Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #16

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-23, 14:22   #221
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Må likevel scanne FØR de legger inn beløpet i terminalen. Som er mitt micregruff, at de ikke spør om dette mer.

Du får selvsagt gruffe over det likevel!

Gammel 20-09-23, 14:30   #222
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som sagt.

Du skrev kortet du bruker , jeg påpekte at det kan knyttes til konto.

Gammel 20-09-23, 14:35   #223
Effie
wizzzard

Effie sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Jeg har en bitteliten minigruff. Hvorfor må samtlige Kiwinsatte sette inn beløpet i terminalen før jeg kommer med Trumfkortet mitt? Når de nå har lagt opp til at man må scanne det selv. Det fører til at de -hver gang- må trykke på avbryt. Jeg antar det er fordi de fleste har lat Trumfen direkte inn i betalingskortet sitt, men det er ikke mulig med det betalingskortet jeg bruker.

Veldig veldig enig!

Gammel 20-09-23, 15:12   #224
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Må likevel scanne FØR de legger inn beløpet i terminalen. Som er mitt microgruff, at de ikke spør om dette mer.

Jeg er enig, men jeg har appen på mobilen oppe når jeg går til kassa og scanner med én gang. Ingen grunn til å vente til alle varene er scannet.

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Det hjelper ikke om man f.eks. bruker kredittkort eller appelpay eller liknende.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 20-09-23, 15:19   #225
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

App var lurt! Jeg skal laste ned og samle poeng igjen.

Neket er ikke aktiv  
Gammel 20-09-23, 16:02   #226
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en bitteliten minigruff. Hvorfor må samtlige Kiwinsatte sette inn beløpet i terminalen før jeg kommer med Trumfkortet mitt? Når de nå har lagt opp til at man må scanne det selv. Det fører til at de -hver gang- må trykke på avbryt. Jeg antar det er fordi de fleste har lat Trumfen direkte inn i betalingskortet sitt, men det er ikke mulig med det betalingskortet jeg bruker.

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Kan man knytte kredittkort til konto? Da jeg prøvde å knytte kredittkortet opp mot Trumf fikk jeg beskjed om at det krevdes kontornummer. Jeg skrev at det ikke gikk med mitt kort, men at jeg forsto hvorfor det funker for de fleste. Jeg skulle presisert de med debetkort. Jeg trodde bare ikke måtte forklare hvorfor det ikke gikk, når sier det ikke går.

Jeg har det knyttet opp mot lønnskontoen min, men den handler jeg aldri mat på. Da hadde vi sultet i hjel. :fjaser:

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg er enig, men jeg har appen på mobilen oppe når jeg går til kassa og scanner med én gang. Ingen grunn til å vente til alle varene er scannet.

Jeg handler så ofte at jeg rekker ikke å gå til terminalen før de er ferdig. Jeg skynder meg faktisk, for å unngå dette, men rekker det aldri.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 20-09-23, 17:15   #227
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Som jeg skrev over kan jeg ikke det med det kortet jeg bruker. Vi handler kun på kredittkortet til SAS her i huset (og betaler alltid på forfall). Det har gitt hele familien mange tilnærmet gratis flyreiser på ferie. Kredittkort har ikke kontornummer knyttet til seg.

Det funker heller ikke med Apple Pay Men du kan ha Trumf app på mobilen og scanne den først. Det fungerer greit.

løve70 er ikke aktiv  
Gammel 20-09-23, 18:08   #228
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Medgruffer på denne, det er ikke alltid jeg rekker å scanne før det er for sent.
Gruffer samtidig over at det ikke lenger er mulig å knytte trumfen til kortet så lenge du ikke er hovedeier av kontoen. Det er forsåvidt det samme med rema sin æ, jeg får ikke knyttet den til felleskortet så jeg må scanne hver gang.

dharma er ikke aktiv  
Gammel 20-09-23, 18:12   #229
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Det funker heller ikke med Apple Pay Men du kan ha Trumf app på mobilen og scanne den først. Det fungerer greit.

Ja, men du må være lynrask rundt kassa fra du har lempet på båndet, finne frem appen og strek-koden, og scanne den.

Det var jo en periode der det funket selv om du brukte Apple pay, så lenge apple-pay-kortet var lagt inn i Trumf. Utrolig irriterende at det forsvant.

Jeg har jo aldri med meg lommebok med kort!

Gammel 20-09-23, 18:41   #230
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Det der er så sykt gruffe irriterende. Hilsen apple pay-bruker.

Gammel 20-09-23, 18:47   #231
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ja, men du må være lynrask rundt kassa fra du har lempet på båndet, finne frem appen og strek-koden, og scanne den.

Det var jo en periode der det funket selv om du brukte Apple pay, så lenge apple-pay-kortet var lagt inn i Trumf. Utrolig irriterende at det forsvant.

Jeg har jo aldri med meg lommebok med kort!

Må være like sykt rask når du har med lommebok og må scanne før du skal betale med kredittkortet.

Glad jeg kan engasjere i dag.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 20-09-23, 19:13   #232
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er så lei regn.

Gammel 20-09-23, 20:28   #233
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg gruffer over biler som liksom skal dempe lyset selv. men står på feil side av veien med fjernlys på - slik at man inne ser en sjit og ikke kommer forbi.

annemede er ikke aktiv  
Gammel 20-09-23, 23:55   #234
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Apropos teite kredittkort: re:member har ikke mulighet for avtalegiro.

Jeg vurderer sterkt å skaffe meg et annet kort.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 21-09-23, 01:02   #235
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Flåttbitt igjen. Vet jeg sjekket under puppene, men det lille krapylet må ha sneket seg dit etter både sjekk, dusj og ny sjekk. Og fy som dette klør. En sånn helt egen kløfølelse som bare hørertil flåtten. Får følge litt med under der en stund da.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 21-09-23, 07:48   #236
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Høres kjent ut Kaija. Det klør alltid intenst et par dager hos meg. Sykt irriterende vesen. De elsker meg.

Gammel 21-09-23, 09:09   #237
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Forkjølelse. Jeg har IKKE tid til dette. Første oppstartstime med BUP i morgen og eksamen mandag. Frisørtime i dag.
Jeg er bare nødt til å dra, så jeg kjører på med ibux. Det har mer gått over til "astma-status" nå, så er ikke snørrete eller slike ting, bare potte-tett i lungene. Men også forhøyet blodsukker, pga sykdom. Så formen er virkelig ikke på topp.

Så hos frisøren i dag skal jeg sitte og lese kildetekster fra vikingtiden. For å i det hele tatt komme gjennom.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 21-09-23, 14:27   #238
Unicorn
Står på egne ben

Unicorn sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Noen ganger er livet bare skikkelig, skikkelig dritt

Gammel 21-09-23, 15:28   #239
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Dag 2 uten meds og ingenting i kroppen funker

Gammel 21-09-23, 17:48   #240
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg gruffer over unger som så og si aldri gidder gjøre noe her hjemme. Og de lurer på hvorfor jeg er sur.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:07.