Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Konfirmanten som ga bort alt hun fikk

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-11, 09:19   #241
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikk

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg visste på forhånd at jeg satte meg selv lagelig til for hugg ved å starte denne tråden. Likevel må jeg si at jeg trodde jeg skulle få mer reflekterte innlegg enn hve de siste sidene har bidratt med. Uten personkarakteristikker og skingrestemmer.

Det visste jeg.

Gammel 21-05-11, 09:21   #242
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

SF: det at 19k er et ubetydelig beløp når det kommer til etablering er også en litt farlig tanke. Selvfølgelig får man ikke etablert seg for det. Men det kan være en start. 19 k i konfirmasjonsgave, 15-20k for sommerjobber noen år. Så kan man nærme seg 100-200000 til startkapital for den første lille leiligheten. Og da er det ganske mye mer enn ingenting.

Men jeg er veldig klar over at det ikke er slik de fleste konfirmanter tenker om konfirmasjonspengene. Det er nok mange av giverne som tenker at pengene skal være "startkapital" eller gå til noe Viktig, mens konfirmantene ikke helt er på den bølgelengden ofte.

Gammel 21-05-11, 09:23   #243
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Jeg slettet alle meldingene mine fordi jeg opplevde at folk tok setninger ut av kontekst og tilla meg en masse meninger jeg ikke hadde. Det er nesten umulig å forsvare seg når folk tyr til slike taktikker og ikke skulle det være nødvendig heller. Det er jo ens meninger man skal argumentere for ikke ens person. Folk må jo gjerne være uenige, det er hele poenget med å diskutere, syns jeg, men det burde være mulig å diskutere på et saklig nivå uten å henge ut folk.

Jeg har ikke det inntrykket i det hele tatt. Litt malplassert å spørre hvilket parti du stemmer på, det kan jeg være enig i, men jeg har også blitt spurt om jeg stemmer Frp når folk har vært uenige med meg, og har egentlig bare tolket det som om de på en eller annen måte ønsker å formærme meg, og muligens også har gått tom for argumenter Poenget er: Ikke ta deg nær av det.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 11:26   #244
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

19 000 kunne fint vært brukt til depositum på leilighet når hun flytter ut en gang. Så verdi i framtida har det jo, siden noen spurte om det.

Jeg tror min "egotankegang" hadde sett på det som fint om mitt barn hadde noen penger å bruke selv en periode, slik at jeg ble spart for en del utgifter tenker jeg. Denne jenta sier hun har alt det hun trenger, ergo enten jobber hun litt eller så dekker familien utgiftene hennes. Hvis sistnevnte så er det jo litt spesielt å basere seg på det, hvis man hadde mulighet til å spe på litt på andre måter. Som forelder med flere barn så kan det jo komme godt med at barna kan betale noe selv av og til. Tanken hennes er så klart god. Det er ingenting å si på det. Men det er på en måte ganske lett å velge bort noe hvis du får det du trenger likevel.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 11:32   #245
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil presisere at jeg dro fram FrP som et eksempel på hvordan jeg synes argumentasjonen (spesielt fra Meissa) framsto. Hun har skrevet innlegg på innlegg som underbygger det. Det går på flere ting, særlig på den biten at man skal sikre seg selv først, selv om man har så man greier seg. Jeg synes at dette er noe av det klassiske og mest ugreie ved FrPs politikk, det at man skal sikre seg selv på den måten at man har det helt perfekt selv, før man begynner å tenke på andre. Hvorvidt temaet er konfirmasjonspenger, gaver eller andre settinger - så synes jeg lite om argumentasjon som støtter et slikt syn. (Jeg tror ikke det er så mange flere enn Meissa som har argumentert på den måten? Så har man ikke skrevet noe slikt, så behøver man heller ikke føle seg truffet.) Jeg kunne sikkert ha dratt fram andre eksempler på hvordan argumentasjonen til Meissa fremsto, men jeg synes FrP-eksempelet var svært beskrivende for å forklare hva jeg mener. Det var ikke for å stemple Meissa som en person som stemmer på FrP, og det ble også spesifisert i et senere innlegg. Det var en argumentasjon på et spesifikt tema. Det må være mulig skille snørr og bart her. Politisk ståsted dreier seg om mer enn en enkeltsak for de fleste. Heldigvis.

