|
Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#182 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor leser dere prikker?Så bra!
![]() |
#183 |
Superaktiv
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor leser dere prikker?
Nei, det gidder jeg ikke, for jeg har også skjønt at jeg kan forklare meg blå uten at det vil nytte. Vi får heller være enige om at vi er uenige i politikken her inne, vedrørende dette temaet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
En teori ihvertfall jeg ikke tror stemmer. Selv om jeg ikke tilbringer all min tid på fp, bruker jeg altfor mye tid på forum generelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Slumrende Ullteppe
|
Tror du virkelig ikke at admin/modder kan gå inn og lese prikker, og gjør dette dersom de finner det nødvendig, på de andre forumene?
![]() |
#186 |
flisespikker
|
Jeg snakket da heller ikke spesifikt om deg.
![]() |
#187 |
Jo flere jo bedre...
Det var sånn jeg oppfattet deg, ihvertfall delvis |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Semiaktiv
Ok. Vi kan godt si det slik. Jeg synes bare det er vanskelig å være hverken enig eller uenig med en person, når jeg ikke er sikker på hva hun mener (og jeg mener heller ikke at du skal forklare fordi jeg skal bli enig med deg, men fordi jeg rett og slett bare lurer på hva du mener, så for meg ville det uansett nytte). For jeg hadde forstått det litt bedre hvis du mente at prikkesystemet var til for å sende private meldinger som andre ikke skal lese (selv om jeg heller ikke helt ser hvor du skulle få den ideen fra), men hvis du ikke mener det engang skjønner jeg i allefall ikke hvorfor du synes dette er så forkastelig. Du sier bare at jeg har misforstått, men ikke hva.
Her er det i allefall en som har den oppfatningen, at prikkesystemet er til for å sende privat informasjon. Og da har vi bare forskjellig oppfatning om hva som er hensikten med ryktesystemet. For dette er det jeg bruker PM til.
![]() |
#189 |
Jo flere jo bedre...
![]() Sv: Hvorfor leser dere prikker?For meg er hensikten med prikkene 2 ting: |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Live and let live
|
Vel, så lenge du ikke persontrakkaserer eller lager bråk på bakrommet, så er det ingen som leser prikkene dine heller. (Som sagt gjøres dette bare i spesielle tilfeller og på spesielle søk, og har bare skjedd noen få ganger. )
![]() |
#191 |
Semiaktiv
Ja, sånn bruker jeg det også, stort sett. Unntaket er bare de få gangene jeg skal skrive noe som er helt privat. Fordi jeg aldri har hatt forventninger om at prikkemeldingene er helt private.
![]() |
#192 |
flisespikker
|
For å klargjøre: jeg mente altså ikke at alle som er uenige er det fordi de er så uerfarne, men jeg vil ikke se bort fra at det kan gjelde i noen tilfeller.
![]() |
#193 |
frakoblet
|
Er du redd for at noen her skal misbruke sine rettigheter og informasjonen du skriver pr prikk?
![]() |
#194 |
Superaktiv
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor leser dere prikker?Snippa: |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Jo flere jo bedre...
![]() Sv: Hvorfor leser dere prikker?Det dreier seg nok om ulike forventninger og innstilling til hvordan man vil ha det ja, Lille*My |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Jo flere jo bedre...
Jeg har ingen mistanker eller redsel for at noen har planer om det, men jeg synes ikke noe om at muligheten finnes. Jeg tror også at det er lettere å misbruke en mulighet man har liggende, enn å gå aktivt inn for å få tilganger (slik en eller annen nevnte om å laste ned og installere modifikasjoner). |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Superaktiv
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor leser dere prikker?Jeg har vært med å drive forum i mange år, og har aldri opplevd lignende. Men, alt er en tilvenning, og så lenge man bare blir klar over spillereglene så tilpasser man seg ganske bra....og ikke minst, tar sine forholdsregler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
frakoblet
|
Jeg syns det er bra at muligheten finnes. Og siden jeg har rent mel i posen så finner jeg det relativt uproblematisk at modder har adgang til mine prikker dersom de anser det som nødvendig. Jeg stoler såpass på dem at jeg ikke tror de går inn og leser prikker som underholdning hvis de kjeder seg.
![]() |
#199 |
frakoblet
|
Kommer du til å endre prikkevanene dine nå som du vet at det er adgang for moddene til å lese dine prikker?
![]() |
#200 |
Semiaktiv
Det kunne sikkert vært kommunisert bedre, men jeg tenker meg at grunnen er blant annet at veien blir litt til mens man går her, det er et relativt nytt forum og det er vanskelig å definere alle regler og praksiser på forhånd. I begynnelsen må man diskutere og opprette noen regler underveis og takle problemer etterhvert som de dukker opp, når man ser hva som er aktuelt. Da blir kanskje ting nødvendig, som man ikke har helt greid å se for seg på forhånd. Så informerer man underveis. Slik som nå. Det positive her er at det diskuteres såpass åpent som dette.
![]() |
Emneord |
forumdriften, klassiker, krangling |
|
|