|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Enda en spin-off: Åpner du flasken før du har betalt?Herlever vi i den oppfattning at varene ikke er våre før de er betalt. Ergo ingen spising i butikken. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Eda en spin-off: Åpner du flasken før du har betalt?
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Har glorien til vask.
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Enda en spin-off: Åpner du flasken før du har betalt?Nei, det gjør jeg ikke.
|
|
|
#26 |
|
Multividunder
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() |
Sv: Enda en spin-off: Åpner du flasken før du har betalt?
Dette følger vi også.
|
|
|
#27 |
|
Fortynnet
|
Sv: Enda en spin-off: Åpner du flasken før du har betalt?Det er da forskjell på å åpne en flaske Farris som man likevel betaler for fem minutter etterpå, og å spise en drue som man ikke betaler for? Hvis man da ikke spiser druen fra sin egen stykkprisete druepose som man betaler for. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
trøtt
|
|
|
|
#29 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Enda en spin-off: Åpner du flasken før du har betalt?Det hender jeg åpner flasken og drikker ja. Da pleier jeg å kommentere på det i kassen.
|
|
|
#30 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: oppi der :peker:
Sv: Enda en spin-off: Åpner du flasken før du har betalt?JEG åpner ikke verken mat eller drikke i butikken før jeg har betalt, det føles veldig unaturlig. Men det har hendt jeg har delt ut et rundstykke e.l. til ungene om jeg/ vi har hatt de med i butikken etter bhg. Da er de gjerne skrubbsultne og veien til kassa kan lett bli uendelig lang. Men det er sjelden vi handler med unger på det tidspunktet, så det skjer ikke akkurat ofte. Ikke spør jeg om lov heller. :frekk: |
|
|
|
|
|
#31 |
|
superbruker
|
Sv: Eda en spin-off: Åpner du flasken før du har betalt?Nei, jeg åpner aldri flasken for jeg har betalt. Jeg tar heller ikke å smaker på druer, mandler osv. Hvis det er satt frem smaksprøver er det selvsagt noe annet. Ungene får heller aldri noe før vi har passert utgangen. Å åpne/spise av varene før det er betalt er tyveri. Jeg lærer ikke opp ungene mine til å stjele. :bestemt:
|
|
|
#32 |
|
Fornøyd
|
Mannen.
|
|
|
#33 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Enda en spin-off: Åpner du flasken før du har betalt?Det gjør jeg aldri. Smaker aldri på druer heller.
|
|
|
#34 |
|
Flax
Hvor: Bergen
Forskjellen ligger nok bare i hodet mitt. Druen smaker jeg på for å se om den er god, da kjøper jeg druer. Er den sur og fæl kjøper jeg ikke druer.
|
|
|
#35 |
|
flisespikker
|
Sv: Enda en spin-off: Åpner du flasken før du har betalt?Det har hendt jeg har åpnet og drukket av en vann- eller Farrisflaske i butikken når jeg har vært veldig tørst. Det har også hendt jeg har gitt Poden vann fra en flaske vi ikke har betalt for enda. Jeg tror nok han har skjønt at dette er unntakstilfeller og at regelen likevel er at man skal betale før man spiser/drikker/åpner.
|
|
|
#36 |
|
Ute på tur
|
Sv: Enda en spin-off: Åpner du flasken før du har betalt?Bare hvis nøden er stor, og da spør jeg om lov først.
|
|
|
#38 |
|
er her
|
Sv: Enda en spin-off: Åpner du flasken før du har betalt?Ja det skjer at gutten får en eplejuice eller noe som han drikker mens vi er i butikken. Det hender også at jeg drikker av en flaske eller noe, så lenge det er av en slik art at det ikke kan forsvinne og dermed ikke bli betalt for. Er Alltid påpasselig med at alt blir betalt, ellers hadde jeg ikke gjordt det.
|
|
|
|
#39 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Enda en spin-off: Åpner du flasken før du har betalt?Nei, aldri.
|
|
|
#40 |
|
sporadisk
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Enda en spin-off: Åpner du flasken før du har betalt?Er jeg på supermarkedet og skal gjøre storhandel og blir tørst, så åpner jeg flaska med vann og drikker. Betaler den på vei ut, og tenker ikke noe mer over det. Druer og lignende smaker jeg aldri på da jeg er meget kresen og MÅ vaske alt først
|
![]() |
|
|