|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Har du verv i frivillighet/barns aktiviteter? | |||
| Har ikke hatt verv de siste årene/aldri hatt |
|
23 | 13,53% |
| Har ingen verv for tiden |
|
40 | 23,53% |
| Har ett verv verv |
|
50 | 29,41% |
| Har flere verv |
|
57 | 33,53% |
| Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteter
Du får det sikkert uansett om du høylytt proklamerer at andre får ta seg av det!
|
|
|
#2 |
|
heimføing
|
Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteterJeg er flink til å fikse, ordne og være med i styrer, mener jeg. Men å være med på noe i skoleregi har jeg skikkelig vegring mot. Ser de på meg som dårlig og lat mor av den grunn, så får de bare det. Jeg bruker tiden min i andre organisasjoner, men det vet kanskje ikke de på foreldremøtet. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jeg har selvsagt full respekt for de som har vegring. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Panzerekstremfeminist
|
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Halloen!
Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteterEr det ikke også helt irrelevant for de som har barn i samme klasse at man er aktiv i fotball eller korps utenfor skolen? En eller annen gang i løpet av skoletiden bør man også stille som klassekontakt, synes jeg, med mindre det er rift om denne jobben, da kan man selvsagt få slippe. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Personlig så ser jeg det som min plikt/oppgave å bidra med mitt både på skole og fritidsaktivitet. Men ikke nødvendigvis samtidig. Jeg har gått av etter tre år i FAU på skolen, men er aktiv i organiseringen rundt korpset til pøbelprinsessen. Hun går på en aktivitet til, men der er det ingen foreldreoppgaver.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Halloen!
Nei, selvsagt ikke samtidig. Jeg stiller jo heller ikke opp hvert år, noen år er mer hektiske enn andre, men det å konsekvent aldri stille opp på skolen fordi man er aleneforelder, har et barn som er en veldig aktiv sjakkspiller eller at man har "vegring" |
|
|
|
|
|
#9 |
|
maler
|
Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteterVi har rett og slett organisert klassekontaktvervet på omgang. Det fungerer det. Men da må terskelen være lav nok til at alle kan gjøre jobben. Hvis det er forventet at man skal "passe til jobben" i tillegg tror jeg nok at det medfører endel vegring i utgangspunktet.
|
|
|
#10 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Dette synes jeg er en helt utmerket ide. Å være klassekontakt burde alle klare uansett talent, synes jeg.
|
|
|
|
|
#11 |
|
Glamorøs
|
Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteterHos oss tror jeg det hadde funka dårlig å ta det på omgang. Hos oss har vi ganske stor innflytelse og dialog med skoleledelsen. Det er ikke bare kakebakerier og 17. mai.
|
|
|
#12 |
|
maler
|
Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteterJeg tenker at hvis man har et opplegg gående som er såpass ambisiøst at man ikke greier å rekruttere folk til å gjøre de nødvendige arbeidsoppgavene, så bør man kanskje se på om man må legge ned. Hvis man har en klasse hvor ingen foreldre er villige til å arrangere sosiale arrangement, så må man innse at det ikke blir noen sosiale arrangement. Synd, men sant.
|
|
|
#13 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteterJeg tenker at klassekontakt klarer alle å være, det er faktisk ikke store jobben, iallefall ikke her. Jobben er å skrive referat fra foreldremøtet, få et par kakebakere til åpen dag, og ellers er det ikke så mye. Her er det enn så lenge sånn at man også havner i FAU, enten som vara eller som representant.
|
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
Sånn er det her også. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sånn er det her også. Og vi har små klasser, så de aller fleste må stille i løpet av den tiden de har barn i skolen, en gang per barn. Vi sitter to år på rad. Det er selvsagt noen som ikke vil av ulike grunner, og jeg må innrømme at jeg skjønner ikke helt greia. En eller annen gang i løpet av sju skoleår bør man klare å finne litt tid, med mindre det er helt spesielle grunner bak. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
|
Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteterJeg sitter i fotballstyret dordi jeg er leder for en stor fotballcup. Jeg har også to oppgaver på håndballen. For det ene laget er jeg lagkontakt og for det andre laget er jeg arrangementsansvarlig. I fjor var jeg trinnkontakt og i løpet av mai arrangerte jeg 17. mai på to skoler og en fotballturnering.
|
|
|
#18 |
|
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteterJeg tenker som flere av de andre her, deriblant, Pøbel, Polyanna og Tallulah. Jeg engasjerer meg fordi jeg mener at det er viktig å bidra, fordi jeg ønsker at barna mine skal ha et best mulig tilbud og fordi ting ikke gjør seg selv. Jeg engasjerer meg definitivt ikke for å realisere meg selv, selvom verv kan være viktige og meningsfulle. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Jeg synes ikke det er irrelevant. Jeg tenker at man på et eller annet nivå bør bidra; men at ikke alle trenger å bidra innenfor alle aktivitetene/klassene ungene er på.
|
|
|
#20 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteterJeg vet ikke om jeg har dannet meg noe inntrykk av om alle bidrar like mye eller ei, men jeg føler at folk i hovedsak er flinke til å bidra (bortsett fra i sameiet jeg var styrer i der vi bodde før). |
|
|
|
![]() |
|
|