Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Takhøyde i forum

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-08, 13:33   #421
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Takhøyde i forum

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg tror det er flere grupperinger her inne, noen er lette å se, andre er ikke fullt så lette å få med seg. Men det er ingen stor, homogen gruppe som rotter seg mot alle andre, til det er vi for varierte.

Så klart er det "grupperinger" Vil ikke kalle dem akurrat det heller. Men mange av oss har tilbringet mange timer her og blitt kjent med endel. Så klart setter man ekstra pris på de personene man har blitt glad i på godt og vondt.

Gammel 16-04-08, 13:34   #422
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Men hvis jeg hadde tenkt på en bestemt gruppering med "kule" FP'ere hadde selvsagt du vært med der, Esme

Og hvordan skal vi tolke den setningen, med tanke på smilien bak.

Gammel 16-04-08, 13:38   #423
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Er man i tvil over et utsagn så tolker man det som et kompliment. :gammel Usenet-regel:

Gammel 16-04-08, 13:39   #424
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Hva mener du med det, kaller du meg en Dårlig Mor?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 13:41   #425
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Er man i tvil over et utsagn så tolker man det som et kompliment. :gammel Usenet-regel:

Usenet? Jeg er såååå ikke med i gjengen.

Gammel 16-04-08, 13:46   #426
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Usenet? Jeg er såååå ikke med i gjengen.

Ok, men da tar vi det på nytt for alle:

I tvil over et utsagn, tolk det som et kompliment.

Gammel 16-04-08, 13:47   #427
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg tror det er flere grupperinger her inne, noen er lette å se, andre er ikke fullt så lette å få med seg. Men det er ingen stor, homogen gruppe som rotter seg mot alle andre, til det er vi for varierte.

Det er jeg helt enig i. Vi en garantert en fargerik gjeng, men det er jo nettopp det som er så bra.

Sleng forøvrig på noen "hang-arounds" til de nevnte grupperingene også, så tror jeg du traff spikeren på hodet

Gammel 16-04-08, 13:48   #428
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Ja, jeg glemte å si at jeg satte pris på velvillig tolkning

Gammel 16-04-08, 13:48   #429
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Standard

Ja, man kan ihvertfall håpe at det er kompliment.

Hva mener du med det, kaller du meg en Dårlig Mor?

Of course! *fit for fight*

Gammel 16-04-08, 13:53   #430
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I følge Toffen heter det en kompliment. :spikker: Skal det være en regel må den være hel riktig.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 14:00   #431
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh! :nostalgisk:

Eller egentlig var det vel slik at alle utsagn skulle tolkes som komplimenter. Men det er klart at ditt utsagn her følger som korollar av den generelle regelen.

Gammel 16-04-08, 14:00   #432
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Fjasing til side et øyeblikk, så har jeg tenkt litt mer.

FP er en katedral, og forumledelsen bidrar sterkt til det. I en katedral kan det også være små trange korridorer og alkover. Det er det av og til på FP også. Jeg er generelt flink til å si fra, men det hender jeg sniker meg forbi en alkove med beintøff tone. Jeg er ikke nødvendigvis stolt av det, men samtidig er det ofte snakk om forumister som har et dårlig øyeblikk men generelt er saklige, morsomme og ofte inkluderende.

An og til i en tråd kan det se ut som om tonefallet blir litt vel tøffere enn de enkelte forumistene kanskje ville stått inne for dersom ikke man egget hverandre opp litt. Jeg synes det er den enkeltes ansvar å si fra eller prøve å få tråden på bedre retning hvis man ser dette. Det ser jeg ofte blir gjort, mange ganger på svært elegante måter.

Gammel 16-04-08, 14:02   #433
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

An og til i en tråd kan det se ut som om tonefallet blir litt vel tøffere enn de enkelte forumistene kanskje ville stått inne for dersom ikke man egget hverandre opp litt. Jeg synes det er den enkeltes ansvar å si fra eller prøve å få tråden på bedre retning hvis man ser dette. Det ser jeg ofte blir gjort, mange ganger på svært elegante måter.

