Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-16, 15:13   #181
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?

Jeg forventer absolutt ikke svar på mailer jeg sender før 09.00 og etter 15.00 samme dag. Sender jeg mailer utenom de tidspunktene så VET jeg at de jeg sender til ikke er på jobb.

Men i går kveld sendte jeg intet mindre enn 3 mailer til leder av avlastningsboligen, da jeg i løpet av 15 minutter oppdaget 3 avvik som hadde skjedd da Storebror var der, der det ene var megastort, da de hadde glemt å gi ungen medisin.
Jeg forventet ikke svar fra henne, men ble veldig glad når hun faktisk svarte rimelig kjapt. Og det sa jeg også - at det satte jeg pris på.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-16, 15:23   #182
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har forresten lagt meg til at mailer det ikke haster å få sendt for å få et kjapt svar setter jeg til avsendig kl. 08.00 neste morgen. For å få unna all jobb jeg har må jeg jobbe en del utenfor arbeidstid, og skriver informailer, forespørsler o.l hjemme, men jeg innbiller meg at jeg bidrar til at andre folk får litt mer fred dersom jeg sender mailen i normal arbeidstid.

Gammel 19-02-16, 15:30   #183
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi feiret pjokken igår, inviterte til kl 17, med beskjed om at vi ville servere mat Likevel var det forbausende mange som hadde spist middag før de kom?! Uten at jeg helt skjønner hvorfor.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-16, 15:49   #184
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg lurer nesten på om alle de som føler de må jobbe om kvelden, egentlig må det? Da mener jeg ikke de som har faktiske lederstillinger, men andre typer jobber. Eller er det bare jeg som har "kontorjobb" og ikke trenger å ta den med hjem, hvis jeg ikke vil? (og det vil jeg som oftest ikke).

Hvis jeg hadde kunnet jobbet 8 til 1545 (eller tilsvarende, har fleksitid) hver eneste dag, hadde jeg kanskje ikke trengt det, nei. Men som apan sier, mange av oss bruker fleksen til å hente ikke alt for seint eller levere ikke alt for tidlig, og da går ikke dagen alltid opp. I tillegg har jeg, selv om jeg ikke er leder, en ganske selvstendig stilling og må i perioder levere mer enn jeg får gjort innen vanlig arbeidstid, og det vil jeg tro også gjelder for mange. I rolige perioder holder vanlig arbeidsdag, i travle perioder må det ekstra timer til. Så jeg "føler" i hvert fall ikke at jeg må jobbe på kvelden, jeg det helt reelt. Alternativet er å ikke spise middag med familien i løpet av hele uken, eller at ungene må være i barnehagen hele åpningstiden. Det føles ikke som et hyggelig alternativ når jeg faktisk kan velge annerledes.

(Så kan en jo si at jeg kunne jobbet nå i stedet for å taste på FP, men hey, fredag )

Gammel 19-02-16, 16:00   #185
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg lurer nesten på om alle de som føler de må jobbe om kvelden, egentlig må det? Da mener jeg ikke de som har faktiske lederstillinger, men andre typer jobber.

Jeg er lærer (og det er det vel mange her som er), og da er det beregnet at jeg skal jobbe en del hjemme, selv om jeg er på jobb 8-15.30.

Gammel 19-02-16, 16:06   #186
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av tjolahopp, her.

Åj. Jeg ville ha gått ut i fra at det ble servert middag i en bursdag som startet 17.30, men det bør man kanskje ikke da.

Jeg hadde også forventet noe 'middagsaktig' i en bursdag som begynte 17.30

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-16, 16:19   #187
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg har også en tendens til å sende mail til alle døgnets tider. Jeg forventer selvsagt ikke svar utenfor kontortid, så om det hadde vært noe som hastet (utenfor kontortid) hadde jeg sendt sms. Jeg pleier, sålangt det er mulig, å unngå å forstyrre medarbeidere på fritid/i ferie, men av og til er det nødvendig.

I og med at jeg jobber mot mange forskjellige tidssoner, får jeg mail til alle døgnets tider og jeg har derfor valgt å ikke pushe jobbmail på telefon.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-16, 16:22   #188
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

All den tid jeg selv skriver og sender mail til alle døgnets tider, så må gjerne andre gjøre det samme. Jeg forventer aldri svar sånn umiddelbart, og tenker at folk svarer når de kan.

Gammel 19-02-16, 16:30   #189
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her serveres det alltid mat i tillegg til kaker/søtsaker i bursdag. Har aldri hørt om en bursdag uten mat faktisk. Helt vanlig med hverdagsbursdager som begynner 17 er det også.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-16, 16:51   #190
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Likevel var det forbausende mange som hadde spist middag før de kom?! Uten at jeg helt skjønner hvorfor.

