Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteter

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du verv i frivillighet/barns aktiviteter?
Har ikke hatt verv de siste årene/aldri hatt 23 13,53%
Har ingen verv for tiden 40 23,53%
Har ett verv verv 50 29,41%
Har flere verv 57 33,53%
Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-13, 14:38   #1
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteter

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Åh, godt jeg ikke er gift da. Så kanskje jeg slipper skuling for at jeg ikke spretter opp og melder meg.

Du får det sikkert uansett om du høylytt proklamerer at andre får ta seg av det!

Motvillighetskultur ja.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-13, 14:43   #2
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er flink til å fikse, ordne og være med i styrer, mener jeg. Men å være med på noe i skoleregi har jeg skikkelig vegring mot. Ser de på meg som dårlig og lat mor av den grunn, så får de bare det. Jeg bruker tiden min i andre organisasjoner, men det vet kanskje ikke de på foreldremøtet.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-13, 14:52   #3
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg er flink til å fikse, ordne og være med i styrer, mener jeg. Men å være med på noe i skoleregi har jeg skikkelig vegring mot. Ser de på meg som dårlig og lat mor av den grunn, så får de bare det. Jeg bruker tiden min i andre organisasjoner, men det vet kanskje ikke de på foreldremøtet.

Jeg har selvsagt full respekt for de som har vegring.

Og, ja, selvsagt snakker alle om deg, det er nok full Fru Johnsen- stemning på foreldremøtene når ikke du er der.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-13, 14:46   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå syns jeg du snurter unødvendig, -ea-.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-13, 14:57   #5
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

kan man virkelig ikke snakke om dette uten at folk blir snurt? Det er jo en kjensgjerning at 1) ganske mange aktiviteter og organisasjoner fordrer et visst engasjement fra brukerne, og 2) at enkelte ikke stiller opp like mye som andre, selv etter at fra syke og svake og aleneforsørgere og de med sosial angst og hva har du er trukket fra.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-13, 15:01   #6
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det ikke også helt irrelevant for de som har barn i samme klasse at man er aktiv i fotball eller korps utenfor skolen? En eller annen gang i løpet av skoletiden bør man også stille som klassekontakt, synes jeg, med mindre det er rift om denne jobben, da kan man selvsagt få slippe.

Gammel 07-10-13, 15:16   #7
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Er det ikke også helt irrelevant for de som har barn i samme klasse at man er aktiv i fotball eller korps utenfor skolen? En eller annen gang i løpet av skoletiden bør man også stille som klassekontakt, synes jeg, med mindre det er rift om denne jobben, da kan man selvsagt få slippe.

Personlig så ser jeg det som min plikt/oppgave å bidra med mitt både på skole og fritidsaktivitet. Men ikke nødvendigvis samtidig. Jeg har gått av etter tre år i FAU på skolen, men er aktiv i organiseringen rundt korpset til pøbelprinsessen. Hun går på en aktivitet til, men der er det ingen foreldreoppgaver.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Gammel 07-10-13, 15:25   #8
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Personlig så ser jeg det som min plikt/oppgave å bidra med mitt både på skole og fritidsaktivitet. Men ikke nødvendigvis samtidig. Jeg har gått av etter tre år i FAU på skolen, men er aktiv i organiseringen rundt korpset til pøbelprinsessen. Hun går på en aktivitet til, men der er det ingen foreldreoppgaver.

Nei, selvsagt ikke samtidig. Jeg stiller jo heller ikke opp hvert år, noen år er mer hektiske enn andre, men det å konsekvent aldri stille opp på skolen fordi man er aleneforelder, har et barn som er en veldig aktiv sjakkspiller eller at man har "vegring" synes jeg ike holder mål. Det er vel ingen som forventer at man er aktiv i fotballen/korpset/FAU _hvert_ eneste_ år man har barn som går på skolen.

Gammel 07-10-13, 15:05   #9
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har rett og slett organisert klassekontaktvervet på omgang. Det fungerer det. Men da må terskelen være lav nok til at alle kan gjøre jobben. Hvis det er forventet at man skal "passe til jobben" i tillegg tror jeg nok at det medfører endel vegring i utgangspunktet.

Gammel 07-10-13, 15:13   #10
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Vi har rett og slett organisert klassekontaktvervet på omgang. Det fungerer det. Men da må terskelen være lav nok til at alle kan gjøre jobben. Hvis det er forventet at man skal "passe til jobben" i tillegg tror jeg nok at det medfører endel vegring i utgangspunktet.

