Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #16

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-23, 21:40   #201
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg digger polyanna sin opplysnings-tjeneste. Mye av dette er slikt jeg ikke vet /husker/kobler sammen.

Husk at det skrives fra mitt ståsted, da. Ikke at jeg ljuger, men det er klart jeg har mine briller på.

Gammel 18-09-23, 23:28   #202
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Det hjalp ikke Mongstad at det pågående prosjektet for karbonfangst (der Mongastad var teststasjon for i alle fall to av delprosjektene) plutselig ble avsluttet av daværende Stoltenberg-regjering med Ola B. Moe i spissen i 2013. Teknologisenteret har stablet seg på beina igjen, men ble satt mange år bak i fremdrift.

Gammel 19-09-23, 00:40   #203
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Husk at det skrives fra mitt ståsted, da. Ikke at jeg ljuger, men det er klart jeg har mine briller på.

Det er jeg klar over.

Jeg hadde tenkt å skrive noe om det, men sovna på sofaen.

For ja. Jeg tenkte litt på det, dette jeg ikke husker og vet og kobler. Og så er det sånn "polyanna "kjenner jeg" jo, hun er grei". Du kunne løyet alt du ville, for jeg har ikke googlet og dobbeltsjekket noe av det. Sånt er jo nesten litt skummelt

For jeg merker at du har andre briller enn meg , for å si det sånn. Inne bare dette innlegget, men sånn helhetlig ,det har vært et par av dem. Opplysende, definitivt. Ga meg en bedre forståelse for at "mannen min er ikke en egoistisk dritt, han bare ser det sikkert sånn" satt på spissen.

Så ja, jeg merker at du ikke har sånne sosialist-briller briller som jeg nok har hatt like lenge som jeg har hatt vanlige briller (de fikk jeg fs jeg var ni.) Historien om min arbeider-bevegelse-bestefar har jeg vel fått inn med morsmelka.

Så ja, jeg må passe meg for å være naiv, for folk lee andre briller og ståpunkt kan beskrive ting meget ulikt, og ikke alltid mer eller mindre rett heller.

Men det er likevel veldig kjekt med dine Informasjons-tjemester. Men det bør ikke være min,eller andre sin, eneste kilde til informasjon. Det kan fort bli skummelt. Sånn teoretisk sett.

Men med bevisstheten om at du selvsagt har ditt ståpunkt, så er det likevel spennende å se hvordan det tolles i mitt hode.

Og jeg elsker å se på det sånn, tolke egen reaksjon. Blir snart meta -tanker om det hele, på tide jeg flytter den trøtte kroppen min til sengs og sover videre....

Gammel 19-09-23, 13:33   #204
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du eksponeres for noen ganske drøye, AP-hatende høyresidefolk til vanlig, gjør du ikke? Skjønner godt at du blir ganske skeptisk.

Gammel 19-09-23, 13:44   #205
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjenner at jeg savner litt Poly og Malamas folkeopplysningsvirksomhet fra covid-perioden (er ikke så mye annet jeg savner derfra da).

Gammel 19-09-23, 14:09   #206
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skal jobbe med tall, jeg skjønner ikke tall. Tall er ikke min greie. Hvordan forstå beregninger og Hvordan folk har kommet frem til de tallene. og

Gammel 19-09-23, 14:17   #207
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Du eksponeres for noen ganske drøye, AP-hatende høyresidefolk til vanlig, gjør du ikke? Skjønner godt at du blir ganske skeptisk.

Jeg eksponeres for en kristen-konservativ gruppe på jobb, uten tvil. Inkl en trump-tilhenger, men fra den kanten tr eg ikke til meg så mye "fakta" akkurat.

Men ja, altså, jeg skiller meg definitivt ut rundt lunsjbordet, det er det ikke tvil om, ettersom jeg ikek stemmer hverken høyre eller krf, og ikke er av dem som fikk "de konsevative" på valgomaten "men kan jo ikke stemme på de da" Jeg er en av få som nok ikke fikk de på topp tre på valomaten...

Men jeg stoler på din info p en helt annen måte, og digger den. Det er på et så helt annet opplysende nivå enn lusnjdebattene våre.

Gammel 19-09-23, 14:19   #208
Malama

Malama sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Kjenner at jeg savner litt Poly og Malamas folkeopplysningsvirksomhet fra covid-perioden (er ikke så mye annet jeg savner derfra da).

Covid-perioden var også tema under lunsjen her. Det dukekt opp litt mimring til mars 2020. Kjøp av dodpapir (også var vi ikek smarte nok til å selge unna på børsen alle mann ) Hvorvidt man skal holde seg på hjemmekontor når man er forkjøla. "hold deg hjemme når du er syk" sier Nakstad.

Å ha en greit lav terskel for hejmmekontot når vi er syk virker smart, tenker jeg. Nei, holde oss hjemme så ingen får forkjølelse er ikke bra for immunforsaret, må vite.

Savner nok også polyanna sin fantastiske opplysningstjeneste fra den tiden, og det er vel også med å styre min tiltro til hennespolitiske anayser

Gammel 19-09-23, 14:35   #209
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Butikker som ikke har inne det de har tilbud på.

Gammel 20-09-23, 13:21   #210
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Nav.

Gammel 20-09-23, 13:42   #211
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Varmepumpa virker ikke.

Retz er ikke aktiv  
Gammel 20-09-23, 13:58   #212
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en bitteliten minigruff. Hvorfor må samtlige Kiwinsatte sette inn beløpet i terminalen før jeg kommer med Trumfkortet mitt? Når de nå har lagt opp til at man må scanne det selv. Det fører til at de -hver gang- må trykke på avbryt. Jeg antar det er fordi de fleste har lat Trumfen direkte inn i betalingskortet sitt, men det er ikke mulig med det betalingskortet jeg bruker.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 20-09-23, 13:59   #213
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trumfkortet kan du jo ha registrert på kontoen din? Jeg drar kortet og så blir det registrert, det er mye enklere? (jeg hadde garantert glemt det hvis jeg skulle hatt et eget kort).

Gammel 20-09-23, 14:00   #214
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min ikke så lille gruff er at jeg har mistet fullstendig troen på at jeg kan utføre noe som helst, utløst av en konflikt som jeg forsåvidt bare er en brikke i.

Gammel 20-09-23, 14:01   #215
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Trumfkortet kan du jo ha registrert på kontoen din? Jeg drar kortet og så blir det registrert, det er mye enklere? (jeg hadde garantert glemt det hvis jeg skulle hatt et eget kort).

Som jeg skrev over kan jeg ikke det med det kortet jeg bruker. Vi handler kun på kredittkortet til SAS her i huset (og betaler alltid på forfall). Det har gitt hele familien mange tilnærmet gratis flyreiser på ferie. Kredittkort har ikke kontornummer knyttet til seg.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 20-09-23, 14:03   #216
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Slik gjør jeg det også; hatt det slik i alle år.

Gammel 20-09-23, 14:04   #217
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Som sagt.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 20-09-23, 14:08   #218
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Det går ikke hvis man bruker Apple pay heller. Og siden hele poenget med Apple Pay er å slippe lommebok blir det så som så med den trumfen.

Neket er ikke aktiv  
Gammel 20-09-23, 14:18   #219
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Man trenger ikke kortet fysisk, kan scannes fra mobil i feks meny-appen, kiwi-appen osv. Bruker bare googlepay her.

Gammel 20-09-23, 14:20   #220
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Må likevel scanne FØR de legger inn beløpet i terminalen. Som er mitt microgruff, at de ikke spør om dette mer.

Karamell er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:19.