|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#201 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: SnåsamannenSnåsamannen har jeg hørt om siden jeg var lita jente og til tross for at jeg er en stor skeptiker til mye overnaturlig, så tror jeg at han har helende hender. Min morfar var hos ham for mange år siden og ble kvitt noen av plagene sine, bla kunne han kutte ut hjertemedisin.
![]() |
#202 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Snåsamannen
Ja, det var det! Men jeg tror jo ikke på synske!
![]() |
#203 |
Teller ned
![]() Sv: SnåsamannenEn annen kæll med såkalte evner var Marcello Haugen, folk fra Lillehammer traktene kjenner kanskje til han? Jeg hadde ikke hørt om gubben før moder'n nevnte han i forbindelse med en diskusjon om Jerstad. Familien til pappa er fra Brøttum, et stykke utenfor Lillehammer. Da fatter'n var baby skulle farmor til denne Marcello for et eller annet, han var visstnok synsk. Ei nabodame skulle passe guttungen mens farmor var på visitt. I det farmor går inn døra, spør gubben; "nå, hvor har du gjort av lille Åge (navnet på min far)? |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mener å ha lest at Gjerstad har vært godt forsket på. Og healende hender trenger ikke bli varmere, noen ganger blir de kaldere, og noen ganger er de akkurat vanlige hender.
![]() |
#205 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: østfold
![]() Sv: SnåsamannenJeg tenker i 99.9% av tilfellene av overnatulige krefter BAAAH HØMBØGG ÆSSE og tenker ikke noe mer over det, akkurat snåsamannen tror jeg vel egentlig på, kansje fordi jeg gjerne ønsker at det skal være mulig og tror at alt kan forklares vitenskapelig selv om vi ikke har verktøyene til det enda. |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Yes, we can!!
|
Det var meg de mente, tror jeg, Teofelia, og som du ser i Olympias sitat så hadde jeg bare sagt at jeg tror han har spesielle evner på det mellommenneskelige plan. Ikke overnaturlige, men uvanlig gode. Akkurat som det finnes folk som klarer å legge sammen utrolig mange tall utrolig fort, eller lett lærer seg et hundretalls språk, så tror jeg at en veldig god forståelse for hva som foregår i hodet og "sjelen" til et menneske er et sjeldent, men helt reelt talent.
![]() |
#207 |
Med & uten trylleformel.
|
![]() Sv: SnåsamannenMen altså - dere som tror at det Joralf Snåsamann driver med, er humbug og vissvass og i beste fall kun mellommenneskelige gode egenskaper:
![]() |
![]() |
#208 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Leser
|
![]() Sv: Snåsamannenforskning.no rapporterer at det ikke er bare snåsakall'n som har helberedende hender, men også du og jeg. (Jeg for min del er mest imponert over at det å ta på hverandre har fått et eget navn: "Couple contact enchancement techniques" og at folk har fått opplæring". Men spøk tilsides, jeg synes det er interessant - og det åpner også for at folk kan bli bedre av å bli healet. Og dette er en vitenskapelig undersøkelse, så dette må jo være i pose og sekk, eventuelt noe både for de alternative og realistene.)
![]() |
#210 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: SnåsamannenJeg er offisielt forelsket i Esme.
![]() |
#212 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: SnåsamannenOg aC, seff.
![]() |
#213 |
ræv med ører
Fantastisk godt sagt, Polyanna, det var akkurat det jeg mente også.
![]() |
#215 |
Mother of Dragons
|
Jeg har vokst opp i Nord-Trøndelag og kjenner godt til Gjerstad, har vokst opp med historier om ham. Nå driver jeg og leser boken om ham også.
![]() |
#216 |
Mother of Dragons
|
Jeg er helt enig i dette. Dette med stresshormoner tror jeg er utrolig viktig altså, det er erfaringsmessig (vet ikke om det er dokumentert) veldig typisk at enkelte personligheter har større risiko for komplikasjoner etter operasjoner enn andre personlighetstyper. Det er særlig de veldig nervøse som er litt sånn kontrollfriker og ikke har tiltro til helsevesenet og slikt, det er så utrolig typisk at det er akkurat disse som får sårinfeksjoner, manglende sårtilheling og sånt, og jeg tror det er fordi de har så høyt nivå av stresshormoner.
![]() |
#217 |
Mother of Dragons
|
Nei, det har han ikke.
Nei, jeg er klar over det. Men en av egenskapene som det blir hevdet at Gjerstad har (ihverfall i følge folkehistoriene i Nord-Trøndelag) er at han har så varme hender at det går gjennom skosålene om han holder hånda under foten på noen.
![]() |
#218 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
Men ved eit sånt type forsøk så risikerer ein å kunne ekskludere andre moglege faktorar som også kan påverke prosessen. Eg tenker då spesielt på dette med mellommenneskleg kontakt og sånn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Da fikk jeg lett litt, for jeg mente å ha lest at han var blitt forsket på. Det jeg har lest er at alt materialet om han er gitt til Nasjonalt Forskningsernter innen alternativ medisin og behandling(NAFKAM), som ligger i Tromsø, og også er samarbeidspartner med Verdens helseorgansisasjon (WHO), innen området. NAFKAM har også besøkt Joralf. Står det.
![]() |
#220 |
<*(((<
|
Denne filosofen er imponerende dårlig til å lese, jeg skjønner ikke at han og jeg har lest samme artikkel. Even Gran etterlyste bruken av vitenskapelige metoder for å dokumentere treffsikkerheten, han var ikke opptatt av vitenskapelig forklaring av fenomenet. Men kjernen i filosofens motsvar går på dette:
|
![]() |
![]() |