Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du prøvd narkotika?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du prøvd narkotika?
Ja, det har jeg, men kommer aldri til å prøve igjen 63 24,61%
Nei, har aldri prøvd og kommer aldri til å gjøre det 150 58,59%
Nei, har ikke prøvd, men har hatt god lyst noen ganger 2 0,78%
Ja, bruker stoff pr dags dato 1 0,39%
Ja, jeg har prøvd, vet ikke om jeg vil prøve igjen 30 11,72%
Nei, jeg har aldri prøvd, vet ikke om jeg vil prøve en gang i framtida 10 3,91%
Deltakere: 256. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-08-07, 11:10   #181
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du prøvd narkotika?

Sitat:

Mange kreftpasienter får fortsatt inadekvat smertebehandling både p.g.a. «redsel» for opioider hos pasient og og mangelfulle kunskaper hos behandler. Morfin og andre opioider gir ikke psykisk «kick» hos smerteplagede kreftpasienter, og misbruk/avhengighe t er derfor ikke et problem.

Fra Cytostatikaboken :litt mer troverdig kildeTM:

Kom gjerne med dine kilder, Marian.

BM: fantastisk!

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 11:11   #182
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My

Ok, det er mye snusk i legemiddelbransjen også, men det kan ikke sammenlignes med narkotikaindustrien.

Virkelig?

- No. 4 -
Gammel 06-08-07, 11:27   #183
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke prøvd narkotika og kommer heller ikke til å prøve. Det er jeg rimlig sikker på!

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 13:07   #184
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Virkelig?

Klart det kan sammenlignes med narkotikaindustrien. Alt kan sammenlignes med narkotikaindustrien.

Gammel 06-08-07, 18:13   #185
Marian
29 år

Marian sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Marian er litt kulMarian er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Fra Cytostatikaboken :litt mer troverdig kildeTM:

Kom gjerne med dine kilder, Marian.

Mine kilder? Jeg jobber bare med dette her og er daglig i kontakt med de som behandler folk med alle former for narkotikaavhengighet her i Norge.

Er du så naiv at du ikke tror folk blir avhengige av lovlige medikamenter?

Marian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 18:38   #186
Marian
29 år

Marian sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Marian er litt kulMarian er litt kul
Standard

Og hva med benzodiazepiner og benzodiazepinderivater? Ingen som har tatt det ved en anledning eller fem? Like mye narkotika som alt annet det også.

Ja iallefall i mitt hode da. Men nå anser jeg mange fler enn de som sitter med sprøyta i armen som narkomane.

Marian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 19:33   #187
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

Samme er. Hallo.. man doper da ikke ned folk som kommer på fest til seg.

Vel ... Spørs hvor dårlig man er til å lage mat.

Gammel 06-08-07, 19:37   #188
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Marian, her.

Mine kilder? Jeg jobber bare med dette her og er daglig i kontakt med de som behandler folk med alle former for narkotikaavhengighet her i Norge.

Er du så naiv at du ikke tror folk blir avhengige av lovlige medikamenter?

Selvsagt kan man det. Men jeg skrev at man ikke (nødvendigvis) får rus av disse medikamentene, og dermed avhengig, hvis man har sterke smerter. Det avfeide du momentant. Derfor fant jeg en en link som bygde opp under mitt svar.

Men det var tydligvis ikke så interessant.

- No. 4 -
Gammel 13-08-07, 00:26   #189
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

(ler meg skakk over folk som kjøper innsmuglet hasj uten å blunke, mens de med høytidelig mine forteller at de boikotter Nestlé. Fordi industrien er så forkastelig ).

Ikke sant! Litt på siden, men jeg til sammenligning av tøttete Bærumsberter som ikke tør å bruke P-piller, for det er jo SÅ usunt med hormoner og sjempeskummelt med alle blodproppene - men e-tablettene de får fra Didrik via disgusting narkokjøkken på Balkan eller østblokkland øyensynlig er kvalitetsprodukter...?

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-07, 00:31   #190
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Det fins nok lokalt og økologiske dyrkede produkter fra små, uavhengige produsenter å få tak i også.

Ben "ser alltid etter Ø-merket" Murphy

ser for meg FPere på jakt etter Svanemerket weed i Kolonihagens kurver...

