|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
flisespikker
|
Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikkEtableringspenger, tenker jeg da. Til tilbakebetaling av studielån eller egenkapital ved huskjøp - eller bare til utdeling ved en eller annen passe voksen alder, dersom vedkommende på det tidspunktet ikke har tatt opp studielån eller kjøpt bolig.
|
|
|
#3 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikkDet er nok det hun egentlig mener ja. Etableringspenger. Er man så heldig å få feks en elektriker er poenget hennes eg bare at de skal brukes på å danne et grunnlag i livet. Og ikke til øl.
|
|
|
#4 |
|
By the Sea
|
Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikkJeg kan ikke se noe som helst galt med øremerkede penger. Det er da bare en litt friere variant av en gave? Da jeg var yngre foretrakk jeg å få 500 kr. til klær i bursdagspresang framfor at mormor gikk ut og kjøpte klærne selv.
|
|
|
#5 |
|
flisespikker
|
Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikk
Øremerkede pengegaver synes jeg også er helt fint (med mindre de er veldig detalj-øremerket noe man slettes ikke vil ha). Men skal pengene være øremerket, bør det gjøres klart når de gis bort, synes jeg - det høres for meg ut som om mange mener at større pengegaver til konfirmasjon er underforstått øremerket, og sånt blir det jo fort problemer av.
|
|
|
#6 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Jeg har underforstått penger i konfirmasjonsgave som øremerket. Så jeg har lært av denne tråden. Noen mente jo at det var skrekkelig feil å øremerke også, og det var da det skurret som aller mest for min del.
|
|
|
|
#7 |
|
Ringskrømt
|
Vi fikk noen penger som var øremerket oppussing av bad, når det vi egentlig trengte, var flere soverom og oppussing av råloft. Øremerking kan det bli trøbbel av nettopp fordi det som anses som viktig varierer fra person til person.
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikkJeg hadde blitt en blanding av skuffet og stolt jeg. Skuffet fordi min gave ikke fikk "gi noe" til den gaven var myntet på og stolt fordi hun er så raus. Tror kanskje jeg hadde likt det bedre dersom det var oppgitt på forhånd at pengene skulle til veledige formål fremfor å finne ut av det i ettertid.. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikkJeg fikk av og til en ørmerket 100-lapp i posten av grandtante da jeg studerte. Den skulle brukes til "skikkelig middag ,med poteter".
|
|
|
#10 |
|
Bedreviter
|
Seriøst? |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Jeg bor i en stubbe!
|
Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikkSyns det er mer svindel med de som trekker til kjerka og konfirmerer sin tro på Vårherre utelukket for å få bunad, penger og fine gaver.
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
|
|
|
|
#13 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Du trenger å gi tilbakemelding til andre brukere før du kan gi til Kitty Bastard igjen. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Du sier at pengene skal gå til noe den personen ønsker seg - men hva om det man ønsker seg aller mest er å gi penger til noen som trenger det mer? Jeg klarer ikke å følge tankegangen om at det skal være så fælt. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
flisespikker
|
Er det det at det er "enkelt" som er problemet, altså?
|
|
|
#17 |
|
By the Sea
|
Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikkJeg vil tro at den jevne konfirmant ville finne det alt annet enn enkelt å gi bort haugen med nyervervede tusenlapper.
|
|
|
#18 |
|
Ekvilist
|
Du får det til å høres ut som at om noen velger å bruke pengen sine (ja, har man fått de i gave så er de faktisk i mottagerens eie) på veldedighet er det samme som å brenne dem eller noe.
|
|
|
#19 |
|
Jeg bor i en stubbe!
|
Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikkSe det på denne måten i stedet; de fleste av oss syns det er helt fantastisk og støtter henne.
|
|
|
#20 |
|
Permakulturell
|
Ikke sant? Men jeg må innrømme at jeg, som Maverick, mister litt trua her. Men som du sier - jeg får fokusere på det positive.
|
![]() |
|
|