|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#181 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Jeg forventer absolutt ikke svar på mailer jeg sender før 09.00 og etter 15.00 samme dag. Sender jeg mailer utenom de tidspunktene så VET jeg at de jeg sender til ikke er på jobb.
|
|
|
|
#182 |
|
Rockesøster
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Jeg har forresten lagt meg til at mailer det ikke haster å få sendt for å få et kjapt svar setter jeg til avsendig kl. 08.00 neste morgen. For å få unna all jobb jeg har må jeg jobbe en del utenfor arbeidstid, og skriver informailer, forespørsler o.l hjemme, men jeg innbiller meg at jeg bidrar til at andre folk får litt mer fred dersom jeg sender mailen i normal arbeidstid.
|
|
|
#183 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Vi feiret pjokken igår, inviterte til kl 17, med beskjed om at vi ville servere mat
|
|
|
#184 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?
Hvis jeg hadde kunnet jobbet 8 til 1545 (eller tilsvarende, har fleksitid) hver eneste dag, hadde jeg kanskje ikke trengt det, nei. Men som apan sier, mange av oss bruker fleksen til å hente ikke alt for seint eller levere ikke alt for tidlig, og da går ikke dagen alltid opp. I tillegg har jeg, selv om jeg ikke er leder, en ganske selvstendig stilling og må i perioder levere mer enn jeg får gjort innen vanlig arbeidstid, og det vil jeg tro også gjelder for mange. I rolige perioder holder vanlig arbeidsdag, i travle perioder må det ekstra timer til. Så jeg "føler" i hvert fall ikke at jeg må jobbe på kvelden, jeg må det helt reelt. Alternativet er å ikke spise middag med familien i løpet av hele uken, eller at ungene må være i barnehagen hele åpningstiden. Det føles ikke som et hyggelig alternativ når jeg faktisk kan velge annerledes.
|
|
|
|
#185 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er lærer (og det er det vel mange her som er), og da er det beregnet at jeg skal jobbe en del hjemme, selv om jeg er på jobb 8-15.30.
|
|
|
#186 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Jeg hadde også forventet noe 'middagsaktig' i en bursdag som begynte 17.30 |
|
|
|
|
|
#187 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Jeg har også en tendens til å sende mail til alle døgnets tider. Jeg forventer selvsagt ikke svar utenfor kontortid, så om det hadde vært noe som hastet (utenfor kontortid) hadde jeg sendt sms. Jeg pleier, sålangt det er mulig, å unngå å forstyrre medarbeidere på fritid/i ferie, men av og til er det nødvendig. |
|
|
|
|
|
#188 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?All den tid jeg selv skriver og sender mail til alle døgnets tider, så må gjerne andre gjøre det samme. Jeg forventer aldri svar sånn umiddelbart, og tenker at folk svarer når de kan.
|
|
|
|
#189 |
|
Borte
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Her serveres det alltid mat i tillegg til kaker/søtsaker i bursdag. Har aldri hørt om en bursdag uten mat faktisk. Helt vanlig med hverdagsbursdager som begynner 17 er det også.
|
|
|
#190 |
|
heimføing
|
Fordi man ikke vet om barnet 1) liker maten som blir servert, eller 2) kommer til å være så oppgira at h*n kanskje ikke har tid til å spise, eller 3) driver spillopper så det ikke blir spist så mye, eller 4) man vet ikke hvor tidlig de får mat i bursdagen, så best å få ungen til å spise litt før h*n drar. Den siste har alltid vært min grunn til å mate ungen før bursdag, fordi serveringa i bursdag kommer kanskje en time etter vanlig mat-tid - og det gjør noe med mage/blodsukker/humør. |
|
|
|
|
|
#191 |
|
can-jur
|
Jeg har delt arbeidstid og det ville blitt VELDIG rart om jeg ikke jobbet kvelden
|
|
|
|
#192 |
|
Erfaren nok
|
Joa, ser den. Det sto pizza på innbydelsen, og det var det de fleste hadde spist hjemme og
|
|
|
#193 |
|
Personlig pessimist
|
Kl 17 er jo halvannen time etter vår vanlige middagstid, så barna blir skrubbsultne. Vi pleier alltid la dem spise litt hjemme til middag, hvis de vil ha.
|
|
|
|
#194 |
|
Er frisk!
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Det varierer fra dag til dag. Mandag spiser vi middag da fordi begge de eldste skal på speider rett etterpå. Tirsdag er jeg på vei for å hente Storesøster på dans og så spiser vi middag når vi kommer hjem. Onsdag har jeg fri, så da har vi spist og gjort lekser og slenger i sofaen på den tiden før vi skal ut på kjøremarerittkveld. Torsdag har vi ikke begynt på noe som helst men en av oss er i butikken på ukeshandling. Vi spiser sent middag siden ingen skal noe. Fredag ligger vi rett ut og prøver å samle energi til å lage fredagspizza eller taco snart.
|
|
|
|
#195 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Ja, det tror jeg gjelder de fleste som jobber fulltid med slike arbeidstider.
|
|
|
#196 |
|
Er frisk!
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Jeg skal jobbe 8 timer og 45 minutter hver dag som lærer - i snitt. Er på jobben 8 timer og 15 minutter hver dag og skal da i snitt jobbe 30 minutter hver kveld. Det holder ikke for å si det forsiktig :-)
|
|
|
|
#197 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Da har vi spist og kanskje rukket å rydde av bordet. Ungene gjør forhåpentligvis lekser. Jeg sitter i sofaen med mini og ser Fantorangen mens jeg tenker på alt jeg må gjøre senere på kvelden. |
|
|
|
|
|
#198 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Vi spiser mellom 16.00-18.00, oftest ca 17.00. |
|
|
|
|
|
#199 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Ferdig med middag og lekser.
|
|
|
|
#200 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Jeg er ferdig på jobb 15:30, er hjemme til 15:45 og har maten klar til mannen er hjemme 16:30. Hvis han har senvakt hender det vi spiser 16:00. 17:30 er vi ferdig med middag, opprydning og lekser. Ungene er ute hos venner eller på trening. |
|
|
|
![]() |
|
|