Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Snåsamannen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-08, 19:20   #201
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Snåsamannen

Snåsamannen har jeg hørt om siden jeg var lita jente og til tross for at jeg er en stor skeptiker til mye overnaturlig, så tror jeg at han har helende hender. Min morfar var hos ham for mange år siden og ble kvitt noen av plagene sine, bla kunne han kutte ut hjertemedisin.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 19:59   #202
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg tror hun tenkte på Polyanna. :synsk:

Ja, det var det! Men jeg tror jo ikke på synske!

(Jeg tror jo også at det er humbug, men det er klart det er noe spesielt med en mann som så mange tror kan ta bort sykdommer med bare henda. Da har man noe spesielt ved seg- selv om det sikkert ikke er hender som kan fri andre for sykdom. Antakeligvis bare gode talegaver, men det er da noe det også! )

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 20:59   #203
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

En annen kæll med såkalte evner var Marcello Haugen, folk fra Lillehammer traktene kjenner kanskje til han? Jeg hadde ikke hørt om gubben før moder'n nevnte han i forbindelse med en diskusjon om Jerstad. Familien til pappa er fra Brøttum, et stykke utenfor Lillehammer. Da fatter'n var baby skulle farmor til denne Marcello for et eller annet, han var visstnok synsk. Ei nabodame skulle passe guttungen mens farmor var på visitt. I det farmor går inn døra, spør gubben; "nå, hvor har du gjort av lille Åge (navnet på min far)?
Farmor ble visst ikke noe mindre relgiøs etter det besøket.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 14:29   #204
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Neida, det er ikke noe problem i det hele tatt. Om Gjerstad eller noen andre hadde ønsket å vise at de faktisk har varme hender så er det kjempelett å sette opp et forsøk med dobbeltblinding hvor han hadde vist det. Han hadde ikke trengt å vise hvordan det funker eller noe, bare at flere merker at han har varme hender i motsetning til andre. Det er bare en myte at det ikke er gjøres forskning fordi det ikke er penger å tjene for legemiddelindustrien. Det er utøverne selv som ikke er interessert.

Mener å ha lest at Gjerstad har vært godt forsket på. Og healende hender trenger ikke bli varmere, noen ganger blir de kaldere, og noen ganger er de akkurat vanlige hender.

Gammel 29-12-08, 14:40   #205
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Jeg tenker i 99.9% av tilfellene av overnatulige krefter BAAAH HØMBØGG ÆSSE og tenker ikke noe mer over det, akkurat snåsamannen tror jeg vel egentlig på, kansje fordi jeg gjerne ønsker at det skal være mulig og tror at alt kan forklares vitenskapelig selv om vi ikke har verktøyene til det enda.

Jeg liker snåsamannen jeg liker tanken på at det er mulig og jeg liker holdningen hans.

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 14:51   #206
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

At det var?!? Jeg tror dette er humbug og vissvass og har ikke uttalt meg tidligere i tråden.

Det var meg de mente, tror jeg, Teofelia, og som du ser i Olympias sitat så hadde jeg bare sagt at jeg tror han har spesielle evner på det mellommenneskelige plan. Ikke overnaturlige, men uvanlig gode. Akkurat som det finnes folk som klarer å legge sammen utrolig mange tall utrolig fort, eller lett lærer seg et hundretalls språk, så tror jeg at en veldig god forståelse for hva som foregår i hodet og "sjelen" til et menneske er et sjeldent, men helt reelt talent.

Og jeg tror at hvis de bruker den egenskapen til å hjelpe folk å løse opp i knuter, spenninger og floker, takle sykdom, møte behandling, så hjelper det i riktig retning helbredsmessig. Jeg tror at en som går til cellegiftbehandling uten stresshormoner rasende rundt i kroppen og uten muskelspenninger fra topp til tå, med en mental mestringsstrategi for kvalmen og generelt ro i kropp og sinn, har bedre sjans til å lykkes med behandling. Et dytt i riktig retning. For noen det dyttet som skal til, for noen ikke nok.

Gammel 29-12-08, 15:25   #207
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Men altså - dere som tror at det Joralf Snåsamann driver med, er humbug og vissvass og i beste fall kun mellommenneskelige gode egenskaper:

Har dere egentlig tatt dere tid til å se/lese reportasjene, intervjuene eller hopper dere bare elegant og skråsikkert over?

http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/443138 (Grosvold, NRK)
http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/194615 (Faktor, NRK)

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 15:31   #208
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Men altså - dere som tror at det Joralf Snåsamann driver med, er humbug og vissvass og i beste fall kun mellommenneskelige gode egenskaper:

Har dere egentlig tatt dere tid til å se/lese reportasjene, intervjuene eller hopper dere bare elegant og skråsikkert over?

http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/443138 (Grosvold, NRK)
http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/194615 (Faktor, NRK)

Sjarmerende ordvalg. Jeg føler meg latterliggjort.

