Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vær ærlig nå da! Anser du deg selv som en av de smarteste på FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-10, 10:58   #1
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vær ærlig nå da! Anser du deg selv som en av de smarteste på FP?

Jeg tør påstå at vi er mer anstendig en gjennomsnittlige forum. Det er anstendig å tenke såpass mye på mottakeren at man tenker gjennom språk og ordvalg.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 13:29   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg føler meg intelligent nok igrunnen, men er neppe blant de smarteste på FP. Uansett har jeg mye variert livserfaring som gjør at jeg tenker litt annerledes om endel ting enn jeg ville gjort uten disse erfaringene.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 11:54   #3
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, det gjør jeg ikke. Derfor er jeg mest en observatør, suger til meg av andres kunnskap Sånn ellers så føler jeg meg ikke som noen dommming lizzzom

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 12:02   #4
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns det er utrolig flott å ha et forum hvor det finnes mange flotte oppegående damer (og noen få menn) som har masser av kunnskap på mange forskjellige områder!

Om man er skolesmart, iq-smart, eq-smart eller generelt sosialt smart spiller ingen rolle. Man trenger litt av alle typer.

Kanskje lille meg har noen poeng, men jeg syns også det er litt godt at Janteloven ikke alltid skal regjere.

Og hvor tror jeg er i forhold til alle andre FP'er - sånn midt på treet tenker jeg.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 12:11   #5
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Middels. Jeg mener jeg har skrevet et blogginnlegg for lenge siden også, om et liv i middelmådighet. Middels smart, middels pen, middels lykkelig, middels godt humør, osv. Jeg vil også være outstanding på noe!

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 12:16   #6
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg vil også være outstanding på noe!

Du er helt sikkert det hvis du tenker etter. Slå hjul?

Jeg er outstanding på å lese kart, har en utmerket retningssans og er god til å orientere meg på steder jeg aldri har vært. Bare så kjedelig at jeg ikke kan briefe så mye med det på FP. Det må i så fall bli ved å finne frem til treff.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 12:18   #7
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Inntil jeg begynte å studere det yrket jeg er utdannet i trodde jeg at jeg var god til å synge. Det viste seg at jeg jaggu var middels til det også. Men jeg har outstanding fint hår da, det skal jeg ha.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 12:32   #8
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Kanskje ikke så dumt å rette opp ryggen litt da, rajraj, hvis du er så opptatt av attitude?

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 13:29   #9
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jg liker applaudering av smarthet, jeg. Alt for mye crap på forum og diskusjoner på nett, herlig med en motvekt - der det faktisk lønner seg å diskutere sakelig.

Da jeg startet min forumkarriere for mange år siden hev jeg meg inn i diskusjoner med linker og kildehenvisninger, og opplevde gang på gang at "ja men du er dust" trumfet mine gode linker. Sånn er det ikke he. Her er det gehør.

Hvis ikke alle liker det og heller vil diskutere på et mer lavmåls nivå, er det helt greit for meg - finnes nok av andre forum man kan være på.

Gammel 08-10-10, 13:55   #10
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg føler jeg er på et akseptabelt nivå i forhold til intelligens ja. Men smartest er jeg ikke.

Og så tror jeg det går litt på hva man "bruker" FP til også. Om det er avkobling, fjas og tull i hverdagen, eller om man liker å diskutere politikk, nyheter, fag etc.
Jeg er feks mer interessert i shopping enn i språk (som mange er over gjennomsnittet interessert i her føler jeg), og da kan det jo hende at jeg ut i fra det virker litt mindre intelligent.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 14:19   #11
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg føler meg smart nok til å ha et ok liv, og har egentlig ikke noe stort behov for å sammenligne meg med andre FPere. Som flere har nevnt så er det mange måter å være smart på. Jeg er ikke spesielt smart når det gjelder rettskrivning/grammatikk og historiekunnskaper for eksempel, men jeg har andre områder jeg er god på. Jeg setter imidlertid pris på at forumet er forholdsvis smalt. Den dagen alle ønskes velkommen med åpne armer, uansett hvor tåpelig de måtte oppføre seg , da vil ikke jeg trives her. Det har kommet en del folk inn som jeg har "tenkt mitt" om når de har kommet inn, men som har hatt evne til å omstille seg til kulturen - og som jeg synes har bidratt positivt i forumet når de har vært her en stund.

Når det gjelder dette med nye og gamle brukere som ikke tør å skrive noe i redsel for å skrive dårlig eller noe sånt, så føler jeg vel at det ikke helt er der landet ligger. Jeg tror at det høye kravet ligger i diskusjonskompetanse og sosiale antenner. "Kravet" på FP er å være sånn passe ydmyk når man kommer inn, at man prøver å sette seg inn i forumtonen- og reglementet. At man har en ok diskusjonskompetanse, og evne til å moderere seg. Det å komme inn å si "Idioter! Alle leser det jeg skriver feil! Av med vrangbrillene!" det er ikke spesielt smart. Slik er det vel i de fleste foraer? Ingen vil vel ha en nyansatt på jobb som kritiserer alt og alle og supersnurte fordi de ikke får nok oppmerksomhet etter tre dager i ny jobb? Vi har flere her inne som kanskje ikke er de beste til å skrive, men som allikevel er flinke i diskusjoner. Man MÅ ikke ha hatt sekser og hovedfag i norsk for å kunne delta i diskusjoner på FP.

