|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeMange tanker svirrer her. Hvorfor reagerte ikke foreldrene? Hun var jo der i helger og ferier og på turer alene med han. |
|
|
|
|
#2 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake
Det samme lurer jeg på. Hvor var foreldrene hennes. Hvorfor lot de datteren dra på overnattingsturer med han alene?? Og hvorfor var hun med på middag(er) med kjente politikere? Hva hadde hun der å gjøre lissom.
|
|
|
#3 |
|
weird
Om det er slik at han har gjort dette så tenker jeg dette egentlig viser hvor manipulerende overgripere kan være. Også overfor de nærmeste rundt barnet.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
#4 |
|
Panzerekstremfeminist
|
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#5 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg tror det er viktig å huske på at slike forhold handler om overtalelse og forførelse - ikke om at han har tvunget henne med makt.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#6 |
|
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDenne saken er fæl, ja. Og jeg reagerer på at han forklarer og legger skylden på jenta for at meldingene på Skype ble slik. Det er han som er voksen. Makan! |
|
|
|
|
#7 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Det er jo nettopp på grunn av dette at han mener å være uskyldig, tror jeg. :grøss:
|
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
|
|
|
#9 |
|
X First Lady
Det er sant, men like ille er det ved bruk av psykisk makt/påvirkning og kanskje verre for offeret. Tenker på evnt skydlfølelse osv. |
|
|
|
|
#10 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Ikke sant? Han skylder jo på jenta i rettsalen i dag, og hun har helt sikkert tenkt tanken selv mange ganger. Og kommer til å gjøre det igjen og igjen gjennom livet, tenker jeg. Hun har jo ikke blitt tvunget ved hjelp av fysisk makt.
|
|
|
|
#11 |
|
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg håper inderlig hun får god hjelp til å håndtere akkurat det. |
|
|
|
|
#12 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDet står mye interessant om grooming - hvordan man gjør oftene "klare til innhøsting" på det store internettet. Hvis man googler "grooming" og child sexual abuse" kommer det mange treff, både vitenskapelige artikler og andre informative sider.
|
|
|
|
#13 |
|
Passiv
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeErgo; det beste man kan lære ungene sine, er å ikke godta alt som blir sagt/gjort, og si i fra høyt og tydelig, at det der godtar jeg ikke! Uavhengig av hvem det kommer fra. |
|
|
#14 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Det jeg har uthevet her, er jo ekstra vanskelig fordi slike overgrep jo nettopp består i at den voksne forfører barnet til å være med på noe som er spennende og hemmelig og sånn. Og da vil ikke barnet tenke at de ikke vil være med på dette - før etterpå, kanskje?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West Sist redigert av Pøblis : 11-10-12 kl 13:50. |
|
|
|
|
#15 |
|
Passiv
|
Klart, og jeg snakker masse med barna mine om slike ting, fordi jeg vet hvordan det er å oppleve noe slikt, og det unner jeg dem virkelig ikke. |
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeHele saken er trist synes jeg. Uansett om han blir frifunnet så har han gått så utrolig langt over streken på hva som er normal omgang med barn og jeg kan ikke fatte at konen støtter ham. At hun er med i en del sammenhanger skjønner jeg at ikke så mange reagerer på. Mener altså av litt mer perifere folk, ikke kone og foreldre.Det er ikke så uvanlig at ungdomsrepresentanter får lov til å være med på sånne "store" ting. Det var jeg også det i tenårene. Men det er ganske langt fra å få være med på middag med statsministeren til å dele hotelrom for å si det sånn. |
|
|
|
|
#17 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeMen han kan vel ikke bli frikjent? Det høres så til de grader merkverdig ut, det der. Samme hotellrom, oppdiktede møter, jeg elsker deg på SMS og sånn?
|
|
|
|
#20 |
|
Glamorøs
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeEtter forklaringen hans så ser ikke jeg at han kan bli frikjent heller. Det han forteller om er slett ikke vanlig omgang med barn. Men det beviser jo egentlig ikke seksuelle overgrep. Isj. Jeg vet ikke jeg.
![]() |
|
|