|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
can-jur
|
Sv: Drikker du alkohol på julaften?
|
|
|
|
#2 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er så barnslig at jeg bare må protestere på at julaften hovedsaklig er barnas dag. Jeg synes julen er for alle, jeg - og jeg gleder meg. Hvorfor skal det alltid være så himla mye fokus på BARN? Det er da pokker meg fokus på barn året rundt.
|
|
|
#3 |
|
saftig
|
Du skriver dette:
Her beskriver du jo selv en situasjon der du har lagt ned påbud og han nekter å føye seg. Eller mente du at påbudet (eller rettere sagt forbudet) skulle komme fra en annen kant?
|
|
|
#4 |
|
Fortynnet
|
Sv: Drikker du alkohol på julaften?Jeg tror forresten barna som vokser opp med for mye alkohol gleder seg til jul likevel. Det gjorde ihvertfall jeg. De foreldrene drikker neppe bare i jula, så man gleder seg jo til julegaver og det som er hyggelig likevel. Julemat og gaver + fyllerør er jo bedre enn bare fyllerør, tross alt. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Drikker du alkohol på julaften?Det hender jeg har nippet til et glass vin, men det er aldri snakk om mengder i det hele tatt. I år blir det helt sikkert 100 % alkoholfri julekveld da vi feirer hos min manns tante der de er fullstendig avholds.
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Sv: Drikker du alkohol på julaften?Nei, jeg drikker ikke alkohol på julaften.
|
|
|
#7 |
|
Fortynnet
|
Sv: Drikker du alkohol på julaften?Jeg har vært ett av de barna, og kan ikke skjønne hvordan det at folk (som ikke har problemer med å oppføre seg i forbindelse med alkohol) lar være å ta seg et fredelig glass vin til julemiddagen skal hjelpe disse barna på noen som helst måte. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Drikker du alkohol på julaften?Det har vært litt opp og ned om vi har drukket øl til maten eller ikke. Avhengig av hvem som er på besøk, i grunn. Hvis vi har hatt det, har det vært svært sparsommelig servering. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Signerer denne. |
|
|
|
#11 |
|
Yes, we can!!
|
Enig. Det finnes en del sammenhenger der avhold kan være et poeng i forhold til de som sliter med alkohol, rett og slett for å bikke vektskålen litt (de som ikke drikker vs. de som drikker) og gjøre det litt mindre "unormalt" å ikke ta et lite glass en gang.
|
|
|
#12 |
|
|
Sv: Drikker du alkohol på julaften?Ikke foran barna. Heldigvis har de planer om å pigge av midt på dagen, så jeg kan drikke rødvin i fred. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Tankefull
|
Sv: Drikker du alkohol på julaften?Svigermor sitt hjemmebrygga øl er vi litt usikkre på om det er alkohol i eller ikke. Blir noen glass av det, men aldri merket noe av det. Ellers ikke alkohol. Muligens ett glass cognac til noen dersom svigerfar vil brife litt.
|
|
|
#14 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Drikker du alkohol på julaften?Her er det en selvfølge at det serveres øl og akevit til maten på julaften. Det har aldri vært vurdert å droppe det.
|
|
|
#15 |
|
Aktiv
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Sør/øst landet
![]() |
Sv: Drikker du alkohol på julaften?Skal ha jul her hjemme, blir 4 voksne og ett barn, jeg drikker ikke men de andre kommer nok til å kose seg med litt ja. jeg tar heller en kaffe mokka til desert |
|
|
|
|
|
#16 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Drikker du alkohol på julaften?Ikke i år (svigerjul). Det er ikke noe stort savn. Men når vi er hos oss, serverer jeg gjerne juleøl og rødvin til middagen til de som vil.
|
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Sv: Drikker du alkohol på julaften?Vi skal feire hjemme og baaare oss :digg: .
|
|
|
#18 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Drikker du alkohol på julaften?Nei, det gjør jeg ikke. Er oppvokst med at folk har litt rødvin, øl og en akevitt til maten. Men liker det ikke.
|
|
|
#19 |
|
can-jur
|
Oi da, påbud faktisk.
Oida, har jeg sakt at det er noe galt med han?
|
|
|
|
#20 |
|
Passiv
|
Så det å avstå fra alkohol i soldaritet med de mange som opplever jul med de voksnes fyll skal lære dine barn noe om de som ikke har det noe bra? Det er noe vås. Den type solidaritet er ikke mye verdt for de det gjelder, for dem teller handlinger, det at mennesker bryr seg. Det at noen som har et normalt forhold til alkohol avstår fra det denne ene dagen i året betyr nada for de barna det her er snakk om. |
|
![]() |
|
|