Sist redigert av Irma : 08-10-10 kl 14:24.
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 19:54   #12
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

.

Når det gjelder dette med nye og gamle brukere som ikke tør å skrive noe i redsel for å skrive dårlig eller noe sånt, så føler jeg vel at det ikke helt er der landet ligger. Jeg tror at det høye kravet ligger i diskusjonskompetanse og sosiale antenner. "Kravet" på FP er å være sånn passe ydmyk når man kommer inn, at man prøver å sette seg inn i forumtonen- og reglementet. At man har en ok diskusjonskompetanse, og evne til å moderere seg. Det å komme inn å si "Idioter! Alle leser det jeg skriver feil! Av med vrangbrillene!" det er ikke spesielt smart. Slik er det vel i de fleste foraer? Ingen vil vel ha en nyansatt på jobb som kritiserer alt og alle og supersnurte fordi de ikke får nok oppmerksomhet etter tre dager i ny jobb? .

Dette har jeg alltid syntes er det mest irriterende med FP. At man skal være så fordømt ydmyk hele tiden i begynnelsen. Det blir ikke riktig å sammenligne FP med en jobb, der må man kanskje regne med at de som har vært der lenger vet litt mer. Her inne kan det jo like gjerne være at nykommeren Vet Best i en diskusjon, så hvorfor skal ikke han/hun få være like kjepphøy og arrogant som de andre her inne hvis man ønsker det?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 20:01   #13
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Dette har jeg alltid syntes er det mest irriterende med FP. At man skal være så fordømt ydmyk hele tiden i begynnelsen. Det blir ikke riktig å sammenligne FP med en jobb, der må man kanskje regne med at de som har vært der lenger vet litt mer. Her inne kan det jo like gjerne være at nykommeren Vet Best i en diskusjon, så hvorfor skal ikke han/hun få være like kjepphøy og arrogant som de andre her inne hvis man ønsker det?

Enig med deg her. Syntes det er teit at man skal kaste seg over de som dukker opp og lager diskusjon fra dag 1. Mange er på forum for å diskutere, og ikke for å bli likt av andre. Det må vel være helt ok det og? Disse kan også komme til å "sprite opp" forumet litt.....

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 20:05   #14
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt enig i det. Og det tror jeg faktisk at en god del mener også. Problemet er jo de som kommer inn og er bastante og absolutt ikke er mottagelig for skikkelig motbør ("asså det er ytringsfrihet på internett!"), for det må man tåle om man er kjepphøy, ny eller ikke.

Gammel 08-10-10, 20:07   #15
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Jada, det kan hende nykommeren objektivt sett vet best når det gjelder harde fakta rundt et emne som diskuteres, for eksempel. Men før man vet hva som er kutyme her (og alle andre steder man ferdes IRL og på nett, mener nå jeg), er det lurt å føle seg litt frem. Som Irma er inne på: Det er en egen tone her (igjen, som andre steder IRL og på nett) og det er rett og slett sosialt smart å se dette an før man kverulerer eller hiver seg inn i en diskusjon. Det er altså ikke nødvendigvis snakk om hvem som vet best, det er bare måten å henvende seg til andre på.

Dersom man ikke følger "skikk og bruk for fp", så skjer det jo ikke noe verre enn at man får svar på tiltale i den tonen som er vanlig her. Det er rett og slett et spørsmål om integrering. - Det som funker andre plasser, funker ikke nødvendigvis her, og man kan slippe unna mye pepper dersom man gjør litt research på forhånd og tråkker forsiktig i begynnelsen. Synes du det er irriterende IRL også, eller er det bare på nett?

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 20:23   #16
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg snakker ikke om å være ydmyk i forhold til fakta som diskuteres. Jeg snakker om ydmyk i måten å møte forumet, kulturen og dets brukere. En måte å gjøre dette på er å lese seg opp litt og føle seg litt fram. Jeg synes det er like smart å gjøre på et forum, som i en ny jobb. Selv om det i en jobb kan ha større konsekvenser karrieremessig og trampe inn uten sosiale antenner.

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Jada, det kan hende nykommeren objektivt sett vet best når det gjelder harde fakta rundt et emne som diskuteres, for eksempel. Men før man vet hva som er kutyme her (og alle andre steder man ferdes IRL og på nett, mener nå jeg), er det lurt å føle seg litt frem. Som Irma er inne på: Det er en egen tone her (igjen, som andre steder IRL og på nett) og det er rett og slett sosialt smart å se dette an før man kverulerer eller hiver seg inn i en diskusjon. Det er altså ikke nødvendigvis snakk om hvem som vet best, det er bare måten å henvende seg til andre på.