Dette synes jeg er en helt utmerket ide. Å være klassekontakt burde alle klare uansett talent, synes jeg.

Vår klassekontakt tar initiativ til en sosial ting hvert halvår, av typen "gå felles tur i skogen med medbragt matpakke" etter skolestart hver høst og "vi møtes på skøytebanen/i akebakken med medbragt matpakke" etter jul. Ellers har den vi har nå organisert gave til avtroppende lærer for ferien i år. Ikke noe som krever hverken et voldsomt organisasjonstalent eller ekstrem ryddighet. Til og med jeg har klart det.

Gammel 07-10-13, 15:10   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hos oss tror jeg det hadde funka dårlig å ta det på omgang. Hos oss har vi ganske stor innflytelse og dialog med skoleledelsen. Det er ikke bare kakebakerier og 17. mai.

Men vi har prøvd oss på litt omorgansiering i år, og håper arbeidsgruppene kan fenge fler enn dem engasjert i FAU.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-13, 16:54   #12
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker at hvis man har et opplegg gående som er såpass ambisiøst at man ikke greier å rekruttere folk til å gjøre de nødvendige arbeidsoppgavene, så bør man kanskje se på om man må legge ned. Hvis man har en klasse hvor ingen foreldre er villige til å arrangere sosiale arrangement, så må man innse at det ikke blir noen sosiale arrangement. Synd, men sant.

Det er vel ganske mange som kan si at de ikke er egnet til å megle i konflikter eller arrangere større tilstelninger. Jeg vil egentlig tro at de fleste ikke synes de er egnet til den typen arbeid. Av og til er det snakk om å ta rollen også og gjøre det beste man kan ut av den. Klart vi er forskjellig sammenskrudd, jeg tar fredsmekling og politisk arbeid når som helst fremfor juletrefest, men begge deler bør være mulig å gjennomføre for normale foreldre, ellers har man lagt for mye inn i oppgaven.

Gammel 07-10-13, 19:40   #13
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg tenker at klassekontakt klarer alle å være, det er faktisk ikke store jobben, iallefall ikke her. Jobben er å skrive referat fra foreldremøtet, få et par kakebakere til åpen dag, og ellers er det ikke så mye. Her er det enn så lenge sånn at man også havner i FAU, enten som vara eller som representant.

Gammel 07-10-13, 19:46   #14
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Her er klassekontaktene de samme som er i fau, jeg synes vi har mye å gjøre i fau i grunn.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-13, 20:01   #15
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Her er klassekontaktene de samme som er i fau, jeg synes vi har mye å gjøre i fau i grunn.

Sånn er det her også.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 00:53   #16
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Sånn er det her også. Og vi har små klasser, så de aller fleste må stille i løpet av den tiden de har barn i skolen, en gang per barn. Vi sitter to år på rad. Det er selvsagt noen som ikke vil av ulike grunner, og jeg må innrømme at jeg skjønner ikke helt greia. En eller annen gang i løpet av sju skoleår bør man klare å finne litt tid, med mindre det er helt spesielle grunner bak.

Jeg stilte for eksempel ikke som klassekontakt før ungene var store nok til å være alene hjemme mens jeg var på FAU-møtene. Nå er de det, og da er det min tur.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 01:08   #17
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg sitter i fotballstyret dordi jeg er leder for en stor fotballcup. Jeg har også to oppgaver på håndballen. For det ene laget er jeg lagkontakt og for det andre laget er jeg arrangementsansvarlig. I fjor var jeg trinnkontakt og i løpet av mai arrangerte jeg 17. mai på to skoler og en fotballturnering.

Når det gjelder FAU velger jeg å holde meg borte fra det i og med at jeg jobber som skoleleder og gjerne treffer skoleledelsen på barnas skoler i jobbsammenheng. Driftsstyret har jeg ikke lov til å sitte i.

Her hvor vi bor møter jeg stort sett de samme familiene i ulike verv. En utfordring vi har er at vi bor i et veldig flerkulturelt område. Kanskje må vi tenke litt annerledes for å få med oss flere. På fotballaget til mellomste er det gjort et stort arbeid med å få med alenemødrene uten bil på kamper. Disse stiller også opp på dugnader osv. Da kan gjerne jeg ha et verv fordi det er mye hjelp å få.

