Sv: Orddelingsfeil
Hørte på radio (kanal 24) om en som hadde gått inn i en butikk med reklamekampanjen "Ta 3 betal for 2 - vi spanderer den rimeligste". Han endte opp med å få fire plagg gratis.
Han tok fire relativt dyre plagg og ett rimelig plagg, gikk til kassen, ba om å få snakke med butikksjefen og forklarte så situasjonen.
"Hva er et annet ord for stjele?" spør han.
"Hmm... ta?" svarer butikksjefen.
"Riktig. Så på oppfordring fra reklameplakatene deres tar jeg disse tre plaggene. Videre oppfordrer dere til å betale for to, hvorpå dere spanderer den rimeligste. Så da regner jeg med dere spanderer det rimeligste av disse plaggene, noe som gjør at jeg altså skal betale for dette ene."
Butikksjefen måtte se seg slått, og fyren fikk med seg klærne. Han ble for øvrig ikke ønsket velkommen tilbake.
Denne personen truet med å lansere idéen på internett (lurer på om ikke det ble truet med gjerrigknark.no ..?), slik at det ville strømme folk til butikkene for å benytte seg av tilbudet.
Tipper butikken har ryddet opp i tilbudsplakatene sine etter dette.