|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorierBenytter anledningen til å dra fram denne fine tråden igjen, til glede for nye og gamle lesere.
|
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorierOkei, here we go! Som sagt kan jeg overhode ikke lage mat, og det er intet annet enn et mirakel at samtlige her i huset er i live.
|
|
|
#5 |
|
Til tider hjulbeint
|
Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorierDet flaueste var vel da jeg i ung alder skulle lage spagetti og servere til min daværende svigermor. Spagetti og lasagne var det eneste jeg kunne lage, men spagetti ble strøket ut av listen over listen på hva jeg kunne av mat da svigermor kom inn på kjøkkenet og fant meg da jeg klippet spagettien ut av kjelen... |
|
|
|
|
|
#6 |
|
In love with a fairytale
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorierJeg har også bakt pizzasnurrer som så ut som Lille Leos. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
trøtt
|
Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorierHar dere prøvd å erstatte vaniljesukkeret i riskremen med bakepulver noen gang? Det bruser skikkelig morsomt i munnen... |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Hertuginne
|
Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier
|
|
|
#9 |
|
Nytt år, nye muligheter
|
Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorierNår man skal lage skillingsboller for første gang går det an å kjevle deigen ut til et rektangel, ha på smør, sukker og kanel for deretter å skjære i fine lange strimler før man ruller en og en strimmel sammen - men det tar fryktelig lang tid...
|
|
|
#10 |
|
Shake it out!
|
Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorierSkulle lage sjokoladekake, og i oppskriften stod det "en kopp kaffe". Jadda. Noen som kan tenke seg til hva jeg helte i deigen?
|
|
|
#11 |
|
St(r)ikkeplante
|
Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorierJeg skulle steke kalkun for første gang. Søsteren min fortalte at jeg måtte huske å steke den med brystet opp. Jeg var sikker på at hun tullet med meg og skulle iallfall ikke gjøre som hun sa.
|
|
|
#12 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorierNå har jeg ledd meg gjennom tråden, og ser ut som en panda!
|
|
|
|
#13 |
|
Rather Unfriendly
Medlem siden: Dec 2007
![]() |
Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorierIkke så veldig artig historie egentlig, men men.., er en julete historie om ikke annet . Hadde svigersfam på besøk for noen juler siden. Idet jeg skulle sette pinnekjøttet til sine 3-4 timer med dampkoking, gikk det med et sjokk opp for meg --- jeg (ikke spør hvorfor det står JEG, og ikke MIN MANN) hadde glemt å legge kjøttet i vann over natten
|
|
|
#14 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorierI den gaten: Mamma oppdaget en julaften for noen år siden at hun hadde glemt å kjøpe kålrabi! (Det var den samme julaften som mamma klippet over ledningen til julelysene, vannet frøs og hovedsikringen gikk). Heldigvis bor vi like ved en stor institusjon, og mamma gikk bort og tigget kålrabi der.
|
|
|
#16 |
|
drømmende
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorierJordbærsmørkrem er ikke så veldig godt på bløtkaka.
|
|
|
#17 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorierHaha herregud for en tråd, jeg er helt hoven i øynene av grinelatter.
|
|
|
#18 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorierJeg outer like greit min eks-svigermor. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Peppy!
|
Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorierVel. Jeg skulle lage boller. Blandet mel og gjær og det som hørte med. Jeg lot den stå til heving, og satte meg i stuen. Etter en stund hørte jeg en rar knitrelyd. Jeg gikk ut på kjøkkenet for å sjekke, og fant ut at lyden kom fra deigen. Det kom også en intens gasslukt fra deigen, og da jeg trykket på den så kom det en slags fizzelyd. Jeg ble vettskremt, og ringte mamma. Mamma kommanderte meg ut i søpla med hele greia, i tilfelle den kom til å eksplodere. Så ble gjort, den ble kastet med plastbollen og alt. Jeg har til dags dato ennå ikke funnet ut hva det var som gikk så innmari galt. |
|
|
|
![]() |
| Emneord |
| kjøkkenfadeser, klassiker |
|
|