Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sitter du foran eller bak i taxi?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Sitter du foran eller bak når du tar taxi alene?
Foran 16 9,30%
Bak 132 76,74%
Det varierer 24 13,95%
Jeg trives best på taket 0 0%
Deltakere: 172. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-04-08, 19:49   #21
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sitter du foran eller bak i taxi?

Alltid bak. Etter at en ex ble kjeftet opp fordi han satte seg foran så så jeg ingen grunn til å endre praksisen.

Gammel 26-04-08, 19:53   #22
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker ikke å ta taxi, og når jeg gjør det sitter jeg alltid bak. Altfor intimt å sitte foran.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 19:58   #23
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg tar bare taxi hvis jeg ikke er kjørbar selv, og da hører jeg nok best hjemme i baksetet.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 20:04   #24
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har blitt meg fortalt at taxisjåfører foretrekker at man setter seg bak. Hvorvidt dette stemmer eller ikke, vet jeg ikke noe om.

Men jeg setter meg bak.

Gammel 26-04-08, 20:06   #25
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Har alltid sittet bak, har ikke falt meg inn å sitte foran i det hele tatt.

Gammel 26-04-08, 20:07   #26
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Foran. Er det intimt?

Har aldri følt behov for å skape avstand. Har heller aldri før tenkt over at jeg setter meg foran.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 20:13   #27
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kommer an på. De gangene jeg setter meg fram, spør jeg om det er greit. Jeg har jobbet med barn med taxiskyss, og jeg kjenner mange av taxisjåførene i byen...

Gammel 26-04-08, 20:25   #28
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Sitter alltid bak når jeg kjører alene. Hvis vi ikke er så mange at noen må sitte foran da. Da kan jeg gjerne sitte foran.

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 20:26   #29
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det varierer, men stort sett bak.

Opprinnelig lagt inn av Monsoon

Jeg anser sannsynligheten for at taxien kræsjer å være større enn at man blir voldtatt.

Blir man voldtatt om man setter seg bak?

Gammel 26-04-08, 20:31   #30
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Setter meg alltid bak for å få den nødvendige avstanden til Den Fremmede.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 20:36   #31
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Mannen kjører litt drosje. Nå måtte jeg spørre hva som var vanlig. Han mener at de fleste setter seg foran når de er alene. Litt flere damer enn menn som setter seg bak. Han kommenterte at i en del land får man ikke lov å sette seg foran.

Nå bor vi i et bygdebyområde, så det er sikkert litt annerledes enn i Oslo.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 20:37   #32
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det varierer, men jeg sitter oftest foran. Jeg er ikke så glad i å sitte i baksetet.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 20:44   #33
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bak. Muligens av gammel vane eller noe.

Gammel 26-04-08, 20:55   #34
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Blir man voldtatt om man setter seg bak?

Det var i forbindelse med om man brukte sikkerhetsbelte eller ei. Apan skrev at hun ikke brukte belte for å kunne hive seg ut fort som fy. Jeg skjønner tanken, men anser altså risikoen for kræsjing å være større, og velger derfor beltet.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 20:58   #35
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Det var i forbindelse med om man brukte sikkerhetsbelte eller ei. Apan skrev at hun ikke brukte belte for å kunne hive seg ut fort som fy. Jeg skjønner tanken, men anser altså risikoen for kræsjing å være større, og velger derfor beltet.

Åh. Kanskje jeg burde lest alle innleggene i tråden før jeg svarte.
Jeg bruker alltid belte i taxien uansett om jeg sitter foran eller bak. De kjører jo som galninger hele gjengen.

Gammel 26-04-08, 20:59   #36
pippimamma

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har aldri tenkt på at det er intimt å sitte foran i en drosje og sitter selvfølgelig alltid foran om jeg kjører alene. Jeg ville følt meg rimelig teit om jeg skulle krabbet inn i baksetet når det var ledig foran.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 21:05   #37
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Ja, jeg er enig, jeg har innsett det etterhvert som jeg har blitt eldre.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg ser ikke bort i fra at tankene omkring dette kan ha litt mer geografi å gjøre og hvilke steder man er vant med å kjøre drosje. Det er ganske unntaksvis at jeg sitter i drosjer i store byer. Tanken på voldtekt i drosje har sjeldent slått meg, men det har nok å gjøre med at jeg stort sett vet hvem sjåførene er, halvparten av dem er kvinner.

De gangene jeg har kjørt drosje i Oslo er det kun menn som har kjørt. Er det mer vanlig med kvinnelige drosjesjåfører på bygda enn i byen tro, eller er det bare tilfeldig at jeg har opplevd det sånn?

Det er sjelden damer som kjører i Oslo slik jeg opplever det, særlig om natten som er da jeg stort sett tar taxi. Tror dette har veldig mye med geografi å gjøre. Hadde jeg møtt en taxisjåfør jeg kjente hadde jeg satt meg foran, men det skjer ikke her.
Når jeg har drukket og kjører om natten er jeg stort sett alltid kjempeobs på merkelig kjøring eller oppførsel fra sjåførens side. På dagen er jeg vel litt sløvere.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 21:09   #38
MokkMokk

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Det varierer litt, men jeg sitter ofte foran. Sånn sikkerhetsmessig føler jeg meg faktisk tryggere i forsetet, i baksetet er man litt fastlåst om f.eks. barnesikringen på dørene er slått på. Sitter man foran har man ihvertfall en fair sjans til å slå fra seg om noen skulle begynne å tafse.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 21:10   #39
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bor i Oslo og det hadde vært helt unaturlig å sette seg foran.

Gammel 26-04-08, 21:19   #40
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er jeg i prateform setter jeg meg foran, vil jeg ikke prate setter jeg meg bak.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:26.