Dersom man ikke følger "skikk og bruk for fp", så skjer det jo ikke noe verre enn at man får svar på tiltale i den tonen som er vanlig her. Det er rett og slett et spørsmål om integrering. - Det som funker andre plasser, funker ikke nødvendigvis her, og man kan slippe unna mye pepper dersom man gjør litt research på forhånd og tråkker forsiktig i begynnelsen. Synes du det er irriterende IRL også, eller er det bare på nett?

Og når det gjelder siste du sier så kan nok en nykomling føle at en direkte tone er mer ubehagelig enn for oss gamle travere. For ikke å snakke om flisespikking. Det er flere her inne jeg setter stor pris på, som jeg er uenig med (f.eks Skremmern i en annen aktiv tråd for tiden) - og som jeg kan flisespikke på. Når jeg har gjort det samme med en nykomling, så har jeg blant annet fått høre ting av typen at jeg driver heksejakt (ok, det har bare skjedd en gang) eller "Alle misforstår meg med vilje!". Det å si seg uenig med noen eller flisespikke henger ikke nødvendigvis sammen med hvor mye man liker en person. Og for en ny så kan nok følelsen av å bli mislikt være større, før man har har kommet litt inn i gamet her.

Gammel 08-10-10, 20:26   #17
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Helt enig i det. Og det tror jeg faktisk at en god del mener også. Problemet er jo de som kommer inn og er bastante og absolutt ikke er mottagelig for skikkelig motbør ("asså det er ytringsfrihet på internett!"), for det må man tåle om man er kjepphøy, ny eller ikke.

Enig i det.

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Joda, men hvis tonen her er småfrekk og direkte, (og det er den jo ofte) må også nykommeren få lov til å være det.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 20:27   #18
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Joda, men hvis tonen her er småfrekk og direkte, (og det er den jo ofte) må også nykommeren få lov til å være det.

Det er jeg enig i, men så er det jo flere måter å være småfrekk og direkte på også.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 21:00   #19
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er på ingen måte unikt for FP. Har du nylig ankommet festen, tar du av deg hatten, hilser pent og prøver å gjøre deg kjent. Du valser ikke opp på bordet, kjefter på de andre festmedlemmene eller slenger dritt og fornærmer verten. Man ser an festen, medlemmene og atmosfæren for å finne den perfekte "angrepsvinkelen". På enkelte fester joiner man hylekoret som akker og oier seg over dårlige helsesøstre, 3 måneder gamle spedbarn som ikke sover natta gjennom samt hårreisende hendelser i tabloidene. På FP bretter man opp ermene, trår inn i nærmeste diskusjon og gjør seg sett gjennom språket. God argumentasjonteknikk, faktabasert kunnskap, seriøsitet når det gjelder, men samtidig senka skuldre og litt snert og humor med i miksen. Man tar hensyn til andre brukere ved å anstrenge seg og skrive gode innlegg og starte interessante tråder. Man viser respekt ved å skrive korrekt og gjerne se over innlegget et par ganger før man poster.

Sånn fungerer det i den skriftlige verden. Sådettså.

Sist redigert av Skremmern : 08-10-10 kl 22:20.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 21:59   #20
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Dette er på ingen måte unikt for FP. Har du nylig ankommet festen, tar du av deg hatten, hilser pent og prøver å gjøre deg kjent. Du valser ikke opp på bordet, kjefter på de andre festmedlemmene eller slenger dritt og fornærmer verten. Man ser an festen, medlemmene og atmosfæren for å finne den perfekte "angrepsvinkelen". På enkelte fester joiner man hylekoret som akker og oier seg over dårlige helsesøster, 3 måneder gamle spedbarn som ikke sover natta gjennom samt hårreisende hendelser i tabloidene. På FP bretter man opp ermene, trår inn i nærmeste diskusjon og gjør seg sett gjennom språket. God argumentasjonteknikk, faktabasert kunnskap, seriøsitet når det gjelder, men samtidig senka skuldre og litt snert og humor med i miksen. Man tar hensyn til andre brukere ved å anstrenge seg og skrive gode innlegg og starte interessante tråder. Man viser respekt ved å skrive korrekt og gjerne se over innlegget et par ganger før man poster.

Sånn fungerer det i den skriftlige verden. Sådettså.

Sammenligner du et diskusjonsforum på nett med en fest?

Jeg ser ikke noen sammenheng der. Hadde jeg hatt en fest, så ville jeg kun invitert folk jeg likte, og ikke dratt inn ukjente folk fra gata. Drar man inn folk fra gata, så bør man kunne forvente litt ymse også.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:56.