Men, nå sier jeg stopp. Lederjobb og studier gjør at jeg ikke har kapasitet til å følge opp mer dette året (og forhåpentligvis totalt tre år om jeg kommer inn på videre studier).

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-13, 00:23   #18
Høns

Medlem siden: Mar 2009
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tenker som flere av de andre her, deriblant, Pøbel, Polyanna og Tallulah. Jeg engasjerer meg fordi jeg mener at det er viktig å bidra, fordi jeg ønsker at barna mine skal ha et best mulig tilbud og fordi ting ikke gjør seg selv. Jeg engasjerer meg definitivt ikke for å realisere meg selv, selvom verv kan være viktige og meningsfulle.

Jeg har ikke oversikt over alle verv andre foreldre har, folk har jo verv i idrettslag, korps og andre asktiviteter i tillegg til skoleverv. Men, det er ofte de samme som går igjen (av det jeg kan se). Jeg vet ikke hva folk har av grunner til å ikke engasjere seg, men jeg tror definitivt at flere kunne om de hadde villet. Å engasjere seg og delta fordrer ofte at man må nedprioritere noen annet. Jeg må innrømme at jeg undrer meg over at det tidvis og til blant noen eksisterer en motvillighetskultur mot å engasjere seg. Om flere hadde engasjert seg ville det blitt flere til å dra lasset og mindre på hver enkelt.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-13, 13:56   #19
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg synes ikke det er irrelevant. Jeg tenker at man på et eller annet nivå bør bidra; men at ikke alle trenger å bidra innenfor alle aktivitetene/klassene ungene er på.

Jeg er gjerne klassekontakt. Sånn tidsmessig er det mye mindre belastende enn å være fotballtrener. Da synes jeg det er helt OK at noen som liker å trene ungene gjør det, og dropper klassekontaktjobben.

Gammel 09-10-13, 00:34   #20
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg vet ikke om jeg har dannet meg noe inntrykk av om alle bidrar like mye eller ei, men jeg føler at folk i hovedsak er flinke til å bidra (bortsett fra i sameiet jeg var styrer i der vi bodde før).

Nå har jeg kun barn i barnehage og på fotball og/eller turn, og på grunn av et travelt år (husbygging, akutt syk og pleietrengende mamma som trengte hjelp til å organisere flere flyttinger, oppussing og ombygging av huset, firmaet hennes og alt hun drev, etc + baby i hus nå) har vi ikke fått bidratt så mye som vi vanligvis ville ha gjort. Men jeg er med i SU i åpen barnehage, og nå nylig AU i barnehagen. I tillegg er vi med på å organisere utleie av klubbhuset (i reserve) gjennom idrettslaget, men det har vi enda til gode å få forespørsler om. Både fotballen og turnen er foreldrebasert, og vi kommer helt klart til å melde oss til tjeneste senere dersom anledningen skulle by seg, men per nå ser det greit ut.

I tillegg har jeg vært fullmektig for noen papirløse flyktninger med det ansvar det innebærer å organisere reiser til nye avhør/botiltak, få tak i div papirer, omgjøringsbegjæringer, osv, men jeg måtte si fra meg oppgaven da jeg rett og slett ikke hadde tid til å tilbringe en hel dag i telefonkø til UNE/UDI, organisering, etc som etter hvert ble en fulltidsjobb samtidig som jeg hadde 3 barn hjemme og jobbet halv stilling natt og besøkte og ordnet for mamma flere timer hver dag. Det var en veldig spennende oppgave, men waaay tidkrevende. Har imidlertid dårlig samvittighet for å ha latt dem i stikken, men jeg hadde virkelig ikke tid og sånn føler jeg at det fortsatt er (selv om vi er ferdige med husbyggingen og ombyggingen av huset til mamma, men så er det ikke lenge før jeg må klargjøre huset hennes for salg og det vil kreve mye rydding av loft, etc).

Har litt småverv/ressursroller i frivillige organisasjoner sånn ellers også, men ikke mer enn at det krever noen møter hist og pist.

Når det gjelder de som ikke kan/ønsker å bidra er det egentlig ingenting jeg irriterer meg over med mindre det fører til mye merarbeid for de som ellers trår til en del allerede. Mest av alt tenker jeg at det er dumt for dem at de ikke får ta del i settingen rundt barnas/egne hverdagsmomenter i like stor grad, men dette vil jo være avhengig av eksakt hva man bidrar til som frivillig.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:44.