|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?
Nå liker jo du å kjøre bil, så da er det kanskje ikke så lett å skjønne at andre ikke gjør det. Jeg misliker det veldig, selv om jeg tvinger meg til å gjøre det flere ganger i uka. Men når mannen er med, gidder jeg ikke siden jeg tross alt kjører flere ganger i uka på egenhånd. Hvis ikke mannen ber meg om det da, om han er trøtt eller har drukket (noe som aldri skjer, men) osv. Da er det null problem. Ja mestring gir glede, men det er ikke alle som interesserer seg for alt. Jeg liker å strikke, det gjør kanskje ikke du.
![]() |
#2 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Jeg skjønner at du liker bilkjøring mindre enn gjennomsnittet ihvertfall.
![]() |
#4 |
safariqueen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?Jeg liker å kjøre bil og i hverdagen er det tilfeldig hvem av oss som kjører. På langtur derimot er det stort sett mannen. Han kan kjøre lenge uten å bli sliten, jeg derimot blir fort trøtt på langkjøring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?Vi er like glade i å kjøre begge to, men mannen er mindre glad i å sitte på - hvis han skal kjøre bil, så liker han best å sitte bak rattet selv ...og det har ingenting med om det er jeg, venner, svigermor el. andre som kjører, han kan bare ikke fordra å være passasjer. Helt greit for meg igrunnen, for vi kjører mest sammen når vi skal på langturer og da har jeg det vel så greit i passasjersetet med DVD-spiller og full avslapping
![]() |
#6 |
guru advisor
|
![]() Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?Det er jeg som har bilen i hverdagen, mens han tar tog. Så i helgene er det som oftetst han som kjører for å få holdt kjøringen ved like. Men hjem fra helgebesøk er det jeg som kjører igjen, siden han har fått en øl eller et glass vin, mens jeg har jo ammet og vært gravid i en evighet nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Har fått nytt nick
|
![]() Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?Mannen kjører mest. Han liker å kjøre bil. Jeg plages ikke av det, men foretrekker å sitte på.Derfor kjører jeg mindre på langturer. Er vi på ferie i England, derimot, er det utelukkende jeg som kjører, for der liker ikke mannen å kjøre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
By the Sea
|
![]() Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?Mannen.
![]() |
#10 |
By the Sea
|
![]() Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?Legger til at jeg baker, mannen skifter dekk, jeg handler klær til unger&gaver til familien, mannen måker snø. Og jeg... ser ikke problemet?
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Signerer den! Jeg er utrolig glad for at jeg slipper å måke og skifte dekk, og han er glad for å slippe andre ting. Men vi er 100 % likestilte/likeverdige i forholdet vårt både oss i mellom og i forhold til ungene og alt annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Bork bork bork
|
![]() Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?I hverdagen er det kona som gjør det aller meste av kjøringen, siden hun trenger bilen for å komme seg til og fra jobb (ser bort fra akkurat nå, mens hun har permisjon). Dermed blir det mest jeg som kjører når vi er på tur sammen, delvis for øvelse/vedlikehold og delvis fordi hun er drittlei av å kjøre til daglig.
![]() |
#13 |
In love with a fairytale
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?Det er jeg som kjører til daglig hos oss, sambo busser til jobb. Så de (få)gangene vi kjører sammen, vil han gjerne kjøre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?Mannen kjører som oftest. Jeg har ikke hatt lappen så lenge så jeg er så pysete
![]() |
#15 |
By the Sea
|
Ja, sånn er det her også. Det er jo jeg som stort sett kjører rundt med barna.
![]() |
#16 |
...we have cookies
|
Og det fikk meg til å tenke på hvordan jeg kjører bil og hvordan mannen kjører bil. For jeg kjører. Han pusletasler. Den som ligger 20 over farstgrensa på E18 er ikke mannen, og en av våre bekjente nekter å sitte på hos oss om mannen kjører. "Han kjøre så sakte at e blir gaaaaal!" |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Nybegynner
Medlem siden: Mar 2009
![]() |
![]() Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?mannen |
![]() |
![]() |
![]() |
|