|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: ABB ikke strafferettslig tilregnelig, hva tenker du om det?Men er det noe i sykdomsbildet til en paranoid schizofren som umuliggjør langsiktig planlegging?
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: ABB ikke strafferettslig tilregnelig, hva tenker du om det?Som også ja, ikke utelukkende nei. :vanskelig å formulere tonefall: |
|
|
|
#3 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Sv: ABB ikke strafferettslig tilregnelig, hva tenker du om det?Jeg tror ikke vil kan bruke tidligere statistikk for å sannsynliggjøre hva som vil skje med ABB. Alle instanser har uttalt at saken er svært spesiell.
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: ABB ikke strafferettslig tilregnelig, hva tenker du om det?Jepp. Lederstriden i SV. Stygg sak. |
|
|
|
#5 |
|
Glamorøs
|
Sv: ABB ikke strafferettslig tilregnelig, hva tenker du om det?
Er den et eksempel på at venstresiden har blitt mer ekstrem? Jeg har ikke lest noe om den, så tilgi min uvitenhet.
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Neida. Det var bare det første jeg kom på. Det var flåsing. |
|
|
|
#8 |
|
tradisjonell figur
|
Sv: ABB ikke strafferettslig tilregnelig, hva tenker du om det?Nå har vel ikke ABB vært spesielt velfungerende, akkurat
|
|
|
#9 |
|
Skal rømme
|
Nemlig. Jeg tenkte også at det var da rart liksom, at han skulle klart å planlegge så bra, se så ordentlig ut, osv. De fleste schizofrene er nok ganske shabby, og hygienen er feks noe av det første som går ad undas. Men paranoid schizofreni er den minst alvorlige diagnosen innen schizofrenikategorien, var det noen som sa. Og som jeg sa tidligere så er det faktisk en del av dem som blir sent syke som tar både høye utdannelser og jobb, og jeg tror ikke det er noe veien med intelligensen i utgangspunktet. Vrangforestillingene gjør at intelligensen blir brukt feil og går helt wrong. Er video av en med samme diagnose i nettavisene nå, han gir jo et upåfallende inntrykk der slik jeg ser det, og gir gode beskrivelser av hvordan det kan være å være i psykose.
|
|
|
#10 |
|
www.bomulls.no
|
Nja, si ikke det. Jeg jobber med akkurat denne pasientgruppen på daglig basis, har per i dag over 50 pasienter som i vår kommune ansees å være de sykeste av de syke med nettopp denne diagnosen, og mange av disse er (muligens overraskende) opptatt av sitt ytre. Det er ekstreme ytterpunkter i begge ender av skalaen, for å si det sånn!
Dåtten ♥ 2006, Fjåtten ♥ 2008 & Lyn fra klar himmel ♥ 2018 Some people just need a high-five. In the face. With a chair. Sist redigert av Bomull : 01-12-11 kl 00:38. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: ABB ikke strafferettslig tilregnelig, hva tenker du om det?Det hadde vært enklere å respondere på den hvis du hadde referert hvilken sak det er, emm, jeg aner ikke hva du snakker om.
|
|
|
#12 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
Sv: ABB ikke strafferettslig tilregnelig, hva tenker du om det?I den saken du referer til Emm ble han dømt til tvungent psykisk helsevern. |
|
|
|
#15 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: ABB ikke strafferettslig tilregnelig, hva tenker du om det?Ja, jeg synes kanskje man kan tåle en diskusjon om sakkydiges rolle, som trumfer omtrent uten unntak, i sine vurderinger. Ikke som Eia gjorde med kjønnsforskningen, men på en skikkelig måte, uten kamera. Jeg stusser over at dess alvorligere forbrytelsen er, desto mer tid brukes på denne delen. Som samfunn trenger vi svar og vern, selvsagt. Men jeg synes det er urovekkende at rettsvernet til mindre samfunnsfarlige forbrytere ikke gis i nærheten samme interesse og omsorg. Det blir en logisk brist. Det sitter som tidligere sagt svært mange psykisk syke mennesker i fengsel, de har bare ikke gjort fæle nok ting. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2011
![]() |
Hvordan kan du vite dette?
|
|
|
#17 |
|
Passiv
|
Rapporten til abb ligger på nett, så den kan vurderes av de som ønsker. |
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Link?
|
|
|
#20 |
|
Passiv
|
Dette ble jeg veldig nysgjerrig på. Hva mener du med at man ikke brukte ressursene? Hva var gangen i saken til vedkommende? |
|
![]() |
|
|