Sv: Babykasting
Opprinnelig lagt inn av Juste, her.
Ikke for å være djevelens advokat her, men hvor mange hundre år var det de hadde holdt på med dette uten uhell? (ble det hevdet i hvert fall). Jeg hadde vel neppe gjort det her selv, men jeg respekterer at det finnes andre skikker i andre land. Jeg skjønner at det ser skremmende ut, men i dette tilfellet synes jeg det ser relativt safe ut (brannseil under, mange voksne som kan ta i mot dersom det mot formodning ikke treffes riktig).
Som sagt, jeg ville neppe gjort dette med mine små, men her synes jeg faktisk at sikkerheten var relativt godt ivaretatt tatt i betrakting at det var en gammel tradisjon som tydeligvis betydde mye for de deltagende (legg merke til de glade ansiktsuttrykkene). Hvem er vi til å hevde at noe de har holdt på med i hundrevis av år er galt?
Jeg har ventet på et sånt innlegg - et innlegg som rettferdiggjør denne handlingen.
Vi lever i en verden i stadig utvikling, hvilket innebærer at noen tradisjoner - de fleste faktisk, før eller siden må gi tapt som et resultat av ny visdom og kunnskap.
|