Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-09, 14:32   #181
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?

Han. Det er såvidt han får skvist seg inn i passasjersetet pga bakovervendt barnestol i baksetet, så han foretrekker å kjøre.

Gammel 26-02-09, 17:58   #182
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Alt er mulig, Zoë. :generøs: Og som sagt, jeg er ikke særlig opptatt av hva du rollemodellerer for ditt barn.

Jeg er litt usikker på hvorfor du finner sarkasme nødvendig?

Poenget mitt var ikke å fortelle all verden hva jeg "rollemodellerer" for mine barn, men å hevde mitt syn på rolemodellering generelt - nemlig at om man har integritet, selvtillit og er oppegående sosialt og emosjonelt, så ER man et god rollemodell for barna sine - for ved å være slik, vil man lære bort at de har muligheter til hva det skal være generelt.

Om noen da legger veldig stor vekt på bilkjøring og andre matlaging, spiller liten rolle i den store sammenhengen. Vi har alle våre fanesaker når det gjelder ting vi gjerne vil at barna skal kunne/mestre/like.

Gammel 26-02-09, 18:31   #183
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg husker jeg tok et par kids her jeg bor i skole da de var sjokkert over at det var jeg som hoppet ut av førersetet for å åpne en port en gang.

"Jenter kan ikke kjøre bil! "

Åh, joda, gutten min.

Nå kom jeg på hva som skjer første gang jeg har ny klasse i sløyd. Hver gang har jeg storøyde elever som er urolige for om jeg virkelig kan bruke den store sirkelsaga. Kanskje vi skal hente en mann? Om jeg ikke kjører når vi begge er med viser jeg i alle fall egne unger (og andres) at kvinner kan bruke sirkelsag, båndsag, kappsag, drill, snekre, bygge natursteinsmur, fuge fliser, klippe plen og mye mer. Så får det heller være om de tror at menn kjører best fordi mannen kjører når vi begge er med.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 18:46   #184
saxpia
Aktiv

saxpia sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
saxpia er litt kul
Standard

Stort sett mannen. Grunn? Jeg er en bedre passasjer enn han

saxpia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 19:42   #185
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg beklager hvis du oppfattet det sarkastisk, Zoë, jeg mente det helt bokstavelig. Jeg driver ikke med misjonering på dette punktet, og jeg er sikker på at du velger de rollemodellene du mener er viktig. Som jeg har sagt hele tiden; HVIS man synes dette er et poeng, som jeg gjør, er det bare atferd som virker. :gjentar meg til det kjedsommelige:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 19:44   #186
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg beklager hvis du oppfattet det sarkastisk, Zoë, jeg mente det helt bokstavelig. Jeg driver ikke med misjonering på dette punktet, og jeg er sikker på at du velger de rollemodellene du mener er viktig. Som jeg har sagt hele tiden; HVIS man synes dette er et poeng, som jeg gjør, er det bare atferd som virker. :gjentar meg til det kjedsommelige:

Ah.
Point taken!

Gammel 27-02-09, 09:57   #187
Linda79
Fullverdig medlem

Linda79 sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Linda79 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vi bytter på, men er stort sett han som kjører. Helt greit for meg.

Gammel 27-02-09, 10:29   #188
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Det kommer an på hvilken bil vi kjører. Jeg skal ha en jævlig god grunn for å la ham kjøre min bil og en enda bedre grunn for å sette meg bak rattet i hans.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 10:30   #189
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Det kommer an på hvilken bil vi kjører. Jeg skal ha en jævlig god grunn for å la ham kjøre min bil og en enda bedre grunn for å sette meg bak rattet i hans.

I og med at jeg vet hvilken bil han har så er jeg enig med din vurdering. Makan til kasse.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 20:36   #190
happyfeet|
Nybegynner

happyfeet| sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
happyfeet| har et hav av muligheter foran seg
Standard

mannen er ikke så glad i å kjøre bil selv

happyfeet| er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:28.