Jeg ser at flere presiserer at de støtter veldedighet selv, men for min del blir egentlig akkurat det litt uinteressant i diskusjonen. (Selv om jeg selvsagt på genrelt grunnlag er glad for at folk støtter gode formål!) For min del gjør ikke det argumentasjonen rundt at det å støtte veldedige organisasjoner med egne penger gitt som gave kun er å gi bort pengene noe annerledes. Jeg tror kanskje det er her man ser mest forskjellig på det. Jeg mener å huske at en eller annen skrev for ikke så lenge siden noe slikt "Jeg ser at de fleste synes det er greit å bare gi bort pengene man har fått i gave." Dette er noe jeg er helt uenig i. Jeg tolker det slik flertallet av de som ville syntes det var ok at mottakeren brukte konfirmasjonspenger til veldedighet ikke tolker det å støtte en veldedig organisasjon som kun å "gi bort pengene sine". Man ser på det som et kjøp og som en investering. Man synes ikke dermed at det er greit å bare gi bort gaver man har fått. Jeg ser at flere også snakker om at mottageren ikke er takknemmelig og glad når de mottar penger som de donerer til en veldedig organisasjon. Jeg tror også det er her det ligger en stor tolkningsforskjell. Mange tolker det slik at denne konfirmanten ble veldig glad for disse pengene, fordi det da ble mye til akkurat det formålet hun ønsket å bruke dem på. Og som ikke minst, ga henne glede.

Dette ble muligens surrete. Kan summere opp kort. Jeg tror at skillelinjen på det som kanskje kan oppleves som to fronter i denne tråden går på tolkningen:
- Hvorvidt man er takknemmelig og glad når man mottar penger som man gir til veldedighet.
- Hvorvidt det å støtte en veldedig organisasjon er "å gi bort en gave".

Jeg tror ikke at de som tilhører min "fløy" i diskusjonen mener at de som har et annet synspunkt er helhetlig onde og fæle mennesker. Man er totalt uenig i en avgrenset og spesifikk sak, og synes at synspunktene i denne saken konkret framstår lite sympatisk.

Det er slik jeg tolker det.

Sist redigert av Irma : 21-05-11 kl 11:42.
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 11:54   #246
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Hva har dere mistet troen på? At ikke alle tenker likt? Nå har jeg lest de siste par sidene her og det har strømmte på med betegnelser som lavmåls, kvalmt, dumt, frp-aktig osv.

Vel, de betegnelsene du nevner får de som har kommet med dem svare på. Jeg kan bare svare for meg selv (på det du siterte fra meg) og gjenta at jeg måper over at det diskuteres hvorvidt donasjonen er en fantastisk ting å gjøre (hvilket er min mening) eller om hun skulle ha "respektert giverne av pengegavene" og brukt dem på mer (etter fleres mening) fornuftige måter.

Jeg blir litt desillusjonert fordi jeg faktisk ikke trodde at det gikk an for noen å vri denne saken til en negativ handling. Selv ikke i tankene. Men jeg lærer så lenge jeg lever ...

Gammel 21-05-11, 12:55   #247
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

19 000 kunne fint vært brukt til depositum på leilighet når hun flytter ut en gang. Så verdi i framtida har det jo, siden noen spurte om det.

Jeg tror min "egotankegang" hadde sett på det som fint om mitt barn hadde noen penger å bruke selv en periode, slik at jeg ble spart for en del utgifter tenker jeg. Denne jenta sier hun har alt det hun trenger, ergo enten jobber hun litt eller så dekker familien utgiftene hennes. Hvis sistnevnte så er det jo litt spesielt å basere seg på det, hvis man hadde mulighet til å spe på litt på andre måter. Som forelder med flere barn så kan det jo komme godt med at barna kan betale noe selv av og til. Tanken hennes er så klart god. Det er ingenting å si på det. Men det er på en måte ganske lett å velge bort noe hvis du får det du trenger likevel.

Der sa du det jeg også prøvde å si.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 13:37   #248
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg synes ikke sammenligningen med frp var dårlig i det hele tatt, og jeg synes den passet i diskusjonen. Verdivurderingen fra Meissa - særlig kombinert med språkbruken er i sterk grad hva jeg tenker når jeg tenker på en frp-velger.

Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 13:51   #249
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Jøsses. Tenk at det kan bli en lang diskusjon på FP om hvorvidt dette var en Fin Ting å gjøre. Jenta har et stort hjerte, og valgte å gi pengene til noen som trenger dem mer enn henne. Det må da vitne om gode verdivalg og håp for fremtiden? Det er neimen ikke lett å være ungdom nu til dags.

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 14:02   #250
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Strengt tatt har det vel ikke vært en lang diskusjon. Jeg har kommet med mine tanker, de fleste har skrevet masse om hvor lavmål og smålig mine tanker er og at de nå har mistet troen på det meste og et par andre har skrevet at de skjønte hva jeg mente og tenkte litt i samme baner selv. I liten grad en diskurs, egentlig.

