|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ad astra
|
Ville du vært hjemme på heltid om mulig økonomisk?Følgende forutsetning - partnerens lønn vil være nok til å sikre familiens inntekt.
|
|
|
#2 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Nei. Jeg blir dum og sur av å ikke jobbe.
|
|
|
#4 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Overhodet ikke. Jeg blir lat og irritabel av å gå hjemme for lenge. Dessuten har vi barn av det slaget som liker at det skjer litt, å gå hjemme på fulltid med meg ser jeg ikke som noe godt alternativ for dem. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Nei. Trenger å få bekreftet at jeg er til nytte i arbeidslivet, ha kolleger og et paralelt liv med familielivet. Hadde bare blitt sur og depressiv om jeg skulle gått hjemme, det hadde ikke vært noe stas for ungen heller. Kunne til nød trappet ned til 70% arbeid. Ikke mye mer enn det.
|
|
|
#6 |
|
På vent....
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På bygda!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?For en periode, ja, men ikke over 2-2,5 år.Dvs så lenge bRna et veldig små. Trives med å jobbe utenfor hjemmet, men å kunne jobbe litt redusert er nesten et must her for å få kabalen til å gå opp.
|
|
|
#7 |
|
Shake it out!
|
Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?
Skriver under på den. Var hjemme 3,5 år, studerte i knappe tre av dem. Jeg ble ikke så dum, men jeg ble ekstremt sur. Jeg er en elendig husmor, jeg trives overhode ikke. Dessuten ble det til at meg og eksen (ekteskapet røk, sannsynligvis my på grunn av at han jobbet mye og jeg var hjemme og var misfornøyd) levde to ulike liv, med lite og ingenting felles utover ungene.
|
|
|
#10 |
|
Gjer så godt eg kan
|
Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Absolutt ikkje. Eg treng å bruke hovudet mitt på andre ting enn det som gjeld hus og familie, har innsett at eg er litt nerd når det gjeld jobben min og hadde blitt rasande om eg hadde blitt sitjande igjen med alt ansvar for husarbeid (som eg hatar). |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Tja, mens barna er små kunne jeg godt prioritert på den måten. Som blivende sykepleier er jeg rimelig klart på det at jeg aldri vil jobbe 100% Max 80% helst 60%.
|
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Nei, jeg elsker jobben min. |
|
|
|
#13 |
|
Absolute Beginner
|
Det er jo ikke så rart synes jeg. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Bedreviter
|
Jeg hadde sett litt rart på en mann med barn over tre år, som gikk hjemme hele dagen også, jeg. Jeg synes ikke det er en forskjell mellom kjønnene der. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Tenker du da på om de gjør det "for ungenes del", eller om de gjør det "bare fordi og uansett" lsm? |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Skal rømme
|
Ja sånn er det. En venninne av meg fikk følgende reaksjon da hun fortalte folk at de hadde valgt å dele foreldrepermisjonen slik at de hadde nøyaktig like mye permisjon hver: "Hva? Orker du å være såååå mye borte fra ungen din???
|
|
|
#17 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Det kunne ikke falt meg inn. For meg er det viktig å bruke hodet, treffe andre mennesker og få faglig input. Jeg synes også det er viktig å være økonomisk uavhengig. Dersom det noensinne skulle vært aktuelt å jobbe redusert, hadde det nok blitt at vi jobbet 90% hver eller noe sånn. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
|
Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Nei, er du gal? |
|
|
|