Jeg har lest. Ikke sett. Ser nå. Når er det jeg skal innse at jeg tar feil?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 17:34   #209
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

forskning.no rapporterer at det ikke er bare snåsakall'n som har helberedende hender, men også du og jeg. (Jeg for min del er mest imponert over at det å ta på hverandre har fått et eget navn: "Couple contact enchancement techniques" og at folk har fått opplæring". Men spøk tilsides, jeg synes det er interessant - og det åpner også for at folk kan bli bedre av å bli healet. Og dette er en vitenskapelig undersøkelse, så dette må jo være i pose og sekk, eventuelt noe både for de alternative og realistene.)

Gammel 29-12-08, 18:11   #210
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er offisielt forelsket i Esme. Det er klart det er enkelt å dokumentere den typen evner det her er snakk om. Jeg hadde ikke en gang forlangt stor nok styrke i studien til å vise signifikans, bare en indikasjon på en relevant forskjell hadde vært nok til at jeg skulle hatt en helt annen holdning. Frem til det tror jeg ikke på det. Så lenge alt består av enkeltpåstander, der de andre feies under teppet - som dem Esme forteller om. Eksempelvis: hvis denne kona til Whoever ikke hadde hatt skjeve hornhinner, hadde vi noen gang hørt om det? Hvor mange har han sagt det til der det ikke stemmer? 1000? 2?

Skolemedisinen har mange mangler, men det er temmelig godt dokumentert hva som virker og hva som ikke gjør det på store populasjoner.

@him: Jeg er ikke enig i at den typen gudelighet eller religion er ny. Det kalles panteisme (gud i alt)*, og alle naturreligioner er av den varianten. Man tror noen gjenstander har en bestemt kraft/energi/mana og er en del av guddommeligheten (selv om man ikke kaller det det). New Age regnes vel som en panteistisk bevegelse.

* med forbehold om at religionskunnskapene fra 2. gym holder mål fremdeles,

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 18:13   #211
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[fjas] Scarlett! :sjalu: [/fjas]

Gammel 29-12-08, 18:16   #212
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og aC, seff. Men du sier ikke riktig så pene ting om legemidler og sånn.

Altså, at man ikke er skurk er altså alt jeg ber om å få høre.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 18:17   #213
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det var meg de mente, tror jeg, Teofelia, og som du ser i Olympias sitat så hadde jeg bare sagt at jeg tror han har spesielle evner på det mellommenneskelige plan. Ikke overnaturlige, men uvanlig gode. Akkurat som det finnes folk som klarer å legge sammen utrolig mange tall utrolig fort, eller lett lærer seg et hundretalls språk, så tror jeg at en veldig god forståelse for hva som foregår i hodet og "sjelen" til et menneske er et sjeldent, men helt reelt talent.

Og jeg tror at hvis de bruker den egenskapen til å hjelpe folk å løse opp i knuter, spenninger og floker, takle sykdom, møte behandling, så hjelper det i riktig retning helbredsmessig. Jeg tror at en som går til cellegiftbehandling uten stresshormoner rasende rundt i kroppen og uten muskelspenninger fra topp til tå, med en mental mestringsstrategi for kvalmen og generelt ro i kropp og sinn, har bedre sjans til å lykkes med behandling. Et dytt i riktig retning. For noen det dyttet som skal til, for noen ikke nok.

Fantastisk godt sagt, Polyanna, det var akkurat det jeg mente også.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 18:17   #214
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Selvfølgelig er ikke Scarlettah skurk!

Sånn, omtrent?

Gammel 29-12-08, 21:27   #215
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Jeg har vokst opp i Nord-Trøndelag og kjenner godt til Gjerstad, har vokst opp med historier om ham. Nå driver jeg og leser boken om ham også.

Avsporing: Jeg fikk den i gave av en tante, og det må da nesten være som å gi en biografi om Katti Anker Møller til Ludvig Nessa.

Gammel 29-12-08, 21:31   #216
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg er helt enig i dette. Dette med stresshormoner tror jeg er utrolig viktig altså, det er erfaringsmessig (vet ikke om det er dokumentert) veldig typisk at enkelte personligheter har større risiko for komplikasjoner etter operasjoner enn andre personlighetstyper. Det er særlig de veldig nervøse som er litt sånn kontrollfriker og ikke har tiltro til helsevesenet og slikt, det er så utrolig typisk at det er akkurat disse som får sårinfeksjoner, manglende sårtilheling og sånt, og jeg tror det er fordi de har så høyt nivå av stresshormoner.

Gammel 29-12-08, 21:42   #217
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Mener å ha lest at Gjerstad har vært godt forsket på.

Nei, det har han ikke.

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Og healende hender trenger ikke bli varmere, noen ganger blir de kaldere, og noen ganger er de akkurat vanlige hender.

