Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det for mye fjasing her inne?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er det for mye fjasing her inne?
Ja! Røykehjørnegjengmentalitet - det grenser ofte til mobbing 8 5,00%
Ja det er for mye fjasing, det har en negativ effekt på diskusjonsnivet og miljøet her inne 13 8,13%
Nåja, litt fjasing er greit. Men vi bør være forsiktige så det ikke bikker over i noen negativt 51 31,88%
Fjasing er greit nok, men vi kunne godt prøve å holde det inne på skravleforumet 17 10,63%
Nei, det er endel av stemningen og livet her inne, det! Liker fjasingen godt! 64 40,00%
Dustepåll 7 4,38%
Deltakere: 160. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-08, 13:30   #41
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det for mye fjasing her inne?

Noen ganger fjases det i alle tråder her og det er kjedelig syntes jeg. Jeg er her for å ha det morro jeg også, men det er ikke min ide av morro på nett.
Sånn sett blir det sikkert anderledes for dere som kjenner mange her sikkert.

Ellers så har jeg ikke noe i mot det, men alt til sin tid.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 13:31   #42
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Hva er tvangsfjasing?

Det er når det opprettes en egen fjasetråd og man sier "vær så god og fjas". Det blir kunstig og unaturlig. Skikkelig fjasing er jo selvsagt I en tråd som ble opprettet for noe annet.

Gammel 16-04-08, 13:41   #43
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Enig med mye av det Skremmern og Hattifnatten sier. Fjasing er vel greit nok innenfor rimelighetens grenser, men synes som nevnt her at noen av trådene går litt vel kjapt over til fjas. Det kan være med på å drepe en diskusjon som kunne blitt enda mer spennende. Så jeg scroller over endel, da jeg stort sett synes fjaset er kjedelig.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 13:43   #44
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Veldig, veldig mange. Iom at det er uhorvelig mange ulike tråder, så syns jeg at man må ha et bredt grunnlag innen hvert underforum, får å kunne ha et godt nok refleksjonsgrunnlag.

Om 50 av de 200 trådene er innenfor jåleforumet osv, vil det jo være mange, mange som ikke er tatt med. Ergo syns jeg at man minst må få med seg 15-20 tråder innen alle kategoriene her på FP for å få et noenlunde greit statistisk grunnlag for om "alle" trådene fjases bort eller ikke.

Jeg ser på kommentaren "... man drar fram ting man har skrevet om i andre fora, innlegg og tråder." som en relativt generell kommentar, og å påstå at man må ha lest veldig, veldig mange tråder for å si noe slikt faller på sin egen urimelighet. Med mindre ditt innlegg var ment som fjasing, da.

Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 13:45   #45
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Jeg ser på kommentaren "... man drar fram ting man har skrevet om i andre fora, innlegg og tråder." som en relativt generell kommentar, og å påstå at man må ha lest veldig, veldig mange tråder for å si noe slikt faller på sin egen urimelighet. Med mindre ditt innlegg var ment som fjasing, da.

Når dette er basert på maks fem tråder, så er den ikke en gang generelt.

Gammel 16-04-08, 13:50   #46
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er når det opprettes en egen fjasetråd og man sier "vær så god og fjas". Det blir kunstig og unaturlig. Skikkelig fjasing er jo selvsagt I en tråd som ble opprettet for noe annet.

Sitron sa det!

Gammel 16-04-08, 14:18   #47
Nebbia
Passiv

Standard

Når dette er basert på maks fem tråder, så er den ikke en gang generelt.

Jeg leser dette som en generell observasjon at det dras fram ting som er skrevet i andre fora, ikke nødvendigvis at det kun er gjort med hennes innlegg.

Dessuten, refleksjoner er ikke noe annet enn tanker, og det burde være takhøyde nok her for å kunne tenke høyt uten å ha statistikk av en viss størrelsesorden på sin side.

Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 14:34   #48
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet sannelig ikke hva jeg skal stemme. Jeg synes liksom diskusjoner og temaer som tidligere innbød til å bli lange og innholdsrike nå fortere går over i fjas. I mitt hode syntes det altså som om fjasingen har endret seg i det siste, og tatt mer over. Det ble nevnt i den andre diskusjonen at fjasingen holder trådene aktive. Det stemmer nok, men jeg føler også at det gjør trådene mer passive hva seriøs diskusjon angår. Jeg sliter med å motivere meg til å skrive noe seriøst etter 80 morsomme innlegg. Det er noe med rytmen på fjaset også tenker jeg, for i enkelte tråder kan det utvikle seg til å bli noen fjaseinnlegg for å løse opp stemningen (flott!) og noen seriøse innlegg innimellom. Slike tråder liker jeg. Da synes jeg det er lettere å holde interessen, og delta selv om jeg kommer sent inn. Jeg har alltid syntes fjas har vært morsomt, og de som fjaser mest er kanskje de jeg setter aller størst pris på her på forumet. Jeg håper at denne diskusjonen ikke gjør at de som liker å spille på humor slutter med det, for det er noe av det som gjør FP til det flotte og fine forumet det er.

Gammel 16-04-08, 14:40   #49
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er veldig glad i fjasing. Jeg er ikke så flink til å fjase selv (på nett, that is), men morer meg stort med å lese andres fjas.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 16:06   #50
Maiken38
Optimist

Maiken38 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Nordmøre
Maiken38 er litt kulMaiken38 er litt kul
Standard

Siden du har vært medlem i, tja, noen dager, hvor mange av trådene legger du til grunnlag for denne refleksjonen?

Gjør nesten regning med at det er meg du hinter til her. Vel samme det hvem du driver og hinter til her. For min egen del så har jeg fulgt de rådene jeg fikk. Deriblant å lesse masse i innlegg/tråder for å se hvordan det ”gjøres blant proffene” det var mine ord da. Så jeg har lest til krampa tok meg. For det var jo lov til å være passiv og lese innlegg. Jeg har lest masse og det var utrolig masse flott lesing også. Men da skal du komme og sutre og hold i mot meg at jeg har vært medlem i hvor mange dager…. Da får jeg si som i en kommentar jeg fikk, du har ingen grunnlag til å utale deg på denne måten.

Gammel 16-04-08, 16:09   #51
Maiken38
Optimist

Maiken38 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Nordmøre
Maiken38 er litt kulMaiken38 er litt kul
Standard

fint vær ute da

Gammel 16-04-08, 16:22   #52
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Fjasing er greit nok, men vi kunne godt prøve å holde det inne på skravleforumet

Døh. Mener du at man skal gå inn i skravleforumet for å fjase? Må man orientere seg om hvilket underfora man befinner seg i før man svarer? Bør det være forbudt å svare fjasete andre steder?

Nei, girei, a. Så kjedelig.

Gammel 16-04-08, 16:42   #53
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fjasing på forum er min mentalhygiene.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 17:08   #54
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Elsker fjasing, og jo lengre tråder og jo mer fjasing jo bedre!!

Selvsagt med unntak av "krise og sorg".

Gammel 16-04-08, 17:15   #55
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Nei, girei, a. Så kjedelig.

Safran = klok

Gammel 16-04-08, 17:22   #56
Left
Passiv

Standard

Sv: Poll: er det for mye fjasing her inne?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg elsker fjas. Jeg er nemlig på forum for å ha det moro.

Jeg kan se at det har forekommet at noen er litt ungdomsskolebråkjekke mot andre her iblant, men jeg synes ikke det henger spesielt tett sammen med fjasing.

For øvrig mener jeg at alle har ansvar for å starte og styre tråder av den typen de selv ønsker.

Helt enig med Tinetoff.

Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 17:27   #57
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Begynt tidlig på flaske idag, safran?

Gammel 16-04-08, 17:29   #58
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Begynt tidlig på flaske idag, safran?

Flaske? Pøh. Jeg tror ikke jeg skal bedrive slikt i dag, jeg er koblet opp til masse ledninger som skal måle hjerterytmen.

Gammel 16-04-08, 17:31   #59
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Da får du unngå alle disse trådene her også da. Det hjelper ikke på hjerterytmen. Men hvorfor i alle dager har du forresten det rundt deg? Du som er frisk og rask. (Husker forresten at du har pratet om disse ledningene engang før også, tror jeg)

Gammel 16-04-08, 17:57   #60
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

....

Sist redigert av m^2 : 16-04-08 kl 18:25.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
fjas

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:01.