Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-07, 16:12   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Men det gjør jeg hele tiden. Jeg gir mange flere grønne enn røde. Jeg har tenkt at det er fordi jeg stort sett er en hyggelig og søt engel. Men siden jeg av og til klikker i vinkel og gir røde så er jeg en latterlig, korrigerende, barnslig djevel. Som ingen liker. På forum skal man altså legge lokk på negative følelser, for de har man ikke.

Nettopp. Eventuelt kan man slippe seg løs på vanskelige og pinlige underforum.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 16:17   #2
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Nettopp. Eventuelt kan man slippe seg løs på vanskelige og pinlige underforum.

Mener du at vi er på feil forum? Eller burde vi hatt et pinlig underforum som vi kunne brukt til korreksjon fremfor å bruke rødprikking?

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 16:33   #3
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Men det gjør jeg hele tiden. Jeg gir mange flere grønne enn røde. Jeg har tenkt at det er fordi jeg stort sett er en hyggelig og søt engel. Men siden jeg av og til klikker i vinkel og gir røde så er jeg en latterlig, korrigerende, barnslig djevel. Som ingen liker. På forum skal man altså legge lokk på negative følelser, for de har man ikke.

Man kan godt være både engel og rødprikker Det er vel hvordan man uttrykker seg på rødprikkene som Zöe reagerer på. Som sagt, barnslig pissprat-prikking som "du er grise-ekkel", "Jeg spyr av deg", preller av som vann på gåsa på meg, men dersom noen sier "Jeg synes du går langt over streken her - jeg er dypt uenig med deg", så synes jeg sistnevnte er en langt mer "voksen og betydningsfull" rødprikk. Sett i mine øyne. Førstnevnte prikker har ikke spesielt høy stjerne som menneske i min bok.

Her var det sannelig mange bøker......

Gammel 07-11-07, 16:35   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Man kan godt være både engel og rødprikker Det er vel hvordan man uttrykker seg på rødprikkene som Zöe reagerer på. ..

Så rart, jeg leser av innleggene hennes at hun reagerer på rødprikking generelt, samme hvilket innhold de har. Samme som Nooria.

Gammel 07-11-07, 16:38   #5
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Så rart, jeg leser av innleggene hennes at hun reagerer på rødprikking generelt, samme hvilket innhold de har. Samme som Nooria.

Ok, det kan være at jeg ikke helt har fått grepet på alt hun mener om rødprikking.

Gammel 07-11-07, 16:12   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hehe jeg er helt enig med deg altså. Rødprikkere her blir jo fremstilt som idioter som BARE gir røde prikker, omtrent. Jeg fatter ikke hvorfor folk tar det så himla seriøst, og jeg blir irritert når folk tillegger "rødprikkere" egenskaper de absolutt ikke trenger å inneha.

Gammel 07-11-07, 16:31   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Vis meg hvor jeg sier at ALLE røde prikker som noensinne er blitt sendt har vært konstruktive? Dessuten tillegger jeg ikke mennesker på nett egenskaper utifra prikkene de sender.

Gammel 07-11-07, 16:37   #8
Elin

Elin sin avatar

Standard

Dessuten tillegger jeg ikke mennesker på nett egenskaper utifra prikkene de sender.

Ok. Da er vi forskjellige. Jeg vet at jeg aldri vil ta et menneske seriøst som uttrykker seg usaklig med personhets fremfor konstruktiv kritikk. Ikke her og ikke i RL.
Hadde en gal nabo en gang. Hun sa "jævla fitte" til alle hun ikke likte. Høyt og tydelig. Kroppsspråket hennes var helt i samsvar med det hun sa. Hun var altså slik. Jeg hadde ikke sansen for henne.

Gammel 07-11-07, 16:43   #9
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vis meg hvor jeg sier at ALLE røde prikker som noensinne er blitt sendt har vært konstruktive? Dessuten tillegger jeg ikke mennesker på nett egenskaper utifra prikkene de sender.

Nemlig. Jeg gir folk grønne prikker over en lav sko. Sånne med null kommentar, man bare sier likevel "jeg har lest det du har skrevet". DET er jo greit?
Skjønner ikke at det er så viktig jeg? Jeg har ikke planer om å omvende noen eller prøve gjøre de til bedre mennesker her. Mener mangfoldet er litt av det som gjør det morsomt å være her.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 16:48   #10
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror det kan være et poeng huske på at selv om rødprikker er en kanal der det sendes mye dritt, så trenger ikke alle rødprikker å være dritt. Prikkesystemet er bare et verktøy. Det kan brukes og det kan misbrukes. Jeg er av de som mener at det ikke automatisk er misbruk så fort prikken er rød, men at det kommer an på innholdet og settingen. (Eller kanksje misbruk er feil ord. Det er jo ingen fasit på dette. Kanskje "lite konstruktivt" forklarer det jeg sier bedre.)

Om f.eks. DM skriver et langt innlegg der hun rakker ned på seg selv som mor, kjæreste, medmenneske og rett og slett bare velter seg i et dårlig selvbilde så kan det godt hende at jeg sender en rød prikk med beskjed om at jeg ikke liker det når hun skriver så mye stygt om noen jeg liker.

Prikken ville da selvsagt ikke være en "fytti rakkern, DU er teit, du!"-prikk, men en "tommelen ned"-melding hva selve oppførselen til DM i akkurat det innlegget angår.