Gammel 21-05-11, 14:24   #251
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes at folk har vært ufine istedet for å diskutere sak. Alle her vet at hverken Pelle eller Meissa er ufine mennesker. Og da er det mer fruktbart å prøve å finne ut akkurat hvilken mekanisme det er som gjør at de reagerte sånn. For da er det jo noe interessant å snakkr om også.

Jeg tolket HI mer som en invitasjon til diskusjon rundt det. At ørti stykker hivet seg på og kommer med personkarakteristikker er langt under pari. Og en annen ting: Når mange har sagt noe, så trenger man ikke være nr 50 som sier det samme.

FP er et sted hvor man kan si ting direkte.
Men det har tradisjonelt også vært et sted hvor noen kan legge frem kontroversielle meninger sånn at man kan få dem diskutert.

Gammel 21-05-11, 15:05   #252
Slettet bruker
Passiv

Standard

Esme - jeg tror noen av de sterke reaksjonene kommer etter at feks Meissa sa at dette nærmest var svindel. Det er å legge ballen på straffemerket og sende keeperen til lunsj i en sak hvor en tenåring har valgt å gjøre en udiskutabelt god gjerning.

Jeg tar også gjerne en diskusjon og har jo sagt at min tenåring ikke står fritt å bruke en stor sum penger, for eksempel. Uten å ha fått en eneste rar reaksjon på dette.

Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 15:09   #253
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Nå er jo mye slettet, men mye av det jeg i hvert fall reagerer på er at konfirmantens donasjon sidestilles med svindel, det snakkes om å rettferdiggjøre det hun har gjort, konfirmanten setter ikke pris på gavene hun får, og at hun mangler folkeskikk. Jeg synes dette er ufint, særlig mot ei ung jente som ikke en gang er deltaker i diskusjonen. Jeg synes ikke det er rart i det hele tatt at slikt får krasse motsvar. Og så mener jeg det er helt tullete å slette innleggene sine, for så å syte over at folk ikke svarer pent og hyggelig på det man har skrevet, som om man bare selv har strødd om seg med rosenblader og saklig diskusjon. Man høster det man sår.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 15:10   #254
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har for ordens skyld ikke lest noen slettede innlegg. Jeg hang meg bare opp i dette med svindel, jeg.

Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 15:14   #255
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns det var en flott ting å bruke pengene sine på. For en skjønn, fornuftig jente. Det spiller jo ingen rolle om hun bruker 200 lappen fra deg på en bukse eller tilskudd til lappen, eller om hun gir det til veldedighet..?? hadde du ikke heller blitt glad for å høre at hun hadde brukt pengene på dette, enn å kastet dem bort på fyll og fanteri?

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 15:42   #256
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg vil presisere at jeg dro fram FrP som et eksempel på hvordan jeg synes argumentasjonen (spesielt fra Meissa) framsto. Hun har skrevet innlegg på innlegg som underbygger det. Det går på flere ting, særlig på den biten at man skal sikre seg selv først, selv om man har så man greier seg. Jeg synes at dette er noe av det klassiske og mest ugreie ved FrPs politikk, det at man skal sikre seg selv på den måten at man har det helt perfekt selv, før man begynner å tenke på andre. Hvorvidt temaet er konfirmasjonspenger, gaver eller andre settinger - så synes jeg lite om argumentasjon som støtter et slikt syn. (Jeg tror ikke det er så mange flere enn Meissa som har argumentert på den måten? Så har man ikke skrevet noe slikt, så behøver man heller ikke føle seg truffet.) Jeg kunne sikkert ha dratt fram andre eksempler på hvordan argumentasjonen til Meissa fremsto, men jeg synes FrP-eksempelet var svært beskrivende for å forklare hva jeg mener. Det var ikke for å stemple Meissa som en person som stemmer på FrP, og det ble også spesifisert i et senere innlegg. Det var en argumentasjon på et spesifikt tema. Det må være mulig skille snørr og bart her. Politisk ståsted dreier seg om mer enn en enkeltsak for de fleste. Heldigvis.

Dette har jeg aldri skrevet, aldri ment eller antydet!!!! Jeg har kun prøvd å argumentere for at jeg ikke synes det er greit å gi bort gaver man får. Det betyr ikke at jeg ikke ønsker at ungdommen nå til dags skal tenke på andre enn seg selv. Det betyr bare at jeg mener ungdommen ikke burde være så kjapp å gi bort pengegaver (som er gitt i en annen mening) før de har et fundament å stå på slik at de ikke må forsørges av andre.

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Esme - jeg tror noen av de sterke reaksjonene kommer etter at feks Meissa sa at dette nærmest var svindel. Det er å legge ballen på straffemerket og sende keeperen til lunsj i en sak hvor en tenåring har valgt å gjøre en udiskutabelt god gjerning.