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-07, 09:01   #191
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Ikke sant! Litt på siden, men jeg til sammenligning av tøttete Bærumsberter som ikke tør å bruke P-piller, for det er jo SÅ usunt med hormoner og sjempeskummelt med alle blodproppene - men e-tablettene de får fra Didrik via disgusting narkokjøkken på Balkan eller østblokkland øyensynlig er kvalitetsprodukter...?

Enda mer på siden, men i tropene var det en nederlandsk backpacker som kjederøykte sigaretter mens han fortalte meg at jeg ikke måtte finne på å tenne myggspiral på rommet mitt. Hadde jeg ikke hørt at det kunne være kreftfremkallende?

Gammel 13-08-07, 09:12   #192
Alioli
Fullverdig medlem

Alioli sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Toten-området
Alioli er litt kul
Standard

Har aldri prøvd, kommer aldri til å prøve.. har heller aldri prøvd å røyke, ikke et eneste drag en gang.. og det er jeg umåtelig stolt over

Gammel 13-08-07, 09:48   #193
nikki
Bør lage seg en tittel selv

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei,har aldri prøvd og kommer aldri til å prøve.

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-07, 10:06   #194
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marian, her.

Men det er rart at så fryktelig mange narkomane til avvenning her i landet er det pga. legale midler skevet ut på resept til de da.

Ja hvis dette er så annerledes som du mener.

For misbrukerene er det sikkert ikke veldig annerledes. Preparatene kan være like farlige hvis de ikke brukes riktig. Men miljøet bak, som man er med på å bygge opp ved å spy penger inn i markedet er ganske annerledes. Jeg har ingen planer om å boikotte legemiddelindustrien ved å la være kjøpe medisiner, selv om mange blir avhengige av enkelte medisiner (men hvis jeg visste at legen min skrev ut resept på medisiner til avhengige, for en ekstra penge, hadde jeg selvfølgelig boikottet og anmeldt vedkommende), men jeg har store problemer med å bidra økonomisk til narkotikaindustrien.

I det minste fører leger og legemiddelindustrien til ganske mye bra i tillegg, det har reddet utrolig mange liv, mens narkoindustrien kun fører til elendighet. Jeg nekter å bidra til det siste. Der er forskjellen.

Jeg synes hele undersøkelsen blir meningsløs og misvisende hvis man skal krysse av for "ja, har prøvd narkotika" fordi man har tatt smertestillende når man har brukket ankelen.

Sist redigert av My : 13-08-07 kl 10:19.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-07, 10:07   #195
Christinamor
Superaktiv

Christinamor sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Skien
Christinamor er litt kulChristinamor er litt kul
Standard

Har aldri prøvd, vært fristet en gang, men har heller aldri blitt tilbudt narkotika.

Christinamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-07, 12:46   #196
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Kjære deg; NARKOTIKA...IKKE alkohol.

Sprit som er sterkere enn 60% regnes faktisk som narkotika (heimert er ofte oppe i 98%. Domstolene dømmer sjelden heimertsyndere like hardt som narkotikasmulgere da.

Jeg har bare såvidt smakt hjemmebrent - og aldri prøvd narkotika i noe annen form. Da jeg var yngre var det nok mest tilfeldigheter som holdte meg langt unna.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-07, 12:53   #197
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Å, hvilken kasse er den i?

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-07, 12:58   #198
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av søster, her.

Å, hvilken kasse er den i?

Sannsynligvis en av spesialkassene. (Neppe Slankekassen, i hvert fall.)

Gammel 13-08-07, 13:06   #199
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå fikk jeg et herlig bilde på netthinnen.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Sannsynligvis en av spesialkassene. (Neppe Slankekassen, i hvert fall.)

Si meg, er det ikke ganske slankende å bli så nedsløvet at man glemmer å spise, så vet ikke jeg. :slår et slag for økologisk G som slankemiddel:

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-07, 16:25   #200
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En kamerat av meg var på studentfest i kristiansand for endel år siden. Da kom det en fyr bort til ham, men en brun klump i hånden, og lurte på om han ville ha. "Ja takk", sa kameraten min og tok hele klumpen i munnen og spiste den opp. Fyren som kom med klumpen ble først helt sjokka, men så ble han eitrende forbannet. Tenk å svelge en stor klump med hasj, som skulle rekke til x antall jointer?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:28.