Jeg synes selvjustisen kanskje er FPs sterkeste kort, mer enn takhøyden eller toleransen eller vennligheten eller sakligheten - alle disse områdene hender det at man/vi/enkelte kommer til kort på, men selvjustisen har så langt fungert bra alltid.

Gammel 16-04-08, 14:09   #434
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

selvjustisen har så langt fungert bra alltid.

Siterer meg selv, siden jeg fikk en kommentar: Jeg mener ikke med dette at alt alltid blir bra og alle alltid blir venner igjen fordi vi er så flinke til å passe på oss selv og hverandre. Jeg mener at de gangene jeg har sett at noen tråkker over streken eller noen føler seg dårlig behandlet, så er det alltid noen som reagerer på det og sier fra om det. Kanskje fører det ikke alltid til at den/de antatt skyldige angrer seg og slutter (selv om det skjer ofte, det også), men motforestillingene kommer i alle fall, det blir ikke tiet i hjel eller ignorert.

Gammel 16-04-08, 14:14   #435
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Nedladenhet og hersketeknikk er forøvrig aldri tegn på intelligens, egentlig.

Nei, langt ifra. Det er tvert imot et tegn på det motsatte, eller et tegn på mangel av argumenter. Istedenfor å gi seg eller tilstå at den andre har rett så brukes det hersketeknikk.

Men det har de ikke skjønt. De har heller ikke skjønt at for at hersketeknikk skal fungere så må ikke motparten forstå hva h*n blir utsatt for.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 14:17   #436
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Siterer meg selv, siden jeg fikk en kommentar: Jeg mener ikke med dette at alt alltid blir bra og alle alltid blir venner igjen fordi vi er så flinke til å passe på oss selv og hverandre. Jeg mener at de gangene jeg har sett at noen tråkker over streken eller noen føler seg dårlig behandlet, så er det alltid noen som reagerer på det og sier fra om det. Kanskje fører det ikke alltid til at den/de antatt skyldige angrer seg og slutter (selv om det skjer ofte, det også), men motforestillingene kommer i alle fall, det blir ikke tiet i hjel eller ignorert.

Det var meg som kommenterte. Jeg synes du utdypet kjempefint her, Skilpadda, og jeg håper du leste kommentaren så positivt som den var ment.

Hva var det jeg skrev igjen *leter*

Sitat:

Nesten alltid ihvertfall - er helt enig i at dette er vesentlig for den høye kvaliteten!

Grunnen til at jeg skrev "nesten alltid" var at selv om jeg aldri har sett overtramp stå uimotsagt så har jeg sett tråd der den som sier fra blir relativt nedsablet. Men blant tusenvis av tråder er det et unntak som sto frem nettopp fordi det var et unntak. Heldigvis.

Gammel 16-04-08, 14:18   #437
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Nei, langt ifra. Det er tvert imot et tegn på det motsatte, eller et tegn på mangel av argumenter. Istedenfor å gi seg eller tilstå at den andre har rett så brukes det hersketeknikk.

Men det har de ikke skjønt. De har heller ikke skjønt at for at hersketeknikk skal fungere så må ikke motparten forstå hva h*n blir utsatt for.

Det er vel ofte andre som roper om "hersketeknikk!", ikke den som blir utsatt for det. Forøvrig så går det fint an å mangle brukbare, fungerende argument uten at motparten har rett av den grunn.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 14:18   #438
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Jeg leste kommentaren som positiv, Balanse, ville bare gjerne utdype litt.

Og det er klart "alltid" ikke egentlig betyr "alltid", det gjør det aldri (eller "aldri" ) når det er snakk om hvordan folk oppfører seg. Det finnes helt sikkert slike unntak som du nevner.

Gammel 16-04-08, 14:42   #439
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå skulle jeg komme med mine lure innspill til debatten, og hva finner jeg? De 10 siste sidene er jo bare fjas! Nå får dere ikke høre hva jeg hadde å si, så det så

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 14:44   #440
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Nå skulle jeg komme med mine lure innspill til debatten, og hva finner jeg? De 10 siste sidene er jo bare fjas! Nå får dere ikke høre hva jeg hadde å si, så det så

I beg to differ!

Svar

Emneord
fjasing, forum, informativt, klassiker, selvjustis, takhøyde

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:36.