Nei, jeg er klar over det. Men en av egenskapene som det blir hevdet at Gjerstad har (ihverfall i følge folkehistoriene i Nord-Trøndelag) er at han har så varme hender at det går gjennom skosålene om han holder hånda under foten på noen.

Man kunne tenke seg for eksempel et forsøk hvor man plukker ut 9 andre menn i omtrent samme alder og størrelse, med temmelig like hender. Så fikk de sitte på rad og holde ut hånden gjennom et teppe eller noe sånn at man ikke så personen som eide hånden. Så kunne man ta 100 mennesker som var ihuga troende av Gjerstad (sånn at man ikke kan si at det er manglende tro som er feil (selv om det jo egentlig er klart at det ikke skal spille noen rolle)) og så fikk hver enkelt bli satt med foten inntil hånden og angi hvor mye varmere foten ble, på en skala fra 1 til 10. Rekkefølgen på mennene skulle være tilfeldig og de som plasserer forsøkspersonene må ikke vite hvem som er hvem av "fotvarmerne".

Om man hadde gjennomført et slikt forsøk, tror dere som tror på Gjerstad at han hadde greid å varme flere føtter enn hvilken som helst annen? Og i så fall, hvor stor andel hadde han greid tror dere? Hadde det vært sånn at Gjerstad hadde greid 100 av 100 og de andre ingen?

Og hadde noen endret mening om Gjerstad ikke hadde gjort det bedre enn de andre mennene?

Jeg spør fordi jeg er oppriktig interessert altså, ikke for å argumentere for at noen skal skifte mening (for det tror jeg er nytteløst i trosspørssmål)

Gammel 29-12-08, 21:52   #218
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man kunne tenke seg for eksempel et forsøk hvor man plukker ut 9 andre menn i omtrent samme alder og størrelse, med temmelig like hender. Så fikk de sitte på rad og holde ut hånden gjennom et teppe eller noe sånn at man ikke så personen som eide hånden. Så kunne man ta 100 mennesker som var ihuga troende av Gjerstad (sånn at man ikke kan si at det er manglende tro som er feil (selv om det jo egentlig er klart at det ikke skal spille noen rolle)) og så fikk hver enkelt bli satt med foten inntil hånden og angi hvor mye varmere foten ble, på en skala fra 1 til 10. Rekkefølgen på mennene skulle være tilfeldig og de som plasserer forsøkspersonene må ikke vite hvem som er hvem av "fotvarmerne".

Men ved eit sånt type forsøk så risikerer ein å kunne ekskludere andre moglege faktorar som også kan påverke prosessen. Eg tenker då spesielt på dette med mellommenneskleg kontakt og sånn.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 21:54   #219
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei, det har han ikke.

Nei, jeg er klar over det. Men en av egenskapene som det blir hevdet at Gjerstad har (ihverfall i følge folkehistoriene i Nord-Trøndelag) er at han har så varme hender at det går gjennom skosålene om han holder hånda under foten på noen.

Om man hadde gjennomført et slikt forsøk, tror dere som tror på Gjerstad at han hadde greid å varme flere føtter enn hvilken som helst annen? Og i så fall, hvor stor andel hadde han greid tror dere? Hadde det vært sånn at Gjerstad hadde greid 100 av 100 og de andre ingen?

Og hadde noen endret mening om Gjerstad ikke hadde gjort det bedre enn de andre mennene?

Jeg spør fordi jeg er oppriktig interessert altså, ikke for å argumentere for at noen skal skifte mening (for det tror jeg er nytteløst i trosspørssmål)

Da fikk jeg lett litt, for jeg mente å ha lest at han var blitt forsket på. Det jeg har lest er at alt materialet om han er gitt til Nasjonalt Forskningsernter innen alternativ medisin og behandling(NAFKAM), som ligger i Tromsø, og også er samarbeidspartner med Verdens helseorgansisasjon (WHO), innen området. NAFKAM har også besøkt Joralf. Står det.

Jeg tror vel også at alle har healende hender, i større og mindre grad, men at noen kanskje må trene/øve litt mer enn andre for å få det til, og få større energi.

Det er jo for en grunn at vi tar på hverandre, klemmer, stryker over ryggen, blåser på når noen har det vondt.

Gammel 29-12-08, 21:56   #220
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LaLuna, her.

En filosof hadde i dag et innlegg i Dagbladet som i grunnen opppsummerer akkurat det jeg har tenkt om denne saken (i alle fall etter å ha lest denne tråden.)

Denne filosofen er imponerende dårlig til å lese, jeg skjønner ikke at han og jeg har lest samme artikkel. Even Gran etterlyste bruken av vitenskapelige metoder for å dokumentere treffsikkerheten, han var ikke opptatt av vitenskapelig forklaring av fenomenet. Men kjernen i filosofens motsvar går på dette:

Opprinnelig lagt inn av Philosopher Stoned

At såkalte paranormale fenomener ikke passer inn i dagens vitenskap, sier lite om slike fenomener.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
healing, tro, voodoo

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:56.