Fordi man ikke vet om barnet 1) liker maten som blir servert, eller 2) kommer til å være så oppgira at h*n kanskje ikke har tid til å spise, eller 3) driver spillopper så det ikke blir spist så mye, eller 4) man vet ikke hvor tidlig de får mat i bursdagen, så best å få ungen til å spise litt før h*n drar. Den siste har alltid vært min grunn til å mate ungen før bursdag, fordi serveringa i bursdag kommer kanskje en time etter vanlig mat-tid - og det gjør noe med mage/blodsukker/humør.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-16, 17:05   #191
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer nesten på om alle de som føler de må jobbe om kvelden, egentlig må det? Da mener jeg ikke de som har faktiske lederstillinger, men andre typer jobber. Eller er det bare jeg som har "kontorjobb" og ikke trenger å ta den med hjem, hvis jeg ikke vil? (og det vil jeg som oftest ikke).

Jeg har jobbmail på phonen og registrerer som oftest at det kommer epost etter arbeidstid (som er klokka 16), men jeg føler intet press på å lese dem før neste dag, og ihvertfall ikke svare på dem før. Tenker bare at "her er det en som jobber seint, ja" og så fortsetter jeg med fritida mi.

Jeg har delt arbeidstid og det ville blitt VELDIG rart om jeg ikke jobbet kvelden

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-16, 17:43   #192
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fordi man ikke vet om barnet 1) liker maten som blir servert, eller 2) kommer til å være så oppgira at h*n kanskje ikke har tid til å spise, eller 3) driver spillopper så det ikke blir spist så mye, eller 4) man vet ikke hvor tidlig de får mat i bursdagen, så best å få ungen til å spise litt før h*n drar. Den siste har alltid vært min grunn til å mate ungen før bursdag, fordi serveringa i bursdag kommer kanskje en time etter vanlig mat-tid - og det gjør noe med mage/blodsukker/humør.

Joa, ser den. Det sto pizza på innbydelsen, og det var det de fleste hadde spist hjemme og

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-16, 19:04   #193
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Vi feiret pjokken igår, inviterte til kl 17, med beskjed om at vi ville servere mat Likevel var det forbausende mange som hadde spist middag før de kom?! Uten at jeg helt skjønner hvorfor.

Kl 17 er jo halvannen time etter vår vanlige middagstid, så barna blir skrubbsultne. Vi pleier alltid la dem spise litt hjemme til middag, hvis de vil ha.

Gammel 19-02-16, 19:08   #194
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Det varierer fra dag til dag. Mandag spiser vi middag da fordi begge de eldste skal på speider rett etterpå. Tirsdag er jeg på vei for å hente Storesøster på dans og så spiser vi middag når vi kommer hjem. Onsdag har jeg fri, så da har vi spist og gjort lekser og slenger i sofaen på den tiden før vi skal ut på kjøremarerittkveld. Torsdag har vi ikke begynt på noe som helst men en av oss er i butikken på ukeshandling. Vi spiser sent middag siden ingen skal noe. Fredag ligger vi rett ut og prøver å samle energi til å lage fredagspizza eller taco snart.

Gammel 19-02-16, 19:08   #195
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg er lærer (og det er det vel mange her som er), og da er det beregnet at jeg skal jobbe en del hjemme, selv om jeg er på jobb 8-15.30.

Ja, det tror jeg gjelder de fleste som jobber fulltid med slike arbeidstider.

Jeg har stor fleksibilitet og sitter ofte mindre enn 8 timer på kontoret. Hvis jeg skal få ting til å gå rundt, må jeg absolutt sjekke mail mer enn 8-16.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-16, 19:11   #196
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Jeg skal jobbe 8 timer og 45 minutter hver dag som lærer - i snitt. Er på jobben 8 timer og 15 minutter hver dag og skal da i snitt jobbe 30 minutter hver kveld. Det holder ikke for å si det forsiktig :-)

Gammel 20-02-16, 11:44   #197
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Da har vi spist og kanskje rukket å rydde av bordet. Ungene gjør forhåpentligvis lekser. Jeg sitter i sofaen med mini og ser Fantorangen mens jeg tenker på alt jeg må gjøre senere på kvelden.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-16, 11:58   #198
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Vi spiser mellom 16.00-18.00, oftest ca 17.00.
Trener mannen ved middagstid, spiser jeg og guttene uten han, samme gjelder om jeg trener.
Vi prioriterer middag til nogen lunde normal tid(17.00), så får de som er hjemme da spise.
Eldste trener 16.00-17.30 på mandager og da spiser vi når han er hjemme, onsdager trener han fra 17.00,
så da prøver vi å spise tidlig.
Det viktigste for oss er at ungene får maten til rundt samme tid hver dag.
Jeg pendler ca 50-60 min hver vei til jobb, enda så får vi det til.
Maten handles i pausen på jobb, eller dagen/e før.
Leksene gjøres rett etter skolen, så de er ferdige når vi kommer hjem.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-16, 13:22   #199
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Ferdig med middag og lekser.
Muligens trening/kamp.

Gammel 20-02-16, 13:28   #200
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er ferdig på jobb 15:30, er hjemme til 15:45 og har maten klar til mannen er hjemme 16:30. Hvis han har senvakt hender det vi spiser 16:00. 17:30 er vi ferdig med middag, opprydning og lekser. Ungene er ute hos venner eller på trening.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:32.