|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#181 |
frakoblet
|
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?
Jeg hadde vært mer lunken enn mannen din, kan jeg love.
![]() |
#182 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Jeg har vært ett av de barna, og kan ikke skjønne hvordan det at folk (som ikke har problemer med å oppføre seg i forbindelse med alkohol) lar være å ta seg et fredelig glass vin til julemiddagen skal hjelpe disse barna på noen som helst måte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Det har vært litt opp og ned om vi har drukket øl til maten eller ikke. Avhengig av hvem som er på besøk, i grunn. Hvis vi har hatt det, har det vært svært sparsommelig servering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Nei, det er sjelden. Jeg er vokst opp med at det ikke ble servert alkohol på julaften. Etter at vi ble voksne, og har julaften selv pleier det å komme et par juleøl og ei vinflaske på bordet, men det er sjelden det blir drukket opp. Selv pleier jeg ikke å drikke noe av det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Fjott
|
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Nja, pleier ikke det men denne julen tar jeg meg noen rødvinsglass tror jeg. Feirer uten barn, ja bortsett fra min elskede stefar som helt klart kan kategoriseres som en treåring til tider. Tror allikevel ikke jeg har noen prinsipper mot å røre alkohol i nærheten av ham.
![]() |
#187 |
Passiv
|
Signerer denne. |
![]() |
![]() |
#188 |
|
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Ikke foran barna. Heldigvis har de planer om å pigge av midt på dagen, så jeg kan drikke rødvin i fred. |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Yes, we can!!
|
Enig. Det finnes en del sammenhenger der avhold kan være et poeng i forhold til de som sliter med alkohol, rett og slett for å bikke vektskålen litt (de som ikke drikker vs. de som drikker) og gjøre det litt mindre "unormalt" å ikke ta et lite glass en gang.
![]() |
#190 |
Tankefull
|
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Svigermor sitt hjemmebrygga øl er vi litt usikkre på om det er alkohol i eller ikke. Blir noen glass av det, men aldri merket noe av det. Ellers ikke alkohol. Muligens ett glass cognac til noen dersom svigerfar vil brife litt.
![]() |
#191 |
Nybegynner
Medlem siden: Dec 2009
![]() |
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?:-) Hos oss skal vi dele to flasker Masi Amaronevin. Og det gleder vi oss til. :-) Den nytes av til sammen 9 voksne personer og skal nytes til ribbemiddagen. Tror nok også at noen kommer til å drikke et glass øl og en akevitt. Jeg synes det er evig nok med et eller to glass vin. :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
maler
|
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Nei, hverken jeg eller min mann er vokst opp med alkohol til maten julaften så det har ikke vært noe tema. Det vil si mine foreldre skeiet ut med en flaske lettøl. Nå er det munkholm som er greia.
![]() |
#193 |
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Vi drikker hjemmebrygga øl (inneholder fint lite alkohol) og akevitt til maten. Til kaffen er det likør eller cognac. I moderate mengder.
![]() |
#194 |
frakoblet
|
Ikke sant?
![]() |
#195 |
By the Sea
|
![]() |
#196 |
tankefull
|
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Vi kommer nok til å servere et glass vin til maten, og antakelig konjakk og likør til kaffien. Vi er meget måteholdne med alkohol, så jeg ser ikke noe problem med at ungene ser at vi voksne drikker vin til maten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
© All rights reserved
|
Samme her. Til begge deler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Her er det en selvfølge at det serveres øl og akevit til maten på julaften. Det har aldri vært vurdert å droppe det.
![]() |
#200 |
Aktiv
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Sør/øst landet
![]() |
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Skal ha jul her hjemme, blir 4 voksne og ett barn, jeg drikker ikke men de andre kommer nok til å kose seg med litt ja. jeg tar heller en kaffe mokka til desert |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|