Jeg skrev at det å gå opp til konfirmasjon kun for å samle inn penger så man kan gi til veldedighet - uten å si i fra om dette til venner og familie - minte om svindel og det står jeg for! (dette var forsåvidt svar på et tidligere innlegg av noen andre, men det er klart det er så mye gøyere for alle å bare ta ting ut av kontekst å henge folk ut i stedet for å forsøke og forstå det personen skriver, eller i det minste spørre hvis man syns man ikke skjønner det).

(og for å poengtere, så syns ikke jeg det er greit å konfirmere seg kun for å samle inn penger til seg selv heller, men det var ikke diskusjonen her i dag)

Gammel 21-05-11, 15:47   #257
Slettet bruker
Passiv

Standard

Meissa - jeg skriver ikke kun for å ta deg eller latterliggjøre deg. Jeg svarer først og fremst fordi jeg tenker at hvis du ser at mange er uenige med deg og hvorfor de er dette så kanskje du endrer synspunkt. Når du reagerer med å beskylde meg for personangrep så synes jeg du er litt drøy, men jeg skjønner jo at det ikke er gøy at mange er uenige heller. Jeg synes jeg skjønner hva du mener og derfor har jeg ikke spurt mer - du mener, såvidt jeg skjønner, at det er svindel om jenta tok konfirmasjon med en plan om å gi gavene sine videre til å redde liv. Du ville ikke ment det samme om hun beholdt pengene til eget forbruk. Du har ikke gitt uttrykk for noen negativ mening om alle de som tar konfirmasjon hvert eneste år ene og alene for å få penger, men denne jentas valg tar du kraftig avstand fra. Enda det står i artikkelen at hun har valgt dette ut fra at det var et prinsipielt godt alternativ for henne.

Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 16:01   #258
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Meissa - jeg skriver ikke kun for å ta deg eller latterliggjøre deg. Jeg svarer først og fremst fordi jeg tenker at hvis du ser at mange er uenige med deg og hvorfor de er dette så kanskje du endrer synspunkt. Når du reagerer med å beskylde meg for personangrep så synes jeg du er litt drøy, men jeg skjønner jo at det ikke er gøy at mange er uenige heller. Jeg synes jeg skjønner hva du mener og derfor har jeg ikke spurt mer - du mener, såvidt jeg skjønner, at det er svindel om jenta tok konfirmasjon med en plan om å gi gavene sine videre til å redde liv. Du ville ikke ment det samme om hun beholdt pengene til eget forbruk.Du har ikke gitt uttrykk for noen negativ mening om alle de som tar konfirmasjon hvert eneste år ene og alene for å få penger, men denne jentas valg tar du kraftig avstand fra. Enda det står i artikkelen at hun har valgt dette ut fra at det var et prinsipielt godt alternativ for henne.

Ja, jeg synes også det er fint med fruktbare diskosjoner og noen ganger ender det med at jeg tenker meg om og endrer synspunkt, men i denne tråden er det veldig mange som ikke ser eller skjønner at det kan finnes andre perspektiver enn det de har selv og isteden for å bare være enig om å være uenige så går man til angrep.

Og jeg sikter ikke spesielt til deg smilefjes, tror jeg, men du tok opp dette med svindel og jeg følte for å presisere. Ellers så tror jeg det er meningsløst for meg å legge noe mer til i denne tråden uansett ettersom de fleste her åpenbart tenker at jeg ville skutt Robin Hood om jeg hadde fått sjansen.

Gammel 21-05-11, 16:05   #259
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Ja, jeg synes også det er fint med fruktbare diskosjoner og noen ganger ender det med at jeg tenker meg om og endrer synspunkt, men i denne tråden er det veldig mange som ikke ser eller skjønner at det kan finnes andre perspektiver enn det de har selv og isteden for å bare være enig om å være uenige så går man til angrep.

Og jeg sikter ikke spesielt til deg smilefjes, tror jeg, men du tok opp dette med svindel og jeg følte for å presisere. Ellers så tror jeg det er meningsløst for meg å legge noe mer til i denne tråden uansett ettersom de fleste her åpenbart tenker at jeg ville skutt Robin Hood om jeg hadde fått sjansen.

Du skal få en grønnprikk for siste setningen!

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 16:17   #260
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ellers så tror jeg det er meningsløst for meg å legge noe mer til i denne tråden uansett ettersom de fleste her åpenbart tenker at jeg ville skutt Robin Hood om jeg hadde fått sjansen.

Og sklitakla Moder Theresa!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:05.