|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ekvilist
|
Sv: Irmas kokebok (med bilder)Utprøving av takken fortsetter. Kommer sikkert til å plage dere litt med takkeprat framover.
|
|
|
#2 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Irmas kokebok (med bilder)Finne eg ricotta overalt? Ost ikkje sant?
|
|
|
|
#3 |
|
Ekvilist
|
Sv: Irmas kokebok (med bilder)
Tja...ikke på Rema og Rimi kanskje? Jeg vil tro at Obs!, Mega, Meny etc. stort sett har Ricotta. Det er ost ja, brukes mye i italiensk matlaging.
|
|
|
#4 |
|
Ekvilist
|
Sv: Irmas kokebok (med bilder)I dag skulle vi egentlig lage en rett med hjemmelaget tortilla. Det var på nære nippet at min kjære kastet deigen (laget på maismel) i veggen - det funket ikke i det hele tatt. Det ble arme riddere av kneipp til middag. Siste feriedag i dag, vi disket opp med en enkel og god rett til kvelds. Jeg gjengir den slik den står i kokeboka, men vi endret den litt selv. Jeg spiste med reker, og mannen min med kyllingfilet. Puttet det oppi etter at retten var ferdig. Vi brukte ikke calvados i retten, og hadde i bittelitt mer matfløte enn det som står i oppskriften. Det ble utrolig godt, hvitløken som ble "fritert" i fettet bidro til en utrolig søt og god hvitløkssmak.
|
|
|
#6 |
|
Ekvilist
|
Sv: Irmas kokebok (med bilder)Ny dag, nye muligheter. Dagens middag var knallgod, følte at det ble et lite husmannskostgourmetmåltid.
Poden 2005 og Pjokken 2008 Sist redigert av Irma : 23-09-07 kl 00:03. Årsak: Leifer |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ekvilist
|
Sv: Irmas kokebok (med bilder)Vi stekte opp litt av hvert i dag. Også disse. De tenker jeg enten å servere til vanlig potet- og grønnsaksmiddag. Eller i hjemmebakte grove hamburgerbrød med grønnsaker og rømmekolledressing. Har ikke smakt på dem enda, håper de er gode.
|
|
|
#8 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Aug 2007
![]() |
Sv: Irmas kokebok (med bilder)Fysj, denne tråden angrer jeg på at jeg åpnet, går jo glippp av alt som er moro på TV jo |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Irmas kokebok (med bilder)Slurp!! jeg har printet ut Lapper og Spinat- og ricottacannelonien. Skal prøves så snart som mulig gitt!! Gleder meg til å prøve. Utrolig fristende med de fine bildene!
|
|
|
|
#10 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Sv: Irmas kokebok (med bilder)Jeg gir meg ende over, Irma! |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Ekvilist
|
Sv: Irmas kokebok (med bilder)Et oppsamlingsheat denne gangen. Sliter litt med å gidde å skrive ned oppskriftene i word for tiden.
|
|
|
#12 |
|
Ekvilist
|
Sv: Irmas kokebok (med bilder)Også en oppskrift jeg ikke fikk lov til å sende med forrige innlegg:
|
|
|
#13 |
|
Skriv og skriv og skriv
Hvor: Det meste er nord
Sv: Irmas kokebok (med bilder)Note to self: Aldri gå inn i denne tråden når du er sulten, Tosse!
|
|
|
#14 |
|
Ekvilist
|
Sv: Irmas kokebok (med bilder)Får vel ta et nytt raid med oppskriftsdeling i dag. Er flink til å ta bilder av nye middager, men for lat til å legge de ut dessverre.
Poden 2005 og Pjokken 2008 Sist redigert av Irma : 29-09-07 kl 23:27. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Ekvilist
|
Sv: Irmas kokebok (med bilder)Denne retten var litt overraskende, og veldig god. En slags lasagne med smak av moussaka.
|
|
|
#16 |
|
Ekvilist
|
Sv: Irmas kokebok (med bilder)Dette brødet serverte vi ved siden av tomatsuppa i siste innlegg. Oppskriften ble doblet , og formen på "kransen" er selvkomponert, for å få plass til to kranser på stekeplata.
|
|
|
#17 |
|
Skriv og skriv og skriv
Hvor: Det meste er nord
Sv: Irmas kokebok (med bilder)Tror ikke jeg nøyer meg med middag, Irma.
|
|
|
#18 |
|
Ekvilist
|
Velkommen skal du være.
|
|
|
#19 |
|
🎈
Medlem siden: Jan 2007
Arne Brimi solgte tørka steinsopp før i verden, men jeg vet ikke hvordan det er nå. Går an å sjekke her.
|
|
|
#20 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Sv: Irmas kokebok (med bilder)Ser supergodt ut som alltid, Irma. |
|
|