

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 20-04-16, 17:28   #257
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.465
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serieanbefaling: Skam

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Den er så rar. Det er liksom greit for en på 60 å ligge med en på 37, men ikke for en på 45 å ligge med en på 28. Henger ikke på greip.

Jo, en på 45 "kan" være sammen med noen på 29,5 år. Selvfølgelig er det kategorisk. Dette er ikke akkurat en nedfelt regel heller da, men jeg syns den gir en ganske grei pekepinn. Det er slik at dess yngre man er, jo mindre aldersforskjell er "akseptabel".

__________________

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 20-04-16, 18:43   #258
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serieanbefaling: Skam

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Den er så rar. Det er liksom greit for en på 60 å ligge med en på 37, men ikke for en på 45 å ligge med en på 28. Henger ikke på greip.

Ikke at jeg hadde hatt behov for å sjekke opp en 20-åring, om jeg skulle vært singel. Virkelig ikke. Bare så det er sagt. Men at jeg ikke ville funnet på det, betyr ikke at ikke andre kan synes det er både fint og flott.

Det må da være en øvre aldersgrense også hvis man tenker maktforhold. Jeg vil tro en 57-åring har mest makt i et forhold med en 100-åring. Eller kanskje mer aktuelt, en 47 åring i et forhold med en 80-åring.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv  
Gammel 20-04-16, 19:16   #259
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.638
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serieanbefaling: Skam

Dette har ikke noe med SKAM å gjøre! Den er jo i gang igjen, endelig, åh! Åh! Snek meg på toalettet på jobben med iFon og propper i går for å bli oppdatert.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv  
Gammel 20-04-16, 19:45   #260
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serieanbefaling: Skam

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Dette har ikke noe med SKAM å gjøre! Den er jo i gang igjen, endelig, åh! Åh! Snek meg på toalettet på jobben med iFon og propper i går for å bli oppdatert.

Jeg også! Følte meg som en skikkelig unnasluntrer. Helt til jeg kom på at episoden varer ca 5 min. Det er lov.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no