Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Flere enn meg som elsker 17. mai?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-04-08, 21:36   #21
Bertine
Fullverdig medlem

Bertine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Bertine har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Flere enn meg som elsker 17. mai?

Jeg elsker den dagen. Barnetog, is, pølser... Så en tur nedpå skolen for, får å spille spill og kjøpe lodd. Denne dagen er like fantastisk hvert år, uansett hvor "gammel" man blir. Jeg føler meg som en 8-åring igjen hver 17. mai.

Bertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-08, 22:58   #22
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg liker 17.mai! Vi har ingen forpliktelser den dagen, siden ingen andre i familien er spesielt 17.mai-glade. Dessuten tar vi det litt med ro, siden det er Kaninungens bursdag dagen etter. Det gjør også at jeg blir litt sippete og nostalgisk når jeg husker 3 år tilbake, da jeg satt i kafèen på Sykehushotellet på Ullevål og spiste is og så på barnetoget på TV, mens jeg hadde rier
Vi kommer nok til å dra til byen, gå i "lokaltoget" på ettermiddagen og spise noe enkelt og festlig noe hjemme. En koselig dag, altså!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 01:08   #23
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Usj, nei. Det var greit nok da jeg spilte i korpset. Men før jeg begynte der gikk jeg i tog med skolen. Jeg var vel den eneste som ikke ropte "Hurraaaaa" og veivet masse med flagget.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 01:23   #24
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Synes 17. mai er en super dag. Jeg synes det da jeg var barn, og jeg synes det nå som jeg har barn. Men alle de årene jeg var ufrivillig barnløs, så synes jeg dagen var drit.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 07:44   #25
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker også 17 mai. Eneste som er styrete og et pes er å unngå enkelte ubehagelige elementer, og at disse nekter å forholde seg til noen avtaler.

Heldigvis så er det ikke umulig å fortelle andre at vi pga disse ikke kan ha helt faste avtaler som inkluderer min mor.

I år dropper vi borgertoget og da rekker vi innom det vi skal av arrangement. Det har vært litt vanskelig å rekke innom Mazungens fremtidige skole, men for henne er dette viktig så nå går det i orden.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 09:15   #26
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Jeg elsker 17. Mai.

Gammel 20-04-08, 10:24   #27
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er veldig glad i 17. mai og syns det er moro å treffe mange venner, spise god frokost og deretter dra for å se på toget, evt bare sitte i en park eller på en cafe og se på folket. Tidligere brukte vi å grille på kvelden og feste hele natten, men nå som flere har små barn så har denne tradisjonen avtatt naturlig nok.

Gammel 20-04-08, 11:36   #28
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker ikke 17 mai, har i grunn aldri gjort det heller. Ikke engang da jeg var barn.

Men altså, selv om jeg ikke liker den dagen, så ønsker jeg da ikke at den skal forsvinne. Jeg ser jo at stort sett alle barn bare elsker denne dagen, inkludert mine egne. Eller han eldste på 15 år bryr seg ikke noe om 17 mai lenger, men han elsket den dagen da han var mindre. Og 8-åringen gleder seg vilt til 17. mai.

Ganske ofte passer jeg på at jeg jobber den dagen (så får heller mannen min "gleden av" å gå ut sammen med hun minste), men siden jeg har jobbet to 17. mai på rad nå, fant jeg ut at det var best å ikke jobbe 17 mai i år da. 8-åringen vil gjerne at jeg skal være med henne ut, så da blir det sånn.

Foran ungene later jeg selvsagt som om jeg bare eeeelsker denne dagen.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 12:04   #29
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg elsker 17. mai, men har ikke lyst til å inkludere flere timer på Storesøsters skole i planverket. Vi har så mange andre ting vi heller gjør, som felles frokost og brunch/lunch/middag med venner og familie.

Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 12:08   #30
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

jeg er en skikkelig 17mai elsker!!!!! blir alltid, alltid rørt av å se toget og se alle de glade barna osv.. jeg må alltid ha kleenex i vesken min på 17 mai.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 12:17   #31
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er ikke vilt begeistret for 17.mai, kommer litt i samme kategorien som nyttårsaften. Da vil jeg helst bare ha en rolig kveld hjemme, men det blir det aldri. :utakknemlig og sliten idag, så alt blir ett ork:

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:02.