Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Tips til salmer i kirkebryllup

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-08, 22:09   #21
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til salmer i kirkebryllup

Vi hadde selvsagt den Mimmen har i første Youtube-linken i forrige innlegg (Av längtan til dig).
Men det er da ingen salme.

Sist redigert av Ru : 12-05-08 kl 22:26.
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 22:21   #22
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Salmer og salmer...Jeg er romslig i fht salmebregepet og mener det meste kan brukes, bare det er fint.

Gammel 12-05-08, 22:27   #23
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jeg enig i. Men om Nuta tenkte på salmer som i at alle synger med, så blir det jo litt annerledes.

Jeg skal synge "Av längtan til dig" i bryllupet til Mim. Enten hun vil eller ei.

Gammel 12-05-08, 23:58   #24
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Kjærlighet fra Gud er veldig fin, den brukte vi også.

Også hadde vi en annen som jeg ikke husker, som også var veldig fin, men den var det jo ingen som kunne så da ble det veldig stilt i kirken gitt.

Gammel 13-05-08, 07:27   #25
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Brudemarsjen til Jan Magne Førde hadde vi og. Spilt av en god venninne på fløyte sammen med piano. Det var helt nydelig. Og så hadde vi Seljord.

Som gammel korpsmusiker synes jeg det var den fineste delen. Hun spilte og med begge salmene så jeg satt og drømte meg vekk til fløyte spillingen (jeg og hun spilte i lag i mange år)

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 08:46   #26
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Deilig er jorden brukes også i b.la bryllup. Vi hadde den.
Kjærlighet er lysets kilde er også en som kan brukes.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 09:37   #27
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg har lyst til at Gunhild Sundli skal synge "Bruremarsj frå Jämtland" ved innmarsjen i bryllupet mitt.
Det kan bli dyrt, så det blir vel i høyden "Jygri"-plata.

Gammel 13-05-08, 09:50   #28
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi hadde, i tillegg til mere tradisjonelle salmer, Herre Gud Dit Dyre Navn og Ære. Var i bryllup forrige helg og da var Cat Stevens "Morning has broken" en av salmene som alle måtte synge.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 09:51   #29
Kalima
Aktiv

Kalima sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Kalima har et hav av muligheter foran seg
Standard

"Guds kjærleik er" (som stranda og som graset osv) syns jeg er kjempefin. Hadde den og den mer tradisjonelle "Å leva det er å elska".

Drømmer meg tilbake................

Kalima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 10:05   #30
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg skal synge "Av längtan til dig" i bryllupet til Mim. Enten hun vil eller ei.

Og det blir veldig fint

Tror Hønni skal synge også.

Jeg har sunget Sommernatt ved fjorden og Summertime og bryllupsstev i bryllup.

Gammel 13-05-08, 10:06   #31
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

Kjærlighet er lysets kilde er også en som kan brukes.

Den er ganske vanlig, men andre strofe har en alternativ tolkning.

Kjærlighet er livets rot.

Det kan det jo forsåvidt være noe i...

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 10:07   #32
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Den er ganske vanlig, men andre strofe har en alternativ tolkning.

Kjærlighet er livets rot.

Det kan det jo forsåvidt være noe i...

Ja, det kan jeg forsåvidt skrive under på. :skilt:

Gammel 13-05-08, 14:33   #33
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kalima, her.

"Guds kjærleik er" (som stranda og som graset osv) syns jeg er kjempefin.
Drømmer meg tilbake................

Denne hadde vi også ja! Nydelig!

Gammel 14-05-08, 17:43   #34
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

å, Bruremarsjen til J.M.Førde er utrolig fin! Jeg har også spilt den mye, èn gang sammen med BrazzBros-gutta på en konsert. Moro
Dog er jeg vant til den i en litt "renere" og ikke fullt så stressa versjon. Den blir veldig mye finere når den er seigere i tempoet.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 18:18   #35
scilla

scilla sin avatar

scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Jeg har lyst til at Gunhild Sundli skal synge "Bruremarsj frå Jämtland" ved innmarsjen i bryllupet mitt.
Det kan bli dyrt, så det blir vel i høyden "Jygri"-plata.

Den er utrolig flott!

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 18:58   #36
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne er ganske ny og veldig fin+ at den har lett melodi.Eneste ulempen er at det ikke er så mange som kan den ennå, men jeg ville nok valgt denne om vi skulle giftet oss nå:

. Din hånd i min i kjærlighetens pakt.
Ditt ja mot mitt. To hjerter slår i takt.
Så står vi for ditt alter, vår Skaper, mens vi ber:
Vær hos oss og velsign oss i alle ting som skjer.
2. Mitt håp mot ditt i kjærlighet og tro.
Ditt blikk i mitt: Fra nå av er vi to.
Så ber vi deg, vår Skaper, så ber vi deg, Guds Sønn:
Vær hos oss og velsign oss, det er vår bryllupsbønn.
3. Mitt liv i ditt, en felles vei å gå.
Et evig håp, det samme mål å nå.
Vi takker deg, vår Skaper, som gjorde verden slik
at kjærligheten finnes, så dyrebar og rik.
Tekst: Eyvind Skeie 2004
Melodi: Sindre Skeie 2004

Noter ligger her:
http://nyesalmer.no/?p=103

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 19:55   #37
Millis
Multividunder

Millis sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Vi hadde guds godhets sang og kjærlighet er lysets kilde.
Hvilke marsjer vi hadde ut og inn husker jeg helt ærlig ikke nå

Gammel 14-05-08, 20:10   #38
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Jeg foreslår at dere velger noen som de fleste av gjestene kan.Det er så kjedlig hvis det nesten ikke er andre enn presten som synger.
Kjærlighet fra Gud og Å leva det er å elska er to som er mye brukt her.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 23:08   #39
Nuppa
Superduperaktiv

Nuppa sin avatar

Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

å, Bruremarsjen til J.M.Førde er utrolig fin! Jeg har også spilt den mye, èn gang sammen med BrazzBros-gutta på en konsert. Moro
Dog er jeg vant til den i en litt "renere" og ikke fullt så stressa versjon. Den blir veldig mye finere når den er seigere i tempoet.

Vi hadde musikere fra orkesteret vi spiller som spilte inngang og utgang. Inn spilte de "Bruremarsj" fra Seljord, og ut "Bruremarsj" av Førde. Det ble så tøft, gjestene formelig danset seg ut av kirken.

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 23:18   #40
Gri

Gri sin avatar

Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Denne hadde vi. Melodi :den blomstertid nå kommer.

Synes den er fin

Guds godhet sang i sinnet
og rørte Edens trær
den kveld da mann og kvinne
først kom hverandre nær.
De så Guds skaperglede
dypt i den annens blikk,
og blomster danner kjede,
og alt ble til musikk.

Guds glede blomstrer atter
når to har sagt sitt ja.
Da fylles vi med latter,
og himmelen er glad.
Pryd, Herre, deres hager
med roser og jasmin!
Vær med dem alle dager,
gjør atter vann til vin!

Vi sier ja til livet,
til alt hva Gud oss gav.
Da fløyter det i sivet,
da glitrer det på hav.
Vi gjør hverandre rike
på glede dag for dag.
Gud, hold vårt ja ved like
som livets hjerteslag.

Må også legge til at vi hadde Førde sin bruremarsj med messingblåsasrar da vi skulle gå ut fra kirka. Det er flott å høyre på.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:25.