Det å gi kritikk er viktig og bør ikke forbeholdes den usaklige og nedsettende kritikken. Konstruktiv bruk av tilbakemeldingssystem som prikkesystemet avhenger ikke av fargen på prikkene.

Mener jeg.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 16:53   #11
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Jeg tror det kan være et poeng huske på at selv om rødprikker er en kanal der det sendes mye dritt, så trenger ikke alle rødprikker å være dritt.

Ja, og jeg vil gjerne minne alle på å ikke skrive stygge kommentarer på rødprikker her inne. Kan man ikke si det i tråden, så la være å skrive det. Vær gjerne sinte på hverandre, men ikke forsur miljøet med stygge kallenavn. (Det jeg prøver å si er vær emosjonell på en saklig måte. )

Gammel 07-11-07, 21:44   #12
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

(Det jeg prøver å si er vær emosjonell på en saklig måte. )

Den setningen likte jeg, Desembermamma!!

Vær emosjonell på en saklig måte.....

Gammel 07-11-07, 21:38   #13
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Prikkesystemet er bare et verktøy. Det kan brukes og det kan misbrukes. Jeg er av de som mener at det ikke automatisk er misbruk så fort prikken er rød, men at det kommer an på innholdet og settingen. (Eller kanksje misbruk er feil ord. Det er jo ingen fasit på dette. Kanskje "lite konstruktivt" forklarer det jeg sier bedre.)

Gammel 07-11-07, 16:52   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Forskjellen er at jeg snakker om forumbrukere, ikke mennesker i RL. Zöe snakket om menneskene bak nickene, og uttalte seg om hvordan man er i virkeligheten om man sender en rød prikk. Jeg snakker om nick, om at man muligens ikke bør vanke så mye på forum om man ikke takler å få en rød prikk, men kanskje heller finne en annen "hobby". Mulig argumentasjonen min virker rar, jeg får bare skylde på hormoner og trøtthet i dag. De fleste skjønner nok hva jeg mener uansett.

Gammel 07-11-07, 16:57   #15
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

De fleste skjønner nok hva jeg mener uansett.

Jada, og for ordens skyld må jeg også si at jeg i mange ting sympatiserer med deg og synes du virker som en koselig jente (unnskyld at jeg tenker på deg som noe annet enn en forumbruker ).

Men det er jo en fare for at vi som ikke er så oppegående ikke skjønner hva du mener da .

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 17:05   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Jada, og for ordens skyld må jeg også si at jeg i mange ting sympatiserer med deg og synes du virker som en koselig jente (unnskyld at jeg tenker på deg som noe annet enn en forumbruker ).

Men det er jo en fare for at vi som ikke er så oppegående ikke skjønner hva du mener da .

Sjaddapp.

Gammel 07-11-07, 21:42   #17
Elin

Elin sin avatar

Standard

Forskjellen er at jeg snakker om forumbrukere, ikke mennesker i RL.

Så man må anta at et menneske er to forskjellige personer da, mener du? Et RL-menneske og et forum-menneske? Jeg for min del er ganske samme menneske på godt og vond i RL og her på forumet. Mener du man må gå ut ifra at folk spiller en annen rolle her inne, enn i RL?

Gammel 07-11-07, 16:58   #18
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men er det virkelig bare jeg som noen ganger blir litt glad over at man har klart å engasjere nok til å få en rød prikk? Det verste ville vel vært å være helt usynlig?

Det har kanskje noe med at man vet at det ikke er personlig ment, egentlig? Mange av mine forumfavoritter er folk jeg også kan diskutere heftig med og bli provosert av. Så lenge både de og jeg evner å ikke dra med motsetningene i bagasjen i nye tråder i all evighet etterpå, så gjør det liksom ikke så mye om det går litt hett for seg. Om noen nærmest fotfølger meg for å fortelle meg at jeg er en dritt og at alt jeg sier er dumt nærmest uten å lese hva jeg skriver, så blir det noe annet.

Men et og annet tyttebær i kampens hete kan jeg godt leve med. Kanskje fyrer jeg meg opp av det, kanskje ikke. Men det er på en måte en del av noe jeg setter pris på ved heftige diskusjoner. Man kan liksom ikke ha det dersom ingen står på den andre siden og gir litt motstand.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 18:45   #19
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Korrigere har samme betydning for meg som for Skilpadda. Og jeg tror verden ville blitt litt mindre irriterende hvis det var mer allment godtatt å korrigere andres feil uten at de nødvendigvis har spurt på forhånd "og hva mener du?".

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 18:59   #20
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Å sende positive vibrasjoner ut i verden er flott! Mange blir glade av en grønn prikk, særlig hvis man har fortalt noe som er tungt og vanskelig.

En rød prikk kan også være positiv, syns jeg, hvis den kommer med en kommentar som kan få deg til å tenke.

Jeg har fått to her, den ene med konstruktiv kritikk. Først ble jeg litt lei meg,(jeg er helt fersk i forumverdenen, FP er mitt første sted, og det tok meg faktisk ganske lang tid for å skjønne meg på hvordan kontrollpanel o.l fungerte ) men i ettertid ble jeg litt beæret, også fordi vi fortsatte diskusjonen på en fin måte...

Den andre røde fikk jeg her om dagen uten kommentar. Jeg forstår den fortsatt ikke (jeg skrev et oppriktig innlegg )og det er jo litt synd.

Selv har jeg ikke gitt noen enda. Jeg er litt for fersk, og tør ikke helt..

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
klassiker, rødprikking

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:25.