Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Reima eller PoP vinterdress?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-11, 10:57   #181
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Er denne dressen å anbefale? Jeg har fortsatt mest lyst til å kjøpe i lilla, men har ikke funnet den i noen norske nettbutikker.

Lurer på om det finnes noen nettsteder hvor man kan se den nye Reima-kolleksjonen, om dressene er like glorete som de har vært i det siste?

Det der er babybaggie, den er kjempegod til de små. Myk oppe og forsterket i baken og på beina. Den kommer garantert i lilla i år også tenker jeg, den lilla er kjempefin. Jeg tror bare du er litt tidlig ute.

Gammel 09-08-11, 11:00   #182
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Veldig usikker på hva jeg skal gå for i år, hmm. POP frister men er usikker på fleeceforet. Hvordan er den i str, noen som vet? Har reima i 98, vanlig modell, jeg nok selger, feil fasong og str til ham, for stor rett og slett, særlig beina og kort i ryggen.

Gammel 09-08-11, 11:02   #183
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Det er fleeceforet som gjør meg betenkt, også. Hun skal vel sikkert lære å kle på seg selv denne vinteren, og da er glatt for å foretrekke.

Gammel 09-08-11, 11:05   #184
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Er denne dressen å anbefale? Jeg har fortsatt mest lyst til å kjøpe i lilla, men har ikke funnet den i noen norske nettbutikker.

Lurer på om det finnes noen nettsteder hvor man kan se den nye Reima-kolleksjonen, om dressene er like glorete som de har vært i det siste?

De er kjempegode til de små, flere der jeg jobbet som hadde den.

Tipper at vinterdessene ikke helt har kommet i butikk, for jeg er ganske sikker på at det kommer lilla i år også.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 11:05   #185
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Denne tråden var ikke særlig hjelpsom. Masse forskjellige erfaringer, og jeg blir bare forvirret. Kanskje vi skal kjøpe etter hvilken farge som er finest? Jeg har lyst til å kjøpe rød eller lilla dress uten for mye glorete mønster. Som sagt bør den være ganske høyt på vannsøyle (helst 10 000, minimum 8000), og slitesterk, samt ganske langsmal i fasongen.

Hvis det blir TTH, hvilken størrelse burde jeg gå for når hun nå er ca. 86 cm lang og litt over 11 kg, og lang i beina ift. overkroppen? Hun har som sagt brukt Reima vår- og høstdress i 92, og den er litt stor, men OK når den brettes opp.

Min sønn er bittelitt større enn frøkna di, han er 89 cm og 11.7kg ca. Vi hadde både POP og reima ifjor, det samme i år. Ifjor hadde vi str 80 i begge dressene, i år str 92. Jeg opplevde at POP var lang i ryggen, men kort i bena jeg da...Spørs nok hvordan småttisene er bygget. Ellers er den smalere enn Reima. Varme er de begge og tålte en del vann. Hadde ikke utagbart for på noen av de. Han har en fleecejakke fra POP i str 80 som passer helt fint nå, selv om han bruker 86 i andre klær så kan være at de er litt større i størrelsen.
Ellers er jeg veldig fornøyd med Reflex også jeg, både vannmotstand og varme. De opplever jeg også er litt store i størrelsen og han bruker fremdeles str 86 i vårdressen.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 11:08   #186
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

De er ikke på nett enda, men kommer helt sikkert snart. Synes også de har vært glorete, ja!

Om man melder seg inn i POP sin email kundegruppe på sms får man 20% på et kjøp ut august, verdt å ta med seg på vinterdress tenker jeg!

Hvor?

Gammel 09-08-11, 11:09   #187
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Tålmodighet er ikke en dyd jeg er kjent for å være i besittelse av. Jeg raser til butikken og kjøper med en gang varene kommer inn. Det vises for eksempel ved at vi har en Kivat-lue vi kjøpte i fjor høst, som lappene fortsatt sitter på fordi den viste seg å være for stor.

Jeg tror jeg må se på Reima før jeg avskriver dem, men jeg føler de er korte i beina. Samtidig liker jeg den ekstra polstringen de har i rumpa på babydressene.

Gammel 09-08-11, 11:10   #188
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Standard

Hvorfor sitter jeg her, i stedet for å lese meg opp på gammelengelskpensumet jeg bør kunne til fingerspissene?

Gammel 09-08-11, 11:14   #189
Chablis
Drømmer

Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Hvorfor sitter jeg her, i stedet for å lese meg opp på gammelengelskpensumet jeg bør kunne til fingerspissene?

Fordi det er mye gøyere å diskutere dresser enn å lese.

Gammel 09-08-11, 11:49   #190
Geitrams

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

PoP-dressene jeg så på hadde glatt for i armer og bein, så tror ikke de er så veldig vanskelige i forhold til påkledning. Bare rygg og mage som hadde fleecefor.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 11:55   #191
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Geitrams, her.

Ja, rødt er flott. Hvis min gutt hadde villet hatt den røde hadde også mor vært fornøyd
Jeg er ute etter brun, blå, turkis eller grønn fordi jeg vet at han ville godtatt det uten at vi måtte ha kranglet hver gang han skulle hatt på seg dressen.

Molo har både brun, turkis og grønn.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 11:56   #192
Chablis
Drømmer

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Molo har både brun, turkis og grønn.

Hvor ser du molodressene?

Gammel 09-08-11, 12:17   #193
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

babyshop.se har noe og funkylittlemonkey.dk har fått inn også.

Gammel 09-08-11, 12:24   #194
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Standard

Her er den brune.

Gammel 09-08-11, 12:32   #195
Geitrams

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Så fin ut! Er de like slitesterke som Reima? Hadde Reimatec+ sist vinter.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 13:06   #196
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Molo dressene heter Polaris, det er en slik jeg kjøpte til denne vinteren. Jeg har lest bare bra kritikk av den. Kjøpte den hos www.houseofkids.dk.
Selges også hos Rakkerungene i Oslo.

Rettelse, dressen kom dårlig ut i test hos TV2 Hjelper deg i 2008. Jeg kjøpte 6 år til jenta som blir 5 år i vinter, hun er nok 115 cm nå. Jeg håper den holder. Den er ikke mange cm lengre enn Ticket i str 4 år.

Sist redigert av Lavender : 09-08-11 kl 13:21.
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 13:10   #197
Chablis
Drømmer

Standard

Vi kjøpte turkis molo i fjor, som egentlig skulle vare i år også , men den var liten i størrelsen. Så den ble brukt etter jul og blir nok brukt nå før jul før den er for liten. Det virker som en god dress synes jeg.

Gammel 09-08-11, 14:11   #198
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Hvor?

Send sms med kodeord POP til 2012.

Gammel 09-08-11, 14:15   #199
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Geitrams, her.

Så fin ut! Er de like slitesterke som Reima? Hadde Reimatec+ sist vinter.

Jeg tror ikke noe slår Reimatec+, denne har 8000 i vannsøyle (som T2H) mot Reima 10 000. Hadde dressen i fjor, men siden den ble minimalt brukt, kan jeg ikke si noe mer, bortsett fra at den er knalltøff og veldig gjennomført.

Gammel 09-08-11, 14:17   #200
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Vi kjøpte turkis molo i fjor, som egentlig skulle vare i år også , men den var liten i størrelsen. Så den ble brukt etter jul og blir nok brukt nå før jul før den er for liten. Det virker som en god dress synes jeg.

Målt opp mot Reimatec+ var den bittelitt mindre i størrelsen, men det var